Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
    Zo te zien staan ze on wat kleine pot voor een hemelblauwedag. opzulke dagen ec omlaag of enkel water, ze verdampen zich suf. en dan wi je geen zoutophoping in e blad. dan verbrand het.
    dankjewel! ze staan in 35 liter potten, dacht dat dat wel voldoende zou zijn voor autoflower. Kan jij misschien het geslacht van mijn 5e plant identificeren? hierboven gepost!

Comment

Als je nu net zoon scherpe foto had wel maat op je foto kan ik geen geslacht herkennen.

Voorbloei vind in de oksels plaats en niet in de groeitop zelf, dus je zal eerst eens op zoek moeten naar wat nu een oksel (node) is en dan tellen tot 8, daar vind je de voorbloei of je plant ligt erg achter.
      Node 5 tot 8lags de stam dar waar die grote bladeren zitten.

P.S. voorbloei heeft niks met lichturen te maken enkel met volwassenheid van een plant, zie het als schaamhaar en tette krijgem

Comment

Het verschil in blad heeft te maken met welke (voor) ouder dominant is. Net als kinderen op pa, ma of opa kunnen lijken. Niets om je zorgen over te maken.
        indica-vs-sativa-02-06-191.jpg
        Types-Of-Weed-Leaf-and-Plant-Characteristics.jpg
        indica-vs-sativa-vs-rudaralis.jpg
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Nog steeds vertoont de 5e plant geen enkel bloeiverschijnsel , begin me toch zorgen te maken of het geen mannetje is misschien. Is dit normaal dat bij 5 dezelfde zaadjes 1 plant groter en mooier is maar als enige geen goroeiverschijnselen vertoont?

Comment

Heb je alle potten precies, exact hetzelfde behandeld? Dus tot op de millimeter precies in de zon gezet, op de microliter precies water gegeven, tot op microgrammen precies even veel voeding, en tot op de gram even veel potgrond? Zo ja, dan mag je bij een stabiele strain verwachten dat elke plant hetzelfde reageert. Zo niet (en dat is logisch) dan kan er verschil zijn. Maar het kan ook zo zijn dat je planten van niet zulke stabiele zadenboeren komen, dat is regelmatig het geval.
            Dat verschil tussen 'wat er in moet zitten' (genetisch: genotype) en wat 'eruit komt' (omgeving/fenomeen-afhankelijk) noemen ze fenotype.
            Fenotypische verschillen zijn vrij normaal.

Eigenlijk zou ik er juist blij mee zijn bij autoflowers; hoe later de bloei, hoe meer plant je hebt, en hoe meer eraan komt. Ik noem dat zelf: Jackpot!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Heb je alle potten precies, exact hetzelfde behandeld? Dus tot op de millimeter precies in de zon gezet, op de microliter precies water gegeven, tot op microgrammen precies even veel voeding, en tot op de gram even veel potgrond? Zo ja, dan mag je bij een stabiele strain verwachten dat elke plant hetzelfde reageert. Zo niet (en dat is logisch) dan kan er verschil zijn. Maar het kan ook zo zijn dat je planten van niet zulke stabiele zadenboeren komen, dat is regelmatig het geval.
              Dat verschil tussen 'wat er in moet zitten' (genetisch: genotype) en wat 'eruit komt' (omgeving/fenomeen-afhankelijk) noemen ze fenotype.
              Fenotypische verschillen zijn vrij normaal.

Eigenlijk zou ik er juist blij mee zijn bij autoflowers; hoe later de bloei, hoe meer plant je hebt, en hoe meer eraan komt. Ik noem dat zelf: Jackpot!
              Dank voor je antwoord, en nee heb ze zeker niet hetzelfde behandeld. Ik was alleen bang dat het misschien een mannetje o.i.d. was. Hij bloeit inmiddels nog steeds niet, na 2 maanden ongeveer. Rest staat volop te bloeien. Ik zal het maar afwachten. Ook hebben 3! buren geklaagd over de stankoverlast, dus heb ze nu verplaatst van het balkon naar mijn dak. Daar krijgen ze langer zon gelukkig, al kan wel iedereen er nu 'bij' als het ware, omdat ik in een rijtjeshuis woon.

Comment

Bezig...
              X