Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sweet sweet sweet purple

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sweet sweet sweet purple

    Korting op 420shop
    Hoi

    ben een beginnend kweker en ben sinds half maart de sweet purple van paradise seeds aan het kweken in mijn serre thuis.

    Had er eerst twee maar met eentje is de hond aan de haal gegaan toen ie nog in een potje aan het groeien was
    Het is nu eind juli en er zijn nog steeds geen sporen van toppen te zien. De plant groeit wel heel mooi en heeft een goede kleur (kijk foto's)

    Vroeg me af of er iemand nog ervaring heeft met deze in de serre te kweken of gewoon buiten?

    groetjes Zonkeeeh

    (strain of de site van paradise)13833372_10206533408433730_1984270331_o.jpg13833551_10206533409593759_2147090341_o.jpg13836017_10206533409793764_1005062271_o.jpg13838031_10206533409353753_610395524_o.jpg13838623_10206533408753738_437435882_o.jpg
    https://www.paradise-seeds.com/nl/sweet-purple
    "Yeah but that's non of your fucking business sir" - Mahatma Gandhi

    #2
    Re: Sweet sweet sweet purple

    Geen ervaring met de strain
    Maar als het geen autoflower is dan kun je nog wel even blijven wachten op bloei verschijnselen.
    Dan gaat de plant bloeien naarmate de dagen korter worden . Nu zijn ze ongeveer 16 uur per dag licht.... En die worden korter.

    De breeder claimt dat je half september zou moeten kunnen oogsten maar ook dat het een zeer kort bloeiende plant is. Dus dan denk ik aan een week of 7.
    Half september min zeven weken. Dan zou je vanaf nu en de komende weken bloei verschijnselen moeten gaan zien.
    Geen id verder of ons natte voorjaar en de komende natte weken met een dus relatief lage lichtsterkte de bloei misschien nog wel wat verder uit kan stellen. Maar reken er maar op dat half september wel heel erg optimistisch is en dat er best een week of zelfs 2 weken bij kan komen. En dus kunnen ook de bloei verschijnselen iets langer duren dan dat je zou verwachten.

    Wil je zeker weten dat ze vanaf nu Zsm in bloei gaat dan zul je zelf moeten verduisteren een paar weekjes

    Comment


      #3
      Re: Sweet sweet sweet purple

      Heb je enig idee hoe ik dan moet verduisteren? in een serre lijkt me dit best moeilijk niet?
      "Yeah but that's non of your fucking business sir" - Mahatma Gandhi

      Comment


        #4
        Re: Sweet sweet sweet purple

        Waar een wil is, is een weg.. Maar goed, je zit al in een kas. Dat betekent dat je regen kunt vermijden. Dan neemt de kans op toprot al een heel eind af.

        Qua bloei, zou ik toch eerder denken aan eind oktober kunnen oogsten.

        Verduisteren is een kutklus. Echt. Je moet een redelijk goede autist zijn om dat vol te houden: elke dag, op dezelfde tijd je plant verduisteren. Als je die regelmaat niet aan kunt, en een paar uur speling neemt, dan is alle moeite voor niets.
        Kun je dat tenminste 6 weken volhouden, dan moet je 't doen. Kun je dat niet - en dat is vrij menselijk zo in de zomervakantie - dan zou ik lekker de natuur zijn gang laten gaan.

        We willen allemaal een snelle oogst, maar die/dat maandje(s) wachten, levert meer plant en dus meer oogst op. Verduisteren, ik hou er niet van. Te stressvol voor mezelf en de plant
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          update: sweet sweet purple

          Even een update: heb vandaag gezien dat er slakken in de serre zaten. Dus heb ik er wat korrels rond gegooid tegen de slakken. Ze staat wel vlak tegen het voorglas van de kas, weet niet of ze langs het glas ook op de plant geraken want dan is dit best nutteloos.

          Iemand hier meer verstand van? Ik hoor het graag

          Zonkeeeh
          Attached Files
          "Yeah but that's non of your fucking business sir" - Mahatma Gandhi

          Comment


            #6
            Re: Sweet sweet sweet purple

            Da's een mooi voorbeeld van hoe je slakkenkorrels zeker NIET moet gebruiken.

            slakkenkorrels.pdf
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Sweet sweet sweet purple

              Komt er nog een vervolg, of was dit het ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Sweet sweet sweet purple

                Slakkenkorrels lokken slakken ,het moet n.l aantrekkelijker zijn dan een mals wietblaadje.
                Je lokt nu hele volks-stammen naar je plantje.

                Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Sweet sweet sweet purple

                  Het beste 20-30cm rondom je plant de slakkenkorrels neergooien, en niet teveel. Je kan ook evt. wat schaaltjes bier neerzetten; daar verzuipen ze in.

                  En als dat niet lukt met sateprikkers een soort kruis maken en een slak op kruizigen als voorbeeld aan de rest, dat houdt ze vast ook wel op afstand.

                  Comment

                  Bezig...
                  X