Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gek idee of een praktisch oplossing?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gek idee of een praktisch oplossing?

Korting op 420shop
    Beste mede kwekers,

Ik moet ten eerste zeggen dat deze forums echt te gek zijn! Dat ik mee mag liften op jullie kennis en ervaring is top!

Ik ben een beginner. Ik heb me zelf ingelezen, gegoogeld, hier en daar wat rond gevraagd aan vrienden en kennissen en uiteindelijk 6 april jl. begonnen met mijn eigen buitenkweek. Ik gebruik 65 L specie vatten. Simpele grondmix van universeel potgrond van Welkoop met perliet (10%) en voeding van Hy-Pro. Ik had uiteindelijk voor de Afghan Kush - World of Seeds gekozen van Wietzaadjes.NL. Waarom weet ik niet eens meer , de keuze is zo overweldigend!...maar ok. Mijn 3 plantjes eerst een maandje grootgebracht in het huis. Toen naar buiten gedaan meteen in de speciekuipen en meteen een houten omheining gebouwd zodat mijn zoontje ze niet stuk zou trekken. Ze groeiden mooi en alles ging prima....toen mijn vriendin mij vroeg hoe ik mijn plantjes wel niet moest verzorgen en bewateren als we 3 weken op vakantie gingen in juni.... toen kreeg idd benauwd....oeps! shit is ook zo, was me even ontgaan. Zo praktisch als ik ben had ik volgende aangeschaft; een waterpomp (400 watt), waterslangen, regenton, elektrisch timer en heb mijn eigen bewateringsysteem gemaakt. Heb tevens een afdakje gemaakt boven de tonnetjes tegen over bewatering, uiteraard doorzichtig. Mijn kameraad kwam af en toe langs om vers water in de ton te doen en klaar. Plantjes hebben het overleeft.....en hoe! Prachtig! Na de vakantie had ik nog een slagveld met slakken gevoerd. Beetje bladluis. Hier en daar beetje gaatjes van beestjes en zuigers, geen ramp. Nou komtie......ik woon landelijk en in de cirkel van 5 km rondom staat de land hier en daar vol met hennep! Nou ben ik bang voor bestuiving!....dacht je alles gehad te hebben.

Nou had ik weer een idee om de planten in een muurkas te doen. Achterkant van een muurkas is open, deze wordt normaliter tegen de muur bevestigd. De achterkant wil ik echter niet vastmaken aan de muur, maar afdichten met pollengaas en een klein afstand houden van de muur. Zo hebben de planten ideale ventilatie en kan het raampje en deurtje van de kas dicht blijven zodat mijn planten niet bevrucht worden. Zou dat ook geen ideale bescherming zijn tegen toprot? Deze blijven nu droog als het regent.

Is dat nou een gek idee of een praktisch oplossing?????

Hier nog wat foto's om bovenstaand verhaal te bekrachtigen......

Greetzzz
    uploadfromtaptalk1468036505957.jpg
    uploadfromtaptalk1468036543659.jpg
    uploadfromtaptalk1468036605314.jpguploadfromtaptalk1468036639763.jpg

Re: Gek idee of een praktisch oplossing?

Nooit van pollengaas gehoord dus mocht t werken denk ik eerder dat temperatuur en LV een probleem gaat zijn als je geen trek in je kas hebt.
    Lekker binnen afbloeien en aanzuigen Door n airsock lijkt me effectiever..
    Of gewoon hasj van maken natuurlijk.

Ik zou persoonlijk eerder gewoon in n straal van 5 km rond je huis alle mannen verwijderen..
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

Nice, mooie planten.
      Zo groot, en nog groter, worden ze inderdaad als je zo vroeg begint.
      Ik weet niet of het een beetje te doen is om daar iets omheen te bouwen.
      Dan kom je al snel boven het dak uit, want die planten gaan nog wel een week of 6-7-8 door blijven groeien.

Het zal ook niet 100% effectief zijn, pollen komen door de kleinste kiertjes, of liften mee in je haar, op je kleren etc etc..
      Het zal in ieder geval wel helpen, maar je zult ook ruim om de planten heen moeten gaan.
      Alles wat tegen de muur of kas aan komt kun je in principe rot op verwachten, dus afschrijven.

Tja, of je doet niks, en je kijkt het eens aan, dit jaar...
      Met wat geluk halen ze begin augustus die hennep van het veld, en dan staan ze bij jou nog niet in bloei. (dan moet je 2x geluk hebben dus)
      Afghaan is een prima soort om goeie (ice)hasj mee te maken, dus als ze retevol zaden komen te zitten is dat altijd nog een oplossing.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Een pol gaat gewoon door een hepa filter heen hoor, ik weed niet of je enig idee hebt van hoe klein een pol is?

