Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boel vergeten bij het potten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Boel vergeten bij het potten

Korting op 420shop
    Nu kom ik er opeens achter dat ik bij het overpotten naar 18 liter potten straal ben vergeten kalk beendermeel en kali in m'n aarde/Cocos met wat koeienmest te mengen

Ze staan pas een maand in de potten en de Lightgrond met koeienmest korrels ( ja stom he die wel.... ) en ik zie nog geen gebreken.
    Maar nu ze een weekje op 12/12 staan begin ik toch te twijfelen aan de hoeveelheid beschikbare kali en fosfor in de grond. Door het vergeten dus...

Kun je beendermeel en kali oplossen in water en het zo een paar keer meegeven in week 4 en 5 van 12/12?
    Planten staan 12 12 buiten en geef verder geen voeding
    Alles had vooraf in de aarde moeten komen....
    De kalk laat ik maar zitten.. zoveel verbruikte mest zal er nog niet zijn en aangezien de planten er goed uitzien wil ik niet opeens de ph drastisch veranderen.

Normaal gesproken voeg ik een beetje toe van elk aan m'n aarde als ik m'n zaailingen overpot van 1 liter potgrond met Cocos naar 18 liter potgrond met Cocos en een schepje kali kalk met schimmels en beendermeel.

Maar dat ben ik straal vergeten dus
    Wat nu

verstuurd met type machine

Re: Boel vergeten bij het potten

Voeding geven uit fles als nodig is, soorten genoeg tekoop. Of je kan zelf ehm brouwseltjes maken, google je ff met kopje een voorbeeld is brandnetelgier maken, bevat fosfor en werkt ietske afschrikkend voor beestjes. Zo zijn er vele home made middeltjes.
    verslag 1, verslag 2

Comment

Vind het dan weer zonde flesvoeding te kopen eigenlijk

Brandnetel gier gebruikte ik regelmatig maar ben paar jaar terug juist naar koeimest over gestapt omdat ik met brandnetel elke keer overvoedde op stikstof maar te weinig kalium de plant in kreeg in de groeifase in de lente

Op advies van een vriend van me de brandnetel gier afgeschaft en iets meer kali poeder en beendermeel bij de aarde. theelepel meer per 18 liter ... En die aarde mengen met wat koeienmest.

Dat heeft drie jaar gewerkt
      Alleen dit jaar vergat ik de helft mee te mengen in de aarde dus

Comment

Gier was een vb, kan je die poeders die je reeds hebt niet oplossen in water, koken, soort thee maken en zo meegeven? Mocht ge uit de buurt zijn, kon ge wat van mijn flesjes gebruiken.. of leen wat van een vriend die wel flesjes heeft en geef m een proeverke als bedankt later. Succes
        verslag 1, verslag 2

Comment

Oplossen in water moet wel lukken.. Maar koken moet je dan niet doen ivm nitreuze dampen die niet zo gezond zijn.
          Ik heb ergens op dit forum een gemiddeld uitgerekend voor groeivoeding, voor bloeivoeding moet ik dat nog doen. Van daaruit kun je (met de verpakking van je meel en poep) berekenen hoeveel je op moet lossen.
          Zolang het spul in korrels/granulaat zit, zou ik wel 3-4 dagen wachten tot het allemaal opgelost is en goed roeren/schudden tussendoor.

Je kunt het ook door de toplaag mengen, en dan gewoon van boven wateren.. Trouwens..
          Last edited by LR2; 13 July 2016, 21:12.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Thnx
            Ik ga eens kijken hoe goed het oplost maar gewoon bovenop m'n aarde en een beetje harken is natuurlijk wat ik in de volle grond ook doe.

Ik denk dat ik de bovenste drie a vier cm weghaal in de potten en die aanvul met wat verse grond en m'n venegrasse en beendermeel.

Comment

Geen kweekverslag? Ben altijd benieuwd hoe mensen buiten verduisteren.

Comment

Planten staan in potten van 18 liter die gaan de geheel donkere schuur van zo'n 20 graden in tussen 20.00 uur en 8 uur

Heb er twee in de volle grond. Die verduister ik niet dat is niet te doen op een beetje makkelijke en goede manier.

1 van de 4 12 uurtjes geeft volgens mij balletjes. Daar hoopte ik al op hen express wat regulier zaad en fem zaad gebruikt. Die reguliere om van 1 of 2 plantjes een zadenkweekje te maken. Afghan skunk

Heb ook nog een fem soortje waarvan er 2 nu op 12 uur staan.

Maar ik heb ooit eens gehoord dat je liever niet met fem zaad doorkruist. Ivm hermas ofzo

Geen id of dat zo is
                Maar anders maak ik gewoon zaad van de reguliere Afghan skunk. Zoals het er nu naar uit ziet is er 1 man en 1 vrouw van.

Comment

Ahzo, ja dat is de simpelste oplossing, maar voor mij onmogelijk. Moet je elke dag op die twee tijdstippen thuis zijn gedurende heel de zomer. Succes daarmee

Comment

Ja das het nadeel minimaal 10 weken niet uitslapen. En op tijd thuis zijn.
                    Gelukkig heb ik een lieve werkster en familie in de buurt wonen
                    Dus dat loopt wel los

Comment

Fem x reg is inderdaad vragen om problemen. Ik zou het persoonlijk niet doen. Of ja, eh.. Ik doe het persoonlijk. Maar ik neem de risico's voor lief. Ik vind het niet erg om 4 generaties lang, steeds (bijna) volwassen planten weg te gooien.. Er zijn mensen die daar niet zo van houden, en die schelden hele topics vol over zulke situaties. 't Is maar wat je van de hobby maakt natuurlijk. De een verdient er zijn brood mee, de ander vind het een sport geworden, en weer een ander vind het allemaal wel prachtig.
                      Ik zou, vooral als beginner, lekker reg x reg kruisen. Daar is veel makkelijker mee te spelen. Maar ook die kunnen herma worden als ze teveel gestresst raken, met verduisteren kan dat gebeuren.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mjah die fout heb ik 1 keer gemaakt. De schuur waar ze u gingen had luchtgaatjes onderin de muur en was dus niet lichtdicht.

Precies met 3 gigantische buitenplanten in 40 liter per stul toen. Zeker 2 kilo waardeloze purple haze vol met zaden

En uit die zaden kwamen ook weer hermas... waren m'n vrienden ook blij mee hehe

Heb ook een paar keer lowriders gekruist met wat voorhanden was binnen en buiten
                        Maar er was geen peil op te trekken wat daar uit kwam.
                        Logisch natuurlijk. En ook wel intens grappig

In een tentje van 160 hoog 3 zaadjes zetten en eentje werd 30 cm eentje is 5 keer geknakt en eentje wilde niet in bloei.
                        Nog nooit meegemaakt trouwens.
                        Na die run die ene buiten gezet en blijven verduisteren en is niet doodgegaan maar gewoon nooit in bloei gegaan ook niet in de herfst die 4 maanden later kwam.

Comment

Bezig...
                        X