Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

critical met 1-vingerig krom blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    critical met 1-vingerig krom blad

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

    Ik zit met een dilemma en kan niet vinden wat het is. Ik heb bij twee buitenplanten ineens dat de planten 1-vingerige bladeren aanmaakt. Ook trekken hier de bladeren van krom maar niet naar beneden maar op zij. In het begin hebben deze gewoon 5-vingerige bladeren aangemaakt of zelfs meer. Wat kan dit zijn? Bladeren zijn overigens wel mooi donkergroen. En krijgen geen vals licht zie de foto's voor meer info. Alle tips zijn welkom!

    IMG-20160621-WA0006.jpg IMG-20160621-WA0004.jpg

    #2
    Re: critical met 1-vingerig krom blad

    Onstabiel zaad.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: critical met 1-vingerig krom blad

      De plant heeft waarschijnlijk stress.
      Heb je de laatste tijd iets verander aan voeding of water of temperatuur etc.
      Onthoud dat het een plant is.

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9195I met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: critical met 1-vingerig krom blad

        Lijkt inderdaad op lichtstress. Weet je zeker dat de buren geen nieuwe lamp hebben opgehangen of zoiets?
        Het kan ook gewoon genetisch iets zijn, ik merk zelf ook dat critical nogal wat problemen heeft in abscissie (snijdings) enzymen. Op die manier wordt het blad niet goed opgesneden op cel niveau, waardoor er rare vormen ontstaan. Ik heb zelfs gezien dat een hele plant krom ging trekken, omdat een deel van de stam vergroeid was met zo'n oksel-sprietje.

        Ik zie trouwens wel erg veel verse vertakkingen.. Heb je niet stiekem teveel zitten snoeien in korte tijd?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: critical met 1-vingerig krom blad

          Bedankt alvast voor alle tips!

          Maar voeding en licht zijn hetzelfde gebleven in de tussentijd.
          En heb ze wel getopt om meerdere hoofdtoppen te verkrijgen. Daarvoor was inderdaad wel alles gewoon 5-vingerig blad.
          dus als het misschien daardoor is gekomen?

          Comment


            #6
            Re: critical met 1-vingerig krom blad

            Een of twee takjes toppen moet geen problemen opleveren. Meer dan 8 op een kleine plant, en dan elke twee weken ofzo, dat gaat wel wat stress opleveren.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...
            X