Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Second chance

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Second chance

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb een jaar of twee geleden een paar plantjes gezet in potten in de achtertuin. Dit liep allemaal minder vlot dan verwacht maar na de hulp van dit fora heb ik er toen gelukkig toch nog 1 v/de 5 kunnen redden.

    Nu wil ik het dit jaar graag nog eens proberen. Ik heb White dwarf autoflower's gekocht, deze schijnen tegen veel te kunnen en ze worden niet groter dan ca. 100cm. Ik wil ze dus opnieuw in potten laten groeien in de tuin! Nu rest de vraag, welke potgrond kan ik hier het beste voor gebruiken? Elke site zegt wat anders en aangezien ik zelf bijna nooit blow wil ik er ook niet teveel geld aan uitgeven, het is meer de kunst van het groeien die mij interesseert! Ook had ik de vorige keer heel erg veel last gekregen van spint, deze hadden 3 van de 4 planten op gegeten (5e zaadje was niet ontkiemt), iemand enig idee hoe ik dit kan tegengaan?

    Alvast bedankt!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

    #2
    Re: Second chance

    Potgrond van t lokale tuincentrum.

    Comment


      #3
      Re: Second chance

      Alright, niet specifiek bemest of zo?

      Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Second chance

        Als je een welkoop hebt in de buurt kun je ook kwekerspotgrond kopen, dit is bemest. Bij andere winkels weet ik niet of ze zoiets hebben.

        Comment


          #5
          Re: Second chance

          Heb hier vorig jaar Universele Potgrond gebruikt, kwam zelf gewoon uit de Colruyt.
          Ook heb ik eens potgrond voor geraniums gebruikt, dat was minder succesvol

          Comment


            #6
            Re: Second chance

            Ik heb kwekerspotgrond gevonden in de boerenbond! Thanks! Is niet perse nodig om hydrokorrels vanonder in de pot te strooien als er gewoon gaten in zitten toch?

            Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Second chance

              Klopt, beter doe je gewoon de pot tot het randje vol aarde, daar hebben ze meer aan dan die kleiballen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Second chance

                Zou wel een klein laagje doen 2/3cm dan loopt het water er toch echt beter uit!

                Comment


                  #9
                  Re: Second chance

                  Ook had ik de vorige keer heel erg veel last gekregen van spint, deze hadden 3 van de 4 planten op gegeten (5e zaadje was niet ontkiemt), iemand enig idee hoe ik dit kan tegengaan?
                  Controleer elke dag je plantjes op spint, bladluis, trips en andere ongedierte.
                  Vanaf je spint aantreft moet je zo snel mogelijk roofmijten uitzetten op je gewas, zo zal je het spint makkelijk onder controle houden.
                  Je kan de roofmijten natuurlijk ook altijd preventief gebruiken!

                  Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    #10
                    Re: Second chance

                    Thanks allen! Zal een paar. updates doen als er progressie is, nu 2de dag van het ontkiemen. Wel nog maar 3/6 open, maar zal de andere ook nog wat tijd geven om ze dan allemaal op het zelfde moment te planten!

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

                    Comment

                    Bezig...
                    X