Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei voedig buiten planten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bloei voedig buiten planten.

Korting op 420shop
    Beste forum leden,

Ik lees veel topics waarin wordt aangeraden om groei voeding de eerste weken van de bloei door te geven.
    Dit heb ik ook gedaan, vandaag twijfel ik om met een mix van half groei en bloei voeding te geven 1 week. En dan volledig over op bloei voeding.

Naarmijn mening bloeien mijn planten al zeker 2 weken?
    Wat zouden jullie aanraden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: Bloei voedig buiten planten.

Hoi,

Mooie gezonde planten heb je daar zo te zien. Bloeivoeding kun je gaan geven wanneer er 'witte pruiken' zijn gevormd. Het geven ban groeivoeding in de eerste weken van de bloei is om de plotselinge groei in de eerste weken van de bloei op te vangen. Groeivoeding heeft meer stikstof(groei) in zich.

Als ik jou was zou ik nu overschakelen op bloeivoeding, maar ik ben verder geen expert moet ik daarbij zeggen.

Comment

Dankjewel voor je bericht Cannabinowiet.
      Dit is mijn 4 de kweek jaar ik ben ook nog maar een beginner. Ieder jaar leer ik weer iets bij.
      Ik heb power plant staan van wietzaadjes.nl deze is nog goed door geschoten in de eerste werken van de bloei.

Ik ga nu 1 week over op een half groei en bloei voeding van plagron.
      I hoop dat het niet te vroeg voor bloei voeding is we gaan het zien.

Wat foto's van de planten:

Comment

Godmejaar wat een grote plant en wat is ze mooi groen ik ga je geen tips geven want je doe het gewoon mega goed
        Wat een mooie grote groene plant Goed gedaan hoor.
        Houd je bij je eigen plan want je doe het echt goed
        God was never on your side..

Comment

Absoluut
          Echt heel goed gedaan zeg

Comment

Tnkx belladonna en ikhebeennaam voor de complimenten!
            Dit doet mij goed ik sta er zelf ook van te kijken en dan te denken dat ze in een 40liter pot staan.

Fijne zaterdag allemaal!! 😎

Last edited by jelly; 3 September 2016, 12:39.

Comment

Ja wadde dadde. En het is niet eens zo'n hele goeie zomer geweest. Langzaam die bloeivoeding opbouwen en dat komt wel goed. Zolang het weer wat wil meewerken.

Comment

Tnkx bleuwolf. De planten staan de hele dag in de zon.
                De Power plant van wietzaadjes.nl is een heerlijk wietje om de roken ik krijg er een goeie langdurige stoned van.
                Heelijke smaak kortom het beste wietje wat ik ooit gekweekt heb.

Comment

Idd een knoepert,hoop voor je dat deze een beetje rot bestendig is,het weer werkt niet mee dit jaar.
                  Zet je ze s'avonds ook binnen?
                  Bij mij veel toprot in mn kush enafghan skunk,heb ze nog verduisterd ook,ben nu aan het knippen,pffff wat een werk.

Verstuurd vanaf mijn CEROS CT9716-W met Tapatalk

Comment

Hi fsmidt. Dit soortje is goed rot bestendig vorig jaar maar een paar topjes hoeven weg gooien ik denk dat het nog geen 1% was.
                    Nee ik zet ze niet binnen dat kan de kans op toprot net toenemen ivm stilstaande lucht en klimaat verandering.
                    Ik laat de planten lekker hun gang gaan enigste wat ik doe is water met voedig geven.
                    Vorig jaar had ik er 1 in de volle grond gezet niet normaal wat er vanaf is gekomen daar hebben 3 personen een heel jaar van kunnen blowen en heerlijke hasj gemaakt van het knipafval.
                    Het is gewoon heerlijk dat ik mijn eigen wiet heb en het niet in de shop of bij een dealer hoef te kopen.
                    Nu weet ik teminste wat ik rook en geeft een goed gevoel.

Zeer vervelend van je toprot ik weet er alles van. Ik heb het mijn eerste 2 jaren mee gemaakt met stekken.
                    Heb je ze wel kunnen afbloeien?
                    Tip voor iedereen die buiten kweekt koop zaden daar heb je veel mee plezier van!

