Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower bloeit niet ( week 7 )

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Autoflower bloeit niet ( week 7 )

Ok, en wat is hier de beste oplossing voor.... met een schroevendraaier langs de randen steken...?
    En water geven met een druppel dreft erbij ?
    Alles is nog zeiknat van de regen in ieder geval

Comment

Ja als je medium eens te droog stond dan verliezen de vezeld erin hun vocht opneembare vermogen, giet je dan dan zeikt alles langs de potrand maar de binnekant van de kluit blijft droog en kan moeilijk vocht vasthouden.

Wat zeep bij je water breekt de oppervlaktespanning waardoor dat water wat beter uitvloeit maar beter zet je ze idd ff in een voetenbad.

beetje spitten met een vork om de bovenjaag weer luchtig te maken, de wrtels die je daar raakt zijn afzetwortels das geen probleem. en ja stek met schroevendraaien in de hoeken van de pot, niet de penwortel raken. dan belucht je de zaak wee een beetje

Comment

Kan ik de pot in een grote kookpan zetten ( bevat geen roest !) En daar een laag water inzetten met eventueel voeding of alleen regenwater ? Ik neem aan dat je dat bedoelt met voetenbad....

Dus :

-regenwater of kraan
        -voeding of geen voeding
        -hoeveel water

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Aangezien ik het probleem zsm verholpen wilde hebben het Ik het volgende gedaan...

Met een vork de boven laag los gemaakt.
        Met een schroevendraaier langs de randen steken.
        Een 250 ml met een druppel dreft boven verdeeld over de aarde.
        Een pan met rond de 250 ml regen water gevuld en haar daarin gezet met een 1 tot 2 ml groeivoeding.

Hoop dat het zo goed is... ik denk dat ik haar voorlopig ook in die pan laat staan en van onderaf zoals hier eerder beschreven was ga voeden en van bovenaf, zo om op de manier haar optimaal te kunnen laten drinken....

Brand maar los..... ik hoor graag of mijn aanpak goed is of niet, en ook hoor ik graag waarom het wel of niet goed is
        Last edited by Chicorico; 11 August 2016, 21:10.

Comment

Ik had toch even de pot even opgetild, dan weet je namelijk meteen of de aarde geen water opneemt doordat ze te nat of doordat ze te droog staat.
          Je doet niks om de pH aan te passen, toch ?
          Die bladschade lijkt namelijk ook op de schade die je krijgt door pH schommelingen.

Als het te nat is, dan ga je de grond losmaken.
          Als het te droog is, zet je ze 15 minuten in water of met een drupje zeep van boven water geven.
          Jij doet beide, de grond losmaken, en daarna weer een plens water erop

Van onder of van boven water geven, die discussie wordt vaak zat geleverd.
          Als je puur naar de planten kijkt, is er geen "betere". 't Is maar net wat je zelf handiger vindt, elke methode heeft z'n voor- en nadelen.
          ---

Ahja, die Sigma is ook een mooie lens, die had ik ook bij de kandidaten staan.
          Ik wilde toch iets meer zoom dus ben toen voor de Nikon 18-200mm gegaan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey QnQ.

Gisteren was de pot loodzwaar.
            Het had ook 14 uur geregend achter elkaar ofzo.
            De aarde was knetter hard al een tijdje, ik ga nu even bekijken hoe ze reageren gaat, en zal eens googlen op het benaderen van onder en boven af.
            Nee aan ph meten doe ik niet, ik weet dat ik het eigenlijk wel zou moeten doen overigens, maar zo ver wil ik niet gaan, ik dacht aan een AF en allang klaar te zijn. Mijn prioriteit ligt op geurilla kweek, maar wilde eens een AF bekijken van dichtbij omdat die in eerste instantie ook buiten gezet zou worden.
            Al met al staat er nu een mooie hollands hope !

Hoop minder zorgen mbt voeding en dergelijke, af en toe een mest korreltje thats it, en ze is mooi groen van kleur.

Over de lens... het ging mij meer om die f 2.8 , portret en landschap. Wegens mijn hobby...( karpervissen ) is dat "de" lens die ik nodig heb.

Dit soort platen lukt niet zonder zo'n groot diafragma getal, en ik hou ervan van dit soort platen.
            Het geeft een hele dimensie mee aan je foti

Comment

Beter om nu even geen water te geven,misschien de pot iets afdekken tegen de regen.
              Bij mij staan ze momenteel onder een afdak,vanmiddag en opvolgende dagen voorspellen ze mooi weer

Verstuurd vanaf mijn CEROS CT9716-W met Tapatalk

Comment

Die keus heb ik niet echt, maar ik haal haar vanmiddag uit het water, en laat haar eerst even de pot leeg drinken. Komen de week word het indd mooi weer gelukkig

Comment

De kookpan onder de pot had ze al leeg gedronken, dus laat de pot er wel in staan, en ga haar vanaf nu 1 liter per dag geven van boven af. Dan kan ze uit de kookpan het overtollige water later drinken....

De toppen beginnen nu buds te worden, met de dag vormen ze zich beter en groter.

Nog steeds groei of nu bloeivoeding...

Comment

Welke voeding gebruik je, welke npk waardes staan op de groei en op de bloeivoeding.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                    Last edited by fsmidt; 13 August 2016, 10:17.

Comment

Yeah, eindelijk kun je starten met lage dosering bloeivoeding!
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik heb de canna groei en bloei voeding.
                        Heb haar nu 1 liter water gegeven.
                        En ik heb 2 liter water vermengd met 4 ml bloeivoeding. Normale dosis is 10 ml op 2 liter

Bloei npk 224
                        Groei npk 314
                        Last edited by Chicorico; 13 August 2016, 10:28.

Comment

Last edited by fsmidt; 13 August 2016, 15:08. Reden: Iets vergeten

Comment

Ik heb al gegeven helaas, maar ik heb hier voor al een keer wat gegeven en weer op groei gegaan, we gaan het zien wat het doet, bedankt allen voor de nodige informatie formatie, wat doet die vinasskali exact ....

Comment

Dat is Kalium dit zorgt voor grotere vruchten.
                              Wat is de dosering van je beide voedingen.?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

50 ml op 10 liter water

Comment

Bezig...
                                X