Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloemblaadjes aangetast !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloemblaadjes aangetast !

    Korting op 420shop
    Ik heb dit vorig jaar ook meegemaakt en het blijft zo doorgaan tot de blaadjes erdoor zitten met slecht ontwikkelde top ten gevolge.. Bladluizen zijn het volgens mij niet want die zitten er niet.. Spint denk ik ook niet want ik zie geen kleine webjes.. Op de 2de foto zit een spinnetje verdoken, al een tijdje, zou deze er iets mee te maken kunnen hebben?

    Dank vrienden
    Attached Files
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Re: Bloemblaadjes aangetast !

    Ik denk dat het wantsen of cicaden zijn. Die prikken graag in jonge blaadjes, en zuigen daar sap uit. Dat valt niet op totdat het blad groter wordt, en gaten gaat vertonen op de zuigplekken.
    Je kunt er helaas niets aan doen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Bloemblaadjes aangetast !

      Ziet uit als groene stink wants maar er zijn heelv veel wantsen, kortom de gaten zijn er en de wantsis wer weg tenzij je nimfen hebt maar als je die niet ziiet heb je hele slechte ogen

      Comment


        #4
        Re: Bloemblaadjes aangetast !

        Idd LR2 en FlintStoned, na enig opzoekwerk de (groene stink)wants tegen te komen en de schade vergeleken moet ik idd wantsen bevestigen ...

        Deze bezoeken mij dus ieder jaar en is niets aan te doen? Ik heb deze beestjes nog niet kunnen aantreffen Flint, zullen dus het gat in zijn.. Er was wel een heel piepklein rupsje aanwezig die zich tegoed deed vd blaadjes, deze heb ik gelijk platgeknepen.. Mijn tuintje zit afgeschermd en krioelt vd beestjes, (vd plagen en ziektes soms ook)

        Slakken zijn zoals jullie wel weten groot liefhebber van ons heilige plantjes en die vang ik met een tijltje en wat bier.. Voor de rest doet alles het goed voor de moment..

        Echt bedankt vrienden !

        PS: iemand ervaring met lemon skunk auto en of de trichomes ev. verkleuren bij deze daar ik vernam dat ze soms geen teken van amber vertonen, (de autoflower trichomes dan..)
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #5
          Re: Bloemblaadjes aangetast !

          Idd LR2 en FlintStoned, na enig opzoekwerk de (groene stink)wants tegen te komen en de schade vergeleken moet ik idd wantsen bevestigen ...

          Deze bezoeken mij dus ieder jaar en is niets aan te doen?
          in feite kun je daar niks tegen doen dat hoort nu eenmaal bij buitenweed.

          een volwassen wants vliegt van plant naar plant zoals een bij en snoept overal enkel het lekkerste sap. De nimfen van de wants daarintegen hebben wel al vleugels maar deze zijn nog niet volgroeid dus een nimf zit de gehele 5 vervellingen op de zelfde plek te zuigen. nu zijn wantsnimfen niet echt snel dus als ik die zie plet ik ze.

          P.S. als er 3 weken nimfen van de groene stinkwants op de weed zit ruikt en smaakt de weed ook naar wants. en doorgaans is dat niet de geur en smaak die je beoogde. dus google maar eens nimf van de groene stinkwants en vang ze weg voor het te laat is.
          Last edited by FlintStoned; 1 August 2016, 07:22.

          Comment


            #6
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #7
              Re: Bloemblaadjes aangetast !

              goed plan er bij gaan zitten handen in de zakke en kijken.


              Ik ben eens wat zwartwerken, al genoeg belasting betaald, laters

              Comment

              Bezig...
              X