Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Korte vraag grondmix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Korte vraag grondmix

    Korting op 420shop
    Dag medekwekers , ik heb een korte en (voor mij) belangrijke vraag mijn zaadjes (cookies kush, strawberry cough enz..) zijn ontkiemt en ik ga ze dus plant
    ik heb 2x 50l lightmix van plagron gekocht (zie foto)

    en ik vroeg me dus af of

    - de plagron light mix beter/meer voeding bevat dan gewone universele potgrond uit de winkel
    en
    -of ik men zaadjes rechtreeks in de lightmix grond mag planten

    ik gebruik ook geen aparte voeding btw , ik plant ze gewoon in de pot en geef water (werkt prima)

    hopelijk snel antwoord en verder een leuk kweekseizoen!!image.jpg

    #2
    Re: Korte vraag grondmix

    Over het algemeen mag je er vanuit gaan dat Lightmix veel minder voeding bevat dan universele potgrond.
    Je mag de zaadjes direct in de Lightmix doen.
    Lightmix bevat slechts een beetje voeding dus zul je na enige tijd bij moeten voeden, anders krijg je echt tekorten etc.
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: Korte vraag grondmix

      lichtmix is geschikt , maar heeft maar voor een week voeding in zich
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #4
        Re: Korte vraag grondmix

        Mix dr paar handen plagron biosupermix doorheen en je planten starten t jaar met n keiharde erectie.. suc6
        Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

        Comment


          #5
          Re: Korte vraag grondmix

          I love it - bedankt voor de reactie , ik heb dus een grote fout gemaakt haah , ik had de bedoeling om mn hele kweek gewoon te doen in lightmix omdat ik dacht dat het meer voeding dan potgrond bevatte , maar u reactie heeft mij usbsuper geholpen ik ga mijn zaden gewoon planten en 2 weken laten voorgroeien in gewone lightmix

          dan ga ik bio supermix kopen van 5kg kan je er ongeveer een hoeveelheid op plakken hoeveel ik juist van de supermix bij mijn lightmix mag mengen (hoeveel supermix per 15l pot) hopelijk snel antwoord alcast bedankt (en het is tog de mix dienop de foto staat he? image.jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          I love it - kan ik dan een 15l pot mengen met light mix en wat supermix en daarin heel de kweek doen ?
          en hoeveel supermix moet ik gebruiken per 15l?

          Het is tog deze he (zie foto)image.jpg

          Comment


            #6
            Re: Korte vraag grondmix

            Ik zie t meer als n verrijking van je "dode" potgrond.
            Max mengverhouding kan je makkelijk aanhouden en dan heb je een prima basis waar ik meestal tot begin bloei op teer.
            Beetje plagron alga bloom erbij in n verder stadium en je kan wel stoppen met werken..

            Te koop bij Urban garden shop in terneuzen maar dat wist je al natuurlijk..
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


              #7
              Re: Korte vraag grondmix

              vergeten jullie niet masters! dat ze potgrond luchtig moet zijn?

              b.v perliet?

              luchtige grond is belangrijk
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #8
                Re: Korte vraag grondmix

                Waar moet die lucht vandaan komen als dat perliet ingepakt in de aarde zit?
                Niet aanstampen en af en toe droog laten vallen (liever vochtig dan droog) zorgt voor voldoende lucht in de bodem. Gaat hier al 10 jaar goed.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X