Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verduisteren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verduisteren

Korting op 420shop
    Hallo kwekers,
    Een vraagje. Ik heb 3 Afghan Kush buitenplanten in 65l tonnen. Ik zit eraan te denken om ze te verduisteren zodat ze beginnen met bloei. Ik ben namelijk bang dat ze bestuift worden aangezien er rondom mijn huis in een straal van 5 km diverse hennepvelden zijn. Als ik ze in de bloei zet dan zijn ze al rijp voor de oogst als de mannetjes beginnen te stuiven. Toch? Mannetjes stuiven toch in de bloei volgens zelfde 12/12 licht principe?? Kan iemand mij daar iets meer van vertellen?
    Ik kan mijn planten zo in de donkere garage slepen. Zie de foto.

Re: Verduisteren

Met zulke grote planten zou ik daar niet aan beginnen.
    Voor deze beginnen te bloeien is het waarschijnlijk september, en als het goed is zijn de hennepvelden dan leeg of bijna leeg.
    En verduisteren moet je dan de komende 3 maanden doen. Elke dag op exact dezelfde tijd. ( +/- 15 minuten)

Mgoed, laten staan is een risico, en het zijn jouw planten, misschien heeft iemand een beter idee.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Je kunt toch rond zes uur savonds iets maken van vijverfolie oid en dat over en om de planten heen tot het donker is om half elf... de zon komt dan weer rond kwart voor zes op geloof ik.

Nadeel is dat het amper te doen is. Want ze zijn echt mooi groot.
      Plus het kan te vochtig zijn die paar afgedekte uren. Als takken de afdekking raken krijg je nog sneller rot. Idem met geen luchtverplaatsing de eerste avonduren onder folie

Comment

Dus wat Q&Q zegt.....heb ik beter kans van slagen als ik ze gewoon laat staan? Misschien is de hennep dan geoogst en is de nachtmerrie voorbij. Dat hennep be mij in de buurt is al tegen 2m hoog.....

Comment

De enigste ' tip' die ik kan geven is dat water stuifmeel inactief maakt, maar om een sproeier 24/7 aan te zetten biedt ook geen zekerheid (alleen op te hoog risico toprot)
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Op het moment ken ik 3 typen hennep die door boeren gekweekt worden. Daar zijn zo'n 40 ondersoorten in, maar laat ik het simpel houden:
            Soort 1: Autoflower, bloeit afhankelijk van het zaaimoment, tussen 4-6 weken na het zaaien.
            Soort 2: Semi autoflower, bloeit rond juli-augustus-september, voornamelijk voor zadenproductie
            Soort 3: Vezelhennep, bloeit in september-oktober-november, voornamelijk voor vezels.

De uniformiteit van die soorten, loopt nogal uiteen. Met aantallen die in de tienduizenden lopen, zijn er altijd wel een stel eerder of later in bloei.

Zoals vrouwelijke planten voorbloei hebben, zo kunnen mannen dat ook hebben. Die ballen in de oksels kunnen weken eerder al stuifmeel verspreiden..

Als de hennep bij jou in de buurt 2m hoog is, dan zal het om vezelhennep gaan. Die bloeit laat.. Meestal.
            Over 21 dagen (stel dat je nu begint met verduisteren) bloeien jouw planten, en de planten op het veld misschien ook al. Tegen de tijd dat jouw planten halverwege zijn, staat de hennep aan de bloei te beginnen, of die is al halverwege..
            Je kunt er dus niet echt om heen denk ik. Zelfs niet met verduisteren.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ok dank je....duidelijk verhaal

Comment

Bezig...
              X