Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten bloeien niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    planten bloeien niet

    Korting op 420shop
    Hallo, grizla hier.
    ik ben nieuw hier, en stonden wel wat leuke tips op zag ik.
    Ben zelf 19 jaartjes en beginnende kweker, heb vorig jaar ookal planten gehad en kwam wel wat leuks vanaf(white widow)
    Nu heb ik gelijk wat vragen, ik heb nu 10 planten van de Royal Queen Seeds, het gaat om de Special Queen en dan Special Kush, ik heb ze al vanaf (april/mei) en zijn nu aardig lang aan het worden.(2m+). Horen deze planten nu al niet te bloeien? Er zitten wel al witte haartjes aan maar voor de rest niks, oja het zijn trouwens buiten planten. Maar heb ze al even 12/12 staan. Heeft iemand tips? Is verduisteren een goede optie? Ik hoor het graag!

    #2
    Re: planten bloeien niet

    Hallo!
    Welkom op het forum.
    Direct wat wedervragen dan (check ook de vragensectie in het buitenkweek gedeelte, er zijn er meer die vragen omtrent de bloei hebben),
    Hoe kun je planten 12/12 hebben staan (dat betekent 12 uur licht en 12 uur donker) als ze buiten staan, maar als je ze niet verduisterd? Buiten is het nu nog zo'n 15 uur licht elke dag.
    Bloei begint pas midden tot eind september in het buitenseizoen. Verduisteren komt nogal nauw, dus dat vind ik zelf geen praktische of handige optie.

    Bij omschakeling naar 12/12 duurt het tenminste 21 dagen voordat de bloei echt in gang gaat. Buiten gaat dat wat geleidelijker, omdat de dagen vanzelf korter worden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: planten bloeien niet

      Ey Grizla, een foto zou welkom zijn.

      Buiten heb je nu nog te maken met meer dan 12 uren zonlicht.
      Je plantje kan naar mijn idee nog niet in de bloei periode zijn.
      Voor de bloeiperiode heb je minimaal 12 uur volledig donker nodig en die geeft moedertje natuur je nu nog niet.
      Dus ik denk dat je ze naar binnen moet halen, maar is denk ik geen optie met 2+meter planten.
      Misschien een grote kast erom heen bouwen?
      Anders wachten tot eind augustus- begin september.
      Dan gaan de licht/donker uren richting 12-12.
      sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

      Comment


        #4
        Re: planten bloeien niet

        Hallo, bedankt voo de reacties! Ik heb de planten nu 12 uren donker binnen staan (garage) en 12 uren licht(raamgordijnen open). Hierbij een foto, zijn worden aardig lang maar small, kan dit ook ergens aan liggen?20160807_131143.jpg
        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        IMG-20160725-WA0011.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik zal zo even wat betere fotos maken!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        20160807_173249.jpg20160807_173239.jpg20160807_173230.jpg20160807_173212.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Sorry voor de slechte fotos! Beter lukt me niet pfff... grtz
        Attached Files
        Last edited by grizla; 7 August 2016, 16:49.

        Comment


          #5
          Re: planten bloeien niet

          Het lijkt mij een geval van strek doordat je planten zoeken naar licht.
          Misschien goed om deze link eens door te nemen.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s+strekken+erg

          Echt een kenner ben ik ook nog niet, maar naar mijn idee ziet alles er lang maar gezond uit.
          sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

          Comment


            #6
            Re: planten bloeien niet

            Hoe lang ben je ze al aan het verduisteren ?
            -Voor ze echt bloeien ben je zeker 3 weken verder. Daarna duurt het nog een week of 7-8 voor ze klaar zijn.
            Staan ze echt 100% donker in die garage tijdens de hele donkerperiode ?
            Verduister je elke dag wel op exact dezelfde tijd ?

            Jammer dat die emmers niet helemaal vol zitten, dat kost grammen.
            Geef je wel voldoende voeding, groeivoeding zolang ze nog niet bloeien ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: planten bloeien niet

              Zet je die planten overdag wel buiten in de zon of laat je ze in de schuur staan met alleen gordijn open?
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: planten bloeien niet

                Alle sprieten nog aan toe zeg. Je zou inderdaad denken dat ze nooit de volle zon gezien hebben.

                Comment


                  #9
                  Re: planten bloeien niet

                  Hallo, ik zet ze elke dag buiten en binnen op exact 12/12 ik heb ze eerst buiten gehad, zelf een hok gebouwd met plastic dak voor de zon, alleen daardoor zijn een aantal bladeren verbrand dus heb ze gelijk eruit gehaald, nu heb ik ze dus overdag buiten (met zon) als het regent heb ik ze binnen maar wel met licht, elke ochtend water en heb pokon extra groei en pokon extra bloei en heb pokon voor voedings stoffen voor een gezon en sterke plant, tevens heb ik een ph meter voor de zuurgraad etc daar let ik wel goed op, geef ze elke week een beetje pokon (10ml op 1l water) zal om de week wat fotos plaatsen om de groei etc te zien.. vorig jaar hadden we ook 1 plant waar niks aan kwam maar wel de 2.80 aan tikte, dat werd gewoon een boom. Hoop dat ik dat dit jaar niet heb! Iig hedankt voor de reacties en laat het wel weten hoe het loopt! Wat raden jullie trouwens aan? Binnen of buiten? Binnen heb ik nog niet geprobeerd. Mvg

                  Comment


                    #10
                    Re: planten bloeien niet

                    Niemand kan natuurlijk voor jou beslissen of je binnen of buiten best kweekt.
                    Er zijn veel dingen in overweging te nemen.
                    Als jij natuurlijk op een locatie zit waar bomen van 3 meter in alle rust en veiligheid buiten kunnen pronken en voldoende licht krijgen dan...
                    zou ik toch lekker buiten in volle grond of grote kuipen telen.
                    Bij binnen kweken probeer je natuurlijk je planten veel lager te houden .

                    Comment


                      #11
                      Re: planten bloeien niet

                      Pokon ??????
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: planten bloeien niet

                        Hoihoi ben weer even thuis, gelijk even wat fotos gemaakt. Volgensmij begint er wat teken van leven te komen... 20160820_124728.jpg
                        20160820_124737.jpg
                        20160820_124717.jpg
                        20160820_124717.jpg
                        P.s de grootste plant is 2.11m
                        Mvg

                        Comment


                          #13
                          Re: planten bloeien niet

                          Hallo, zijn d'r weer even.
                          Heb gelijk weer een probleem mee genomen.
                          de planten (hoogste 2,55 trouwens) zijn nu lekker aan het bloeien 4de week bloei, maar de bladeren sterven af worden geel etc etc Ph waarde is goed ben ook gestopt met planten voeding etc zou het door de kou komen ? Aangezien ze buiten staan... laatste weekje lekker weer dan kou regen etc hier heb ik wat foto's..
                          IMG-20160914-WA0001.jpg
                          IMG-20160914-WA0002.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: planten bloeien niet

                            Denk dat ze gewoon honger hebben, en ze hebben een keer te nat gestaan.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: planten bloeien niet

                              Okei, en wat moet ik ze dan geven? Er komt geen goed weer meer en veel regen dan kan ik ze beter binnen zetten of zal ik ze buiten laten staan en afwachten?

                              Comment

                              Bezig...
                              X