Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant sneller laten bloeien ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plant sneller laten bloeien ?

Korting op 420shop
    Hallo, ik heb even een vraagje.
    Ik heb al een poosje wat plante bij mijn ouders in de kas staan.

Het gaat om 2 amnezia auto
    En 4 powetplants.
    Gister heb ik besloten om 1 van de powerplants mee te nemen naar mijn eigen huis ivm wat onzekerheid van mijn ouders.

De plant die ik heb mee genomen heeft in het begin van de groei stamrot gehad dus die heb ik helaas voor de helft moeten afknippen..
    Jammergenoeg kan ik de plant bij mij thuis niet buiten zetten ivm de buren, maar heb ik deze dus in een slaapkamer gezet voor het raam.

Ik weet dat dit niet de perfecte omstandigheden zijn voor de plant, maar het is even niet anders.
    Nou vroeg ik mij dus af of er een mogelijkheid is om deze plant sneller in de bloei te laten gaan.
    Misschien doormiddel van verduistering ?

Nog even ter informatie, deze planten worden hoofdzakelijk gebruikt voor medicinale wietolie voor mijn moeder, vandaar dat ik de plantjes ook daar mag hebben staan.

Graag hoor ik suggesties, en mocht ik helemaal verkeerd denken hoor ik dat ook graag !
    Groetjes !

Re: Plant sneller laten bloeien ?

In principe zou dat met verduisteren kunnen. Maar laat eens een foto zien van de plant, dan zien we hoe ze erbij staat. En staat ze bij jou thuis ook buiten?
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

ZOals stemma reeds aangeeft kan je verduisteren. Dit moet je dan wel elke dag op het zelfde tijdstip doen en in de nacht mogen ze GEEN licht ervaren.

Comment

Hoi stemma, ik zal als ik thuis ben even een foto maken.
        Nee helaas gaat dat niet lukken, hij staat boven voor het raam. Helaas heb ik geen tent en lampen om het optimaal te gaan doen.

Dus het is nu roeien met die riemen die ik heb
        En hoe zal ik dat dan doen? Had iets gelezen over 3 dagen verduisteren zodat ze genoeg bloeihormonen aanmaakt.

Even voor de duidelijkheid, dit is mijn 2e kweekje en vorig jaar heb ik het ook in de kas gedaan.
        Dus heb geen ervaring met verduisteren enz.

Comment

Je kan ze idd 3 dagen geheel donker zetten dan krik je het inactieve phythochroom aandeel op ten opzichte van het actieve phythochroom. Dit zal de bloei-inductie idd ten goede komen. Meer Inactief phythochroom dan actief Phytochroom zorgt voor de bloei. Maar...., wil je ze in bloei houden zul je toch echt de planten elke dag exact 12 uur donker moeten geven op het zelfde tijdstip.
          Als je niet kan verdonkeren dan is het afwachten tot dat het buiten 12/12 is en dat is zo rond 26 september.

Comment

Bezig...
          X