Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitdrogen blad?einde bloei?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

uitdrogen blad?einde bloei?

Korting op 420shop
    Beste leden,

ik heb sinds een week al last van dat het uidrogen van de bladeren. Het begint bij de punten en loop zo door naar het hele blad. In het begin waren dit alleen op de grote bladeren maar sinds vandaag zie ik ook 2 kleine bladeren die deze symptomen vertonen. Ik heb last van vliegjes en deze zitten voornamelijk op de aarde. Ik heb gelezen dat de larven van deze vliegjes je wortels bschadigen (eten/zuigen). Een simpele oplossing was het maken van een mix van kaneel met water en deze te gieten over het gehele pot (ergens gelezen op internet). Ik heb nu zo een mix gemaakt en net over de aarde gegoten. Ik heb de hele groei en bloei tot op heden geen problemen gehad en ik doe ook niets anders, wel heb ik besloten om vanaf nu geen voeding meer te geven. Ik heb autoflowers en ik zit nu in week 11. Het lijkt erop dat de planten bijna oogstrijp zijn, denk ik...

ik heb hier wat fotos. Wat denken jullie? Kan het door de larven komen? Of is dit normaal in verband met einde bloei? Of zijn ze helemaal niet in einde bloei?

Ik hoor het graag en alle informatie is welkom. Alvast bedankt
    Attached Files
    Last edited by Jahw; 16 July 2016, 14:42.

Re: uitdrogen blad?einde bloei?

Welk soort autoflower heb je ? Hoe meer info je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Op zich kunnen de bladeren tegen het einde van de levenscyclus allerlei manco's gaan vertonen wat niet erg is.
    Ik zie nog erg veel witte pistels in je plant, want inhoud dat ze nog wel even moet. Maar het zou ook dubbelbloei kunnen zijn ? Dan beginnen er zich opnieuw calyxen te vormen waaruit weer witte pistels komen. Binnenin kun je dan al amber trichomen hebben die je niet "aan de buitenkant" zal zien. Heb je al met een loep naar de top gekeken ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Het zijn candy kush autoflowers. Ik heb niet met een koepel gekeken. Ik zou niet eens weten hoe dat moet en waar ik dan op moet letten, zijn namelijk mijn eerste 2 planten. Onderin zie ik nieuwere toppen en bovenin zijn ze al wat rijper. Onderin zie ik nog veel jonge nieuwe pistels en jonge toppen. Ik gaf groei en daarna bloei voeding maar sinds de laatste gietbeurt ben ik daarmee gestopt. En ik gaf normaal kraanwater en deed dus niks met ph meten. Dat is tot op heden altijd goed gegaan.

Comment

Je planten zien er op die plekken na ook goed uit.

Hier wat info over de trichomen op je top bekijken
        Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik ga proberen met een vergrootglas de trichomen te bekijken

Comment

Die dubbele bloei wat stemma zegt dan mag je zelf een schouder klopje geven want dan doe je het goed !!!!
            stemma mocht je met vakantie gaan 0900-smokey and the bandit
            Below is a list of ways to win an argument with me

Comment

Comment

Je zou best is gelijk kunnen hebben FlintStoned. Heb idd hier thuis een lage LV en ze hebben ook redelijk wat zon(als die tenminste schijnt). Dit in combinatie met beschadiging van de wortels kan voor de dode bladeren hebben gezorgd. Aangezien ik denk dat ze over 1 a 2 weken klaar zijn hoef ik me er dus geen zorgen over te maken? Is het mischien goed om deze dode grote bladeren te verwijderen?

Comment

Alle blad gewoon laten zitten totdat de plant dit zelf leegtrekt, afkurkt en afwerpt. Zo intstaat er geen wond en geen open deur voor schimmelsporen.

Comment

Beste leden,

Ik zal me even kort voorstellen:
                    Mijn naam is Joey, momenteel bezig met mijn 1e kweek en sinds vandaag lid.
                    Helaas kan ik zelf nog gee topic starten, vandaar dat ik hier een poging waag.

Ik heb gelezen dat de plant in de donkere periode geen CO2 mag krijgen.
                    De eerst 3 weken heb ik dit wel gedaan, sinds 2 dagen in de donkere periode gestopt met de af- en aanvoer van lucht.
                    In de donkere periode dus geen luchtverplaatsing of verse lucht.

Nu zie ik zojuist dat de planten naar mijn mening minder gezond worden, ze zijn nog groen echter de nieuwe (bovenste) bladeren zijn gaan hangen.
                    Daarvoor hingen alleen de onderste bladeren slap, naar mijn mening vanwege te weinig licht door bladeren die erboven hangen.

Hopelijk kan iemand mij informeren over af- en aanvoer in donkere periode wel/niet aan moet.

Alvast bedankt.

Comment

Iemand zijn topic kapen is niet zo heel netjes. Beter lees je eens de FAQ door

Comment

Haha�� Een topic openen is niet lastig hoor. Als je de FAQ ff leest dan weet je zo hoe het moet. Succes met je vraag djjoeyv.

Jammer ik heb een paar blaadjes eraf geknipt voordat ik jouw tip kon lezen. Ik zal maar beter niks meer gaan knippen ivm schimmel. Ik denk dat de bovenste toppen op mijn plant al zogoed als rijp zijn. Wel heb ik onderin nog een aantal toppen die zich verder moeten ontwikkelen. Is het mogeijk dat ik deze twee niet gelijktijdig oogst, maar de onderste toppen laat zodat ze verder kunnen rijpen? Of is dat niet mogelijk, zal de plant dan afsterven?

Comment

Gefaseerd oogsten is zeker mogelijk. Je oogst dan de eindtoppen en de rest kan je dan nog een week of twee laten staan.

Comment

Ooh mooi dan ga ik dat doen! En hoe kan ik dat precies doen, gewoon de stam afknippen vanaf de laatste gerijpte top. Dus ongeveer op de helft de stam doorknippen? Hoe moet ik dat voor mij zien??

ik hoor het graag van je!

Comment

Je knipt een tak van je plant, klaar.
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bezig...
                              X