Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blue cheese strekprobleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blue cheese strekprobleem?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen

    Ik ben hier al een tijdje lid en dit is mijn eerste topic die ik start.Omdat ik meestal al de antwoorden vond die ik nodig had op andere topics.
    Het is mijn 2de maal dat ik buiten een plantje zet.
    Eerste maal was volledig natuurlijk in de volle grond zonder manupilatie enkel wekelijks wat voeding.

    Deze keer wou ik het wat anders aanpakken,zal eerst de setup geven.

    1x Blue cheese
    30L pot
    Plagrond Light mix (wrm deze?omdat een vriend van mij nog een zak over had en ik deze mocht hebben)
    Voeding groei: plagron terra grow
    Voeding bloei: plagron terra bloom,plagron green sensation,plagron Sugar royal

    Mijn vraag of probleem is het volgende:

    Ik heb denk ik een goede maand geleden begonnen met een soort van scrog te proberen door de onderste takken naar beneden te halen.
    Dit werkte supergoed,de vertakkingen begonnen mooi stevig en vol te geraken.
    Maar door het slechte weer de laatste week(weken)zijn de vertakkingen aan de vertakkingen(weet de juiste naam niet)beginnen strekken.
    Hierbij enkele foto's
    20160804_180720.jpg 20160804_180831.jpg 20160804_180853.jpg 20160804_180917.jpg 20160804_181759.jpg

    Moet ik mij hierover zorgen maken?Of is dit eventueel positief?Moet ik er iets mee doen of laten zoals het is?

    Alle raad,tips en commentaar is welkom.

    Alvast bedankt
    Attached Files

    #2
    Re: blue cheese strekprobleem?

    Die plant ziet er toch supergoed uit? Gewoon lekker doorgaan zo!
    Grtz, Ron

    Comment


      #3
      Re: blue cheese strekprobleem?

      Ik zie ook mooie planten,
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: blue cheese strekprobleem?

        Looking good, ik hou dit in de gaten! ..

        Comment


          #5
          Re: blue cheese strekprobleem?

          Ik weet niet zo zeker als (of) dit wel positief is...
          Heb ook al meerdere malen binnen gekweekt en heb dit nog nooit voorgehad.
          Als je een zaadling hebt is het toch ook zo goed niet als deze zo begint te strekken?
          Als je kijkt is er veel tak maar weinig okseltjes...
          Daarom dat ik niet weet als dit wel zo goed is
          Last edited by Nightstalker; 6 August 2016, 21:02. Reden: Zinsbouw haha :)

          Comment


            #6
            Re: blue cheese strekprobleem?

            excusez moi.
            Last edited by QnQ; 5 August 2016, 11:49. Reden: Ik had al een stuk of 20 foutjes genegeerd, waarschijnlijk was deze veelgemaakte fout de druppel.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: blue cheese strekprobleem?

              Dus het strekken van de vertakkingen op de vertakking is volledig normaal?
              Nogmaals heb al meerdere kweken binnen gedaan en 1maal buiten en dit heb ik nog nooit voorgehad...
              Als dit toch positief is mag het van mij nog een tijdje zo blijven doorgaan dan.

              Indien er nog iemand raad of commentaar kan geven voor een mooi eindresultaat meer dan welkom.
              Last edited by Nightstalker; 6 August 2016, 21:01.

              Comment


                #8
                Re: blue cheese strekprobleem?

                Die vertakkingen van de vertakkingen, gheheh "zien" meer verrood dan rood. Dit leid dan tot schade avoidance.

                Shade avoidance is a set of responses that plants display when they are subjected to the shade of another plant. It often includes elongation, altered flowering...

                Comment


                  #9
                  Re: blue cheese strekprobleem?

                  Jaloers iemand hier! Ziet er mooi uit

                  Comment


                    #10
                    Re: blue cheese strekprobleem?

                    Ik snap niet echt wat je bedoelt met verrood ipv rood??
                    Zal sebiet eens het artikel lezen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                    Die vertakkingen van de vertakkingen, gheheh "zien" meer verrood dan rood. Dit leid dan tot schade avoidance.

                    https://www.wikiwand.com/en/Shade_avoidance
                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    bedankt hoor aan iedereen voor de positieve commentaar

                    Comment


                      #11
                      Re: blue cheese strekprobleem?

                      Je maakt je te druk master , het ziet er netjes groen en mooi uit.

                      Gewoon goed bezig zo
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #12
                        Re: blue cheese strekprobleem?

                        Ik snap niet echt wat je bedoelt met verrood ipv rood??
                        Zal sebiet eens het artikel lezen.
                        Ik zette dat artikel er nu net bij zodat je een beetje snapt waar ik het over had he.

                        For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

                        Comment


                          #13
                          Re: blue cheese strekprobleem?

                          Wat ik kan uitmaken uit je artikel is zoals dat ik dacht is dat de vertakkingen van de vertakkingen zich aan het strekken zijn om licht te kunnen ontvangen.
                          Maar daarmee weet ik nog niet als dit echt positief is?
                          Bij andere die buiten kweken zie ik dit niet in zo extreme mate als bij mij.
                          Is het nog altijd verstandig om te dieven bij bloei of zou ik deze strekkingen verder laten groeien?
                          Aan de onderste vertakkingen zijn de eerste zijvertakkingen al 6 nodes groot...
                          Last edited by Nightstalker; 10 August 2016, 05:36.

                          Comment


                            #14
                            Re: blue cheese strekprobleem?

                            Niet veel antwoord hier?
                            Niemand die mij raad kan geven om wel of niet te dieven?
                            Ook zou ik eventueel de zonnebladen wat beginnen snoeien zodat de vertakkingen meer licht krijgen.
                            Of zijn er mensen met slechte ervaringen door dit te doen?
                            Alvast bedankt en hopende op wat meer antwoord

                            Comment


                              #15
                              Re: blue cheese strekprobleem?

                              Kansloze topjes onderop kan je wegdieven. Het grote fanblad zeker niet weghalen. Juist dat grote blad moet zon vangen om daar suikers van te maken wat richting toppen wordt getransporteerd. Een top doet niet echt veel aan fotosynthese. Sterker nog deze verbruikt meer dan die aan fotosynthese aanmaakt. Toppen hebben dus een negatieve netto fotosynthese en zijn dus sink organen. Fanblad zijn source organen deze maken meer dan ze zelf verbruiken.

                              Strekkingsgroei kost de plant redelijk veel energie waar ze weinig voor terug krijgt totdat dat blad wel in het licht staat.

                              Dat je weinig reacties krijgt komt denk ik omdat je redelijk basale vragen steld waarop je met enig leeswerk heel makkelijk zelf de antwoorden kan vinden. Doorgaans is men behulpzaam hier maar we kauwen natuurlijk niet alles zomaar voor.

                              Comment

                              Bezig...
                              X