Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light plotseling overleden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Northern Light plotseling overleden?

Korting op 420shop
    20160702_152328.jpg20160702_155146.jpg20160702_155156.jpg20160702_155207.jpg20160702_155215.jpg

20160702_142221.jpg20160702_142409.jpg20160703_141509.jpg

Zoals jullie ongetwijfeld hebben meegekregen is hier in het zuidoosten van het land een ongelofelijke hoeveelheid neerslag gevallen. De planten hebben de afgelopen weken dus veel te nat gestaan. Nu is natuurlijk de vraag wat er precies met mijn planten aan de hand is en of er wat te redden valt. Kan ik de stammen bijvoorbeeld ontsmetten met chloorwater of is de schimmel de doden met azijn? Wel heb ik direct de grond geharkt om het water hopelijk wat beter te laten zakken. Dit zal ik de komende dagen ook blijven herhalen.

De rest van de planten staat er momenteel nog wel vrolijk bij.

20160702_142151.jpg

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

LR2's Buitenbende 2013? Ik kan het niet vinden..)
      Last edited by jasper1; 3 July 2016, 21:23.

Comment

Re: Northern Light plotseling overleden?

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Staan de planten ook niet erg diep gepoot? Op de foto lijken ze tot node 3 in de aarde te staan en additieve wortels zo hoog op de plant? hmm. Op het hypocotyl ontstaan heel vaak deze witte puntjes van beginnende additieve wortelgroei. Vaak is dit ook een teken dat ze naar lucht snakken (te nat staan).

Comment

Een paar dagen later was ze inmiddels hartstikke dood... Toch jammer, maar het hoort erbij denk ik dan maar. Ze stonden inderdaad veel en veel te nat. De grond was een en al modder door de grote hoeveelheid neerslag. Waarschijnlijk had de plant last van wortelrot, want de wortel vlak onder de grond was wat bruin van kleur en erg zacht/sponzig. Het schuin ophogen van de grond werpt trouwens wel zijn vruchten af, want alles spoelt nu netjes omlaag.

Comment

Jammer, maar tenminste is het ondertussen opgelost.
              verslag 1, verslag 2

Comment

Trok de "kluit" vanmorgen zonder enige kracht te hoeven zetten zo uit de grond. Paar beestjes erin enzo..

20160715_133101.jpg

Maar we gaan gewoon door! De twee grootste dames hebben de 2.1m inmiddels gepasseerd. Kweekverslag hier te volgen:

Comment

Stamrotblues
                  Last edited by FlintStoned; 16 July 2016, 23:32.

Comment

Succes met de andere planten!
                    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bezig...
                    X