Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geel blad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geel blad

Korting op 420shop
    Heren,

Ik heb natuurlijk eerst uitgebreid gezocht op het forum en internet. Echter, ik word er niets wijzer van.
    Genoemde oorzaken oa: teveel water, te weinig water, teveel voeding, te weinig voeding, stress etc etc
    Ook wel: het is perfect normaal.

Dus, onderstaand 2 picas van wat er gebeurt.

Wellicht kan iemand mij gerust stellen?

Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Geel blad

Energie uit het blad dat naar je toppen gaat

Comment

Elke plant maak wel eens een geel blad dus waarom zo paniek?
      je heb kleine pot grote plant ja dan komt er een geel blad .
      Goed water geven en niet paniekeren.
      God was never on your side..

Comment

Comment

Wat is de inhoud van je pot?

De plant krijgt bepaalde voedingsstoffen op dit moment makkelijker uit de oudere schutbladen dan dat het uit de aarde zou moeten komen.

Een tekort? Niet noodzakelijk
          Het kan ook zijn dat sommige voedingsstoffen niet of minder goed opgenomen kunnen worden door bv een te hoge of te lage ph waarde.
          Ze zijn dan wel aanwezig maar kunnen niet opgenomen worden dan.

Kun je zonder verdere investeringen niets of niet zoveel aan doen. Dus de vraag is of je dat wel wil.

Die paar blaadjes maken nog niets uit eigenlijk hoor

Comment

Bij mij is het nog veel erger,dit valt nog mee.
            Bij mij betreft het een kush terwijl bij de skunk er niets aan de hand is.
            Dit moet een stikstof tekort zijn(vergeling van onderaf naar bovenste gedeelte van de plant,bij blad vanaf de punt naar de steel)als je het ph tabel erbij pakt kan dit (foutieve ph)bijna niet de oorzaak zijn.
            Ik gooi mijn pot vol met stikstof in de vorm van bloedmeel maar heeft hier geen enkel effect.
            Een teveel aan calcium zou een blokkade aan stikstof geven

Bron; wietblog door axo85

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk
            Last edited by fsmidt; 16 August 2016, 20:14.

Comment

Okay okay
              Tis mijn eerste groei project.
              Dus ik heb geen enkele ervaring etc.
              Wil voorkomen dat ze niet optimaal groeien en bloeien. En sterven terwijl dat met kleine fix had kunnen worden voorkomen.

Qua Ph van t water, dat water komt hier uit de grond. De Ph is wellicht aan de hoge kant. Iets van 7.6
              Maar goed. Tot nu toe zijn ze er goed groot en vol op geworden.

Zoals ze hier zeggen: vamos a ver. Oftewel; we zullen het zien.

Comment

Als het bij 1 blad blijft heb je geluk
                ben zelf aan me eerste kweek bezig en bij
                mij beginnen Al de fanleaves 1 voor 1 te verkleuren naar geel en sterven dan af
                dus ik volg hier even mee

Comment

Is een natuurlijk verloop, als bladeren onderop geel worden komt het meestal doordat de plant de oudste bladeren leeg gaat trekken omdat de voeding uit de aarde op is. Soms kleurt er een blad onderop geel omdat er door een dicht bladerdek geen zon bijkomt waardoor er geen fotosynthese plaats vindt en het blad geel kleurt. In beide gevallen gewoon laten zitten, de plant kurkt dit vanzelf af.
                  Ga in die hitte bij jou alsjeblieft niet lopen stunten met bloedmeel of andere vormen hoog stikstofhoudend. Ik heb daar vorig jaar hier in NL op een warme dag iemand zijn plant al zien mollen en dan is het bij jou nog veel warmer.
                  Onthoudt 1 ding, je kan planten niet vetmesten maar wel dood mesten. Zon en water zijn op goede aarde het belangrijkste. Krijgt de plant honger dan geef je MINIMAAL voeding, door de warmte bij jou zal de plant veel meer water verbruiken dus de voeding zal altijd geconcentreerder achterblijven dan dat je het geeft.

Een redelijk veilige manier om iets bij te voeden is om de aarde aan te vullen met wat verse potgrond, vaak klinkt de aarde wat in en kan je de ingeklonken aarde aanvullen. De voeding uit de aarde 'spoelt' door met het watergeven.

Je plant staat er nog prachtig bij!
                  Last edited by Stemma; 17 August 2016, 01:35.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Naar mijn idee ook weinig mis met die plant.
                    Het zijn de bladeren die net wat minder of geen licht krijgen.
                    De rest van je plant ziet er goed uit.
                    Niet echt iets om je druk over te maken.
                    sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

Comment

Ik lees hier nergens of je voeding geeft en hoeveel.
                      Als je gedurende de groei geen of weinig voeding geeft krijg je begin bloei altijd geel blad, da's niks natuurlijks, maar oorzaak-gevolg.
                      Een pH van 7.6 is voor Stikstof nog niet zo'n probleem, Fosfor en Kalium kunnen straks wat moeilijker opneembaar zijn als de pH boven 7.5 is.

Het zijn ook niet een paar blaadjes onderaan, ik zie verder naar boven en in het midden ook geel blad ontstaan, je "paniek" is terecht.
                      Als je nog geen voeding gegeven hebt wordt het tijd om eens te kijken naar een complete bloeivoeding (laag N-P-K)
                      Misschien met een fotootje langs de lokale growshop ?
                      In Spanje heb je factoren zoals het klimaat die een belangrijke rol spelen, zoals Stemma al aanhaalde.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het is inderdaad niet geruststellend om meerdere grote fanleaves in de top de zien leegtrekken.
                        Daar moet je iets aan doen of je krijgt in de nabije toekomst wel iets om je over druk te maken.
                        Je pot is immers in verhouding tot de plant en standplaats niet zo groot.
                        Gewoon eventjes QnQ's raad opvolgen.

Succes

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Als je nog geen voeding gegeven hebt wordt het tijd om eens te kijken naar een complete bloeivoeding (laag N-P-K)
                            Je Brutal buds zal het probleem onmiddelijk erger maken aangezien het een P-K bom is.
                            Beter lees je even terug in je thread daarover en volg QnQ's raad op .

Comment

Okay.
                              Das mooi. Ik heb gelijk een project voor vandaag.
                              Der zit een paar dorpen verder een growshop. Die gaan we maar lastig vallen voor bloeispul met lage npk.
                              Wordt vervolgt

Comment

Bezig...
                              X