Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad vergeelt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad vergeelt?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    deze probleem is meerdere malen behandeld maar ik zou toch graag willen weten wat hier precies de oorzaak van is. Ik weet dat er hier een aantal superkwekers rondneuzen, vandaar de vraag of iemand hier weet wat de oorzaak kan zijn van het vergeelde blad?

    26 augustus:
    vkBXb5c.jpg

    9 september:
    s2IN3Ns.jpg

    11 september:
    9vfkZ50g.jpg

    12 september:
    oNVK01j.jpg

    ik geef met dit warme weer gemiddeld 4x 1,5L flessen Albert Heijn basic still water verdeeld over alle 5 de planten om de dag (6liter totaal over de 5 planten verdeeld)

    Iemand hier enig idee hoe het kan dat het blad zo snel vergeeld? de bladeren bij de toppen zelf zijn nog wel goed groen alleen de takken waar geen toppen aan zitten en bijna alle fanleaves worden geel.

    #2
    Re: Blad vergeelt?

    Ik denk voeding nodig 😀

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Blad vergeelt?

      Volle grond hoef je geen water te geven dat regel de plant zelf waarschijnlijk verzuip je de plant nu
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Blad vergeelt?

        dus zelfs met dit warme weer hoef ik echt niks te doen? wow dat wist ik dus echt niet, voeding ect is ook niet nodig?

        EDIT:
        zou het vanwege de bloei niet een stikstof tekort kunnen zijn?

        Comment


          #5
          Re: Blad vergeelt?

          Nee plant in volle grond hoef je geen water te geven of te voeden die haald alles uit de aarde wat ze nodig heeft
          En da stikstof gezeur is voor binnen kwekers da zijn MIETJES Buiten doe de natuur alles .
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Blad vergeelt?

            Jups. En de kaboutertjes komen voedingsarme grond 's nachts bijwerken door er een klein kabouterdrolleke naast te leggen en als het 4 weken droogte is dan doen ze er nog een klein piske bij ook.

            Comment


              #7
              Re: Blad vergeelt?

              Tadaa zo makkelijk kan het zijn Buiten wiet heeft niet veel nodig naast zon en water en beide krijg de plant
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Blad vergeelt?

                Ne plant die op een paar weken tijd van niks naar een meter gaat heeft voeding nodig. Binnen, of buiten. Ik heb thuis zandgrond. Als je daar geen voeding bijgeeft heb je niks. Die grond houdt ook geen water vast, dus na een paar weken zomer is de eerste meter kurkdroog. Raad geven om dan geen water of voeding te geven houdt in dat geval geen steek.

                Comment


                  #9
                  Re: Blad vergeelt?

                  Dank voor de reacties, maar dit beantwoord nog niet echt mijn vraag of dit normaal gedrag voor een plant is in ongeveer 3 weken tijd zo erg vergelen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Blad vergeelt?

                    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                    Jups. En de kaboutertjes komen voedingsarme grond 's nachts bijwerken door er een klein kabouterdrolleke naast te leggen en als het 4 weken droogte is dan doen ze er nog een klein piske bij ook.


                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door TannPanda View Post
                    Dank voor de reacties, maar dit beantwoord nog niet echt mijn vraag of dit normaal gedrag voor een plant is in ongeveer 3 weken tijd zo erg vergelen?
                    Ik denk dat de plant voeding wil, of je geeft teveel water.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #11
                      Re: Blad vergeelt?

                      echt veel water geef ik ze niet, ze krijgen MAXIMAAL met dit weer om de dag water (4,5-6l) totaal verdeeld over alle planten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Blad vergeelt?

                        Kan dat zelf niet beoordelen vanop afstand, maar van teveel water kunnen ze op korte tijd vergelen, echt op een paar dagen tijd van groen naar geel en dan vallen ze af. Voedingstekort gaat doorgaan iets trager. Dan halen ze dat blad leeg. Als je nog geen voeding hebt meegegeven is dat mss de moment. Een handje koemest bv.

                        Trouwens, geef je ze 's avonds water of overdag? Want water geven met de zon erop, daar houdt geen enkele plant van en dat geeft ook problemen. Lijkt mij evident dat je dat niet doet, maar je weet nooit.

                        Comment


                          #13
                          Re: Blad vergeelt?

                          Welnu, dan is verzuipen uitgesloten. Wat er dan overblijft is dat ze honger hebben naar stikstof.
                          Ik weet zeker dat je dat zelf ook wist. Want je hebt de bladprobleemoplosser bekeken. Toch?
                          Vanwaar dan die onzekerheid?
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Blad vergeelt?

                            Heb inderdaad de bladprobleemoplosser bekeken LR2!
                            De onzekerheid komt omdat dit mijn eerste kweek is en ik tot nu toe verder ben gekomen dan ik ooit had kunnen verwachten.
                            Daarom wil ik niks fout doen en ervoor zorgen dat al het werk niet voor niets is geweest.
                            Dus ik dacht, even vragen op het forum waar er genoeg experts rondlopen die wellicht met zekerheid antwoord kunnen geven op mijn vraag.

                            Ik waardeer de comments hierboven echt enorm en ik ga verder zoeken hoe ik het (waarschijnlijke) stikstofprobleem kan oplossen!

                            Comment


                              #15
                              Re: Blad vergeelt?

                              In februari/maart een kop droge kippenmest op elke plek waar je een plant wil gaan zetten in mei/juni

                              Deze zul je ook moeten bijvoeren.
                              Bladvoeding werkt het snelst.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X