Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tekort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tekort

Korting op 420shop
    Sinds een dag of 3 worden bij 1 van m'n planten de schutbladen geel en vallen eraf. Eerst de grootste maar nu opeens ook wat aan de onderste zijtakjes.
    Het is pas sinds een paar dagen en haar zussen hebben nergens last van met dezelfde behandeling.

Big bang in een 18 liter pot. Vanaf 4 juli op 12 uur

Teveel water na even te droog hebben gestaan is een mogelijkheid. Ben paar dagen weg geweest en degene die ze verzorgde nam een beetje hangende bladeren wel heel erg serieus en een halve liter water werd in haar enthousiasme 2 liter ....

De rest staat er zo bij. Beginnen ook een beetje een N tekort te krijgen geloof ik. Maar om dat in 4 weken in de bloei nu nog te gaan geven lijkt me niet het handigste.

Vooral ook omdat ik vaste mest gebruik en die vooraf meng in de aarde.

Re: Tekort

Niks mis mee hoor en plant drinkt nu veel nu het mega warm is .
    Dat ze wat gele bladeren laat zien wil niks zeggen ze is in bloei en soms stoten ze dan wat bladeren af die ze niet meer nodig heeft
    God was never on your side..

Comment

Droogte en dan in een klap veel water, geeft wat problemen. Het oudste blad kan zich te moeilijk herstellen en sterft af.
      Ik heb hier twee planten die drie weken chronisch te weinig water kregen, die zijn nu fanblad-loos.

Niets aan de hand denk ik, tenzij het uit blijft breiden. Kijk het effe aan, en als het over een paar dagen blijft gaan, dan moeten we 'n oplossing vinden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Plant laat wel kalkgebrek zien.

Comment

Kalk gebrek?

Wat gek dat heb ik juist laatst nog gegeven. Elke pot 2 eetlepels kalk met mycoriza bovenop de aarde en geef water van boven. Normaal doe ik dat alleen bij sommige planten na een lange groeiperiode maar deed toen alle planten

Zou ik nu nog meer kalk toevoegen? Die eerste keer kalk is 4 weken terug.
          Toen gedaan omdat m'n aarde ph van 5.5 aangaf met lakmoesproef

M'n lakmoes papier slingert ergens in huis ff geen idee waar.

Comment

Zou geen tweede keer kalk gaan geven dan loop je zeker een Mg blokade op. Kalk is niet meteen beschikbaar voor de plant. De bruine vlakken in je blad duiden echter wel op een kalk gebrek of blakade. Dat laatste is vaak het geval. Bij een blokade helpt bijstrooien niet.

Kalk kan de plant niet actief opnemen. Ze is hiervoor afhankelijk van de mate van verdamping. Bij te nat of te droog kweken loopt men vaak een kalkblokade op.

Comment

Ah dan verklaart dat wel heel veel ja

Toen ze nog jong waren hebben ze veel te nat gestaan omdat ik was vergeten ze onder het zonnescherm te zetten en een paar daagjes vakantie aan het vieren met veel regen hier is dan erg nat voor ze.

Dat zijn ze redelijk te boven gekomen Maar laatst stonden er ook een stel veel en veel te droog en die hebben 2 a 3 liter water in 1 keer gekregen ... goed bedoeld vautje maja

Merk nu ook dat precies die drie planten veel minder zijn gaan drinken zelfs nu met dit weer en die bladeren laten nu de ellende zien
              Lichtgroen worden van schutbladen en dan heel snel opeens geel en eraf

Maar goed ze zitten in hun zevende week. Denk hooguit nog een week a 10 dagen voor die drie
              Afhankelijk van wat het weer en de trichomen doen

Afghan skunk waarvan de onderste 3 toppen bestoven zijn.
              Valt me alleszins mee hoe vol die hoofdtop nog getrokken is

Big bang

Comment

Nah wat vaag nu staan ze opeens op hun zij.

Ooo w8 normaal selecteer ik een foto die al gemaakt is. En dan komen ze gewoon goed terecht.

Nu maakte ik direct vanuit tapatalk de foto's.... blijkbaar maakt dat dus uit...
                Voor al die mensen die ik altijd zie met liggende foto's...

Comment

Lets not criticize but legalize

Comment

Sjah dat weet jij dat weet ik

Alleen degene die op m'n planten let als ik ertussenuit ben.... sjah zij wist dat niet.
                    Of wel. Maar voor de zekerheid....

Haha sjah ze bedoelde het goed.
                    Maar op goede bedoelingen zijn hele wereldoorlogen uitgevochten natuurlijk

Ach ze leven nog en er was al 1 milky trich 😅 dus het begin is er

Comment

Toppen zien er mooi uit
                      Lets not criticize but legalize

Comment

Mooie plant hoor geen paniek .
                        Feit is dat de plant niet altijd groen blijft .
                        ze is al groot en gaat wat bladeren los laten zo dat e meer aan de plant kan geven.
                        geel blaadje hier of daar is niet erg.
                        God was never on your side..

Comment

Mjah ik ging ook rekenen
                          Maar degenen waar het om gaat zitten in hun achtste week bloei

Lol ze zijn gewoon bijna klaar.
                          Heb 3 ladingen die elk steeds 2 a 3 weken later klaar zijn denk dat ik daardoor in de war raakte

Trichomen zijn bij de eerste drie flink milky met af en toe een amber. Dus hooguit nog een paar dagen.

Tijd om d'r een potlood in te douwen 😎 oftewel klieven die hap
                          Of het nou werkt of niet
                          Vind et gewoon leuk om te klooien

Comment

Bezig...
                          X