Als er om je heen vezelhennep wordt gekreekt eb je een probleem.

Zo zie je maar een idee komt meer bij kijken dan je denkt. Leuk verhaal maar pollen tegenhouden?

Comment

Hier staat ook redelijk wat hennep in de buurt. Dat zijn gelukkig autoflowers, dus die zijn rond juli klaar.
          Ik vind meestal een stuk of 20-40 zaadjes per plant. Dat valt te overzien vind ik.

Ik denk daarom dat Q wel een punt heeft: het is handig om te kijken hoeveel invloed het heeft, voordat je echt straffe maatregelen gaat nemen (die ook weer nadelen met zich meebrengen).
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eerstekamerlid View Post
            Nooit van pollengaas gehoord dus mocht t werken denk ik eerder dat temperatuur en LV een probleem gaat zijn als je geen trek in je kas hebt.
            Lekker binnen afbloeien en aanzuigen Door n airsock lijkt me effectiever..
            Of gewoon hasj van maken natuurlijk.

Ik zou persoonlijk eerder gewoon in n straal van 5 km rond je huis alle mannen verwijderen..
            Haha.....ja als je mee helpt dan zijn we wel in septemper klaar😂

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Hier staat ook redelijk wat hennep in de buurt. Dat zijn gelukkig autoflowers, dus die zijn rond juli klaar.
              Ik vind meestal een stuk of 20-40 zaadjes per plant. Dat valt te overzien vind ik.

Ik denk daarom dat Q wel een punt heeft: het is handig om te kijken hoeveel invloed het heeft, voordat je echt straffe maatregelen gaat nemen (die ook weer nadelen met zich meebrengen).
              Misschien wel een goed punt, wa ht het af en anders pas ik het een en ander aan volgend jaar....misschien autoflauwers of binnenkweek. Ga eerst proberen achter te halen wanneer die boeren oogsten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Nice, mooie planten.
                Zo groot, en nog groter, worden ze inderdaad als je zo vroeg begint.
                Ik weet niet of het een beetje te doen is om daar iets omheen te bouwen.
                Dan kom je al snel boven het dak uit, want die planten gaan nog wel een week of 6-7-8 door blijven groeien.

Het zal ook niet 100% effectief zijn, pollen komen door de kleinste kiertjes, of liften mee in je haar, op je kleren etc etc..
                Het zal in ieder geval wel helpen, maar je zult ook ruim om de planten heen moeten gaan.
                Alles wat tegen de muur of kas aan komt kun je in principe rot op verwachten, dus afschrijven.

Tja, of je doet niks, en je kijkt het eens aan, dit jaar...
                Met wat geluk halen ze begin augustus die hennep van het veld, en dan staan ze bij jou nog niet in bloei. (dan moet je 2x geluk hebben dus)
                Afghaan is een prima soort om goeie (ice)hasj mee te maken, dus als ze retevol zaden komen te zitten is dat altijd nog een oplossing.
                Dank je....dus als de toppen ergens tegen aan komen dan gaan ze ook sneller rotten? Als mn planten nog groter, veel groter gaan worden dan heb ik een mega grote kas nodig ja....misschien toch hasjies gaan maken of het valt mee uiteindelijk....ik laat het wel weten

Comment

Wat een prachtige planten! Zijn ze niet zichtbaar voor derden.?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Vanaf de weg/fietspad is de rechter plant voor de helft zichtbaar. Ik kan de oprit ook niet afzetten, die is gedeeld met de buurvrouw. Ander plekje heb ik niet die zonrijk is....😬

Comment

Hou je dan wel rekening met oom agent en mogelijke rippers?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Oom agent kan me nix maken....maar rippers ben ik wel bang voor ja

Comment

Bij klachten zal oom agent ook de gedoogde 5 planten weg komen halen. Onderschat dit niet.
                          Misschien kun je beter je creativiteit aanwenden om de zichtbaarheid te verkleinen? Misschien een heg van klimop en betongaas maken? Paar potten met bamboe ervoor? Op marktplaats vind je dat nog wel betaalbaar. Werken met kunstbloemen of bloemblaadjes van de action tussen je planten, al zijn je planten daar denk ik te groot voor.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Is misschien geen gek idee ja....klachten verwacht ik niet. Heb mijn buren ingelicht....ik moet nog afwachten hoeveel geur het teweeg brengt. Heb niet alle omwonenden ingelicht. Gelukkig is het maar 1 lange straat met weiland aan beide kanten....en ook meestal genoeg wind, dus afwachten

Comment

Mooi zeg, kijk graag even mee
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Bezig...
                              X