Comment

Ik zou niet eens bloeivoeding gaan geven. Zulke planten in zulke (relatief!) kleine potjes.. Ze zien er prima doorvoed uit. Die hebben dat niet per see nodig. Als je een keer teveel geeft, is het feestje over.
                      Power plant was trouwens de eerste rotte plant in mijn verzameling vorig jaar. Ik hoop dat het bij jou niet zo is
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hi LR2 leuk dat jij ook even komt kijken in mijn topic en tnkx voor jou info.
                        Ik wil toch graag wat bloei voeding door geven als ik mij aan de aangegeven hoeveelheid hou en goed naar de planten kijk dan zou ik toch geen kans op overbevoeding maken?
                        Wat zouden daar de symptomen van kunnen zijn toch verbrande bladpunten?

Van welke breeder was jou pp? Zoals ik al aangaf in mijn vorige post had ik er vorig jaar weinig last van...
                        Het is hopen op een goede na zomer.😎

Comment

Het probleem met bloeivoeding is de disbalans. Het verstoort de stikstofopname. Als dat eenmaal op gang is, dan gaat je plant gewoon het stervende pad op en komt daar niet meer uit. Dat zie je vaak: blad tijdens de bloei kleurt opeens geel met bruine vlekken en paars, en vervolgens beginnen alle fanbladeren af te sterven. Daar hoeft geen overvoeding voor te zijn, maar een simpele volle dosis bloeivoeding volstaat om dat in gang te zetten.

Zonder bloeivoeding bloeien de planten vrijwel net zo goed; ze halen zelf wel uit de bodem wat nodig is. Het werkt buiten absoluut niet zo als in de binnenteelt; het kan bewolkt zijn, koud, regenachtig, waardoor de planten nauwelijks hoeven te drinken. Geef je dan water volgens schema, dan verzuipen ze. Het kan ook droog, warm en zonnig zijn, waardoor de planten ontzettend veel drinken. Geef je dan voeding volgens een schema, dan krijg je verbrandingsverschijnselen bij zelfs een klein beetje voeding. Er is geen zekerheid, geen stabiele omstandigheden. Als het weer een beetje tegenzit, bloeit je plant een maand langer dan verwacht. Als de aftakeling dan in gang is, haal je nooit een nette oogst.

Als je bloeivoeding gaat geven, neem dan de halve dosis. Begin dan ook pas in de derde of vierde week echte bloei.

Mijn PP kwam van nirvana volgens mij.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mooie info LR2. Ik ga voorzichtig aan doen met de bloeivoeding.
                            Ik geef alleen de planten water wanneer het nodig is volg niet echt een schema ofzo..

Comment

Hi fsmidt. Dit soortje is goed rot bestendig vorig jaar maar een paar topjes hoeven weg gooien ik denk dat het nog geen 1% was.<br />
                              Nee ik zet ze niet binnen dat kan de kans op toprot net toenemen ivm stilstaande lucht en klimaat verandering.<br />
                              Ik laat de planten lekker hun gang gaan enigste wat ik doe is water met voedig geven.<br />
                              Vorig jaar had ik er 1 in de volle grond gezet niet normaal wat er vanaf is gekomen daar hebben 3 personen een heel jaar van kunnen blowen en heerlijke hasj gemaakt van het knipafval.<br />
                              Het is gewoon heerlijk dat ik mijn eigen wiet heb en het niet in de shop of bij een dealer hoef te kopen. <br />
                              Nu weet ik teminste wat ik rook en geeft een goed gevoel.<br />
                              <br />
                              Zeer vervelend van je toprot ik weet er alles van. Ik heb het mijn eerste 2 jaren mee gemaakt met stekken. <br />
                              Heb je ze wel kunnen afbloeien?<br />
                              Tip voor iedereen die buiten kweekt koop zaden daar heb je veel mee plezier van!<br />
                              <br />

De rot knip ik onder een verlichte loep eruit daar het meeste in olie wordt verwerkt.
                              De planten staan nog en hopelijk bloeien ze goed af.
                              Mn planten zijn van zaden en daar zijn weer stekken van gemaakt.
                              O.a mn afghan skunk heb ik gemainlined en daar 7stekken van afgehaald.
                              De hy-kush is 1 keer getopt ook dit is een stek geworden.
                              Heeft jou pp dikke compacte toppen?

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                              X