Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag spint bestrijding (preventief)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag spint bestrijding (preventief)

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Ik ga binnenkort een guerrilla kweek doen en wil zeker spint en andere insecten vermijden.
    Nu heb ik zitten rond kijken voor biologische producten voor de preventie van spint en vroeg me af welke van de 3 ik het best gebruik tijdens de groei.


    EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

    Zou ik beter voor de bladvoeding gaan? (indien ja welke van de 2) Of neem ik beter het rogis concentraat voor in het voedingswater?
    Zit zelf te denken dat ik mss beter voor het concentraat (voor voedingswater) ga aangezien ik die dan ook kan gebruiken tijdens de bloei? Wil namelijk niks op de plant spuiten als er toppen op staan.

    Dan voor mij laatste vraag.. Ik zou graag ook tijdens de bloei preventief roofmijt inzetten maar ik heb gehoord dat niet elke soort kan overleven als er nog geen spint aanwezig is op de plant. Is er een soort die kan overleven op andere insecten? Kan ik zelf andere insecten inzetten als vervangingsvoeding voor de roofmijten? Zullen de roofmijten dicht bij mijn plantjes blijven buiten?

    Nu vroeg ik me ook af, als ik zo'n zakje met roofmijt koop, hoe snel moet ik die gebruiken na aankoop?

    Alvast bedankt!

    Mvg.

    #2
    Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

    Hier kun je mss antwoorden vinden over roofmijt. http://www.refona.nl/refona/pages/nl...bewaAsBO8P8HAQ

    Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

      je kunt je plant preventief besproeien zodat ze minder aantrekkelijk wordt voor zuigende of vretende insecten
      op dat principe is knoflookextract gebaseerd en neem doet dit ook (en meer)

      je kunt ook je planten bepoederen
      en als je preventief roofmijt wilt uitzetten dan kan dit met de andersoni, die ook op stuifmeel kan leven

      Buiten is spint Nooit een plaag omdat er meer dan genoeg natuurlijke vijanden aanwezig zijn, die de plant komen helpen
      in een serre zou dit wel een plaag kunnen worden
      geen zorgen dus voor spint in de vrije lucht

      Comment


        #4
        Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

        Dat stelt mij alvast gerust! Aan bijde bedankt voor de info.

        Comment


          #5
          Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

          Ik ga binnenkort een guerrilla kweek doen en wil zeker spint en andere insecten vermijden.
          Buiten krijg je beestjes punt
          Dat hoort bij buitenkweek.
          De kunst is om het binnen de perken te houden.

          Afgelopen jaren de meest gekke dingen gezien.
          Zelfs kwekers die lieveheersbeestjes online gingen kopen, en ze dan buiten bij de plant loslieten bl12.gif
          Zorg dat je niet te vroeg begint, dus dat er genoeg andere groen staat en zorg dat je planten sterk en gezond zijn.
          Huismiddeltjes als knoflook werken trouwens niet in de buitenlucht. Dan moet je je planten al echt compleet vol spuiten met een hoge concentratie.
          Dan wordt je guerilla ontdekt door een dikke agent omdat die dacht een kebabzaak te vinden.
          Preventief alles vol gif spuiten gaat niet werken, dan kun je na elke regenbui naar je guerilla om alles weer opnieuw te doen.
          Bij een guerilla is het zaak dat je er niet te vaak komt.

          Een spintuitbraak zoals je bij binnenkweek weleens ziet heb je in de natuur normaal geen last van.
          Binnen ontbreken de natuurlijke vijanden die er buiten wel zijn.
          Ga je gif spuiten, dan weer je ook de goeien.

          Meestal brengen slakken de meeste schade toe, en daar zijn wel een stuk of tig onderwerpen over te vinden.
          Ongetwijfeld gaan daar ook dit jaar weer een stuk of tien nieuwe topics met oude vragen over bij komen.
          Een andere oorzaak van het mislukken van een buitenkweek is meestal schimmel, doordat men binnensoortjes buiten wil kweken.
          In ons klimaat heb je meer kans op succes als je een soort kiest met losse, een beetje fluffy, toppen.
          Van sommige soorten is niet voor niets een binnen- en buitenversie.
          Oorzaak 1 is ontdekking. Diverse goeie plekken zoeken is iets waar alles mee begint, dus daar kun je nu beter mee bezig zijn
          Succes dit jaar!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

            slakkenkorrel blijft lang liggen dus als je dat 2 a 3x op een kweek hebt gedaan is meestal voldoende...

            Comment


              #7
              Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

              spint -> groeze zeep met een drupje spirutus oplossen in water en daar de spint mee bespuiten
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #8
                Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

                water met wat groene zeep en eventueel wat spiritus werkt hier prima tegen groene bladluizen of de zwarte bonen luis maar spint lrijg ik er niet mee bestreden.

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag spint bestrijding (preventief)

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Huismiddeltjes als knoflook werken trouwens niet in de buitenlucht. Dan moet je je planten al echt compleet vol spuiten met een hoge concentratie.
                  Dan wordt je guerilla ontdekt door een dikke agent omdat die dacht een kebabzaak te vinden.
                  !
                  Klopt niet indien je Rogis gebruikt omdat je dat eenmaal per week met voedingswater moet meegeven. Komt dus IN de plant terecht waardoor deze onaantrekkelijk wordt voor kleine en grote beestjes (spint, luis, slakken, konijnen en reeen)
                  Dit kan je meegeven tot de voorlaatste week zonder dat dit effect heeft op je product.
                  Veel succes

                  Comment

                  Bezig...
                  X