Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflowers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: autoflowers

Als je wat meer langs de rand van de pot water geeft, in plaats van op het plantje gaan de wortels sneller.
    En minder kans op stam- en wortelrot.

Inderdaad, beter geen dieren bij je planten laten als ze nog zo klein zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey Hallo. Ik lees de tip net over regelmatig lichtregime van 18 uur licht. Op andere plekken lees ik dat 24 uur licht ook kan of beter is oid. Ik heb zaailingen autoflower nu onder led staan met 24 uur licht. Nou vraag ik mij af wat het nadelige effect is van 24 uur licht. Iemand ervaring mee? Mijn 1x autoflower en ik denk mn laatste maar das gevoelsmatig.
      Anyway lichtregime aanpassen?

Comment

Bedankt voor de tip QnQ
        Last edited by Hayz; 29 September 2016, 20:39.

Comment

In de 'nacht' herstellen planten zich als het ware en net als de mens groeit een plant in zijn slaap.. Ik kan het ook mis hebben, 18 uur licht lijkt me dan beter.

Comment

Buiten is 18 uur licht niet zo veel aanwezig he. Binnen verkrachten we zowiezo de zaak dus zoek je het maximale op wat het rendabelste is en dat is 18/6. Je kan planten ook de eerste paar weken op 24/0 zetten geen probleem maar blijf je dat doen vergeeld de zaak vroeg en is meer minder. 18/6 binnen is niet zomaar verzonnen das uit de ervaring van binnenkwekers.

Nu is het ook maar een vuistregel he. de ene strain doet het misschien beter op 16/8 en de af jes op 20/4

Comment

Me plantjes groeien aardig snel, ik heb ze op 18/6.

Ak47: Dag 4. En hij is nu 7cm
              White widow: Dag 4. En die is nu 6.5cm
              Amnesia haze: Dag 5. En die is ook 7cm

Is dit normaal of groeien ze gewoon snel?

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hey Hayz Mijn zaailingen die het wel 'gewoon' deden (geen autofl) groeiden ook als kool. Dag 2 al eerste blaadje zichtbaar en dag 4 idd al 4 tot 5 cm. Daarna kan het even lijken of ze stilstaan maar dat is omdat de plant dan onder de grond energie steekt en dus onzichtbaar nog steeds hard groeit.

Ik wil gezegd hebben dat dit mijn ervaringen zijn. Vlgs mij alleen maar positief. Let alleen op dat ze niet gaan strekken en daardoor een dunne en slungelige stam ontwikkelen. Maar ook daar zijn oplossingen voor. Succes en ik ben benieuwd hoe het verder verloopt.
                Last edited by midden; 30 September 2016, 09:25.

Comment

Ik heb vandaag een hps 400w aangeschaft ben benieuwd wat die doet. Maar wat kan ik doen als die lang en slungelig word heb je misschien een paar tips.20161001_004152.jpg

Comment

mooizo dat zal eens tijd worden voor mee rlicht.

Comment

Ik heb me planten onder een 400w in me slaapkamer is dat gevaarlijk of geen probleem.

Ik heb een hps lamp 400 watt.20161001_173923.jpg

Comment

Die verlengdoos op de grond is al eens niet zo heel veilig als je met volle gieters daar bij in de buurt komt. Voor de rest is een 400 HPS lamp + VSA veilig mits je dat goed aansluit en juist bekabeld en aard. Hoe je deze lamp dan aan en uitschakeld is de volgende zaak waar je kwa veiligheid naar moet kijken. Een HPS (+magneet VSA) geeft bij opstart een piekspanning. Een schakelklokje van de gamma zal vroeg of laat vast lopen.

Ik zie een ventilator. voor je plantjes is het eigenlijk best fijn als er constant ook bij licht uit een windje waait. Echter de ventilators zijn niet echt gedacht op 24/7 continu te brommen. Dus kijk deze regelmatig na en hou hem schoon.

Wat ik mis een afzuiging en een koolfilter. Hoe gedenk je in deze open grow opstelling om te gaan met de geur en lucht (co2) verversing?
                        Last edited by FlintStoned; 5 October 2016, 18:06.

Comment

Ik ga m volgen

Comment

@Hayz: Check even goed je foto in bericht #23
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Me plantjes groeien niet echt meer.20161004_202750.jpg

Comment

Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen... en dan bedoel ik niet om je plantjes...

worst case scenario
                                Je komt stoned de kamer binnenlopen. Je flikkert keihard op je muil door die dradenmeuk op de grond. Je wilt je hand neerzetten om op te kunnen staan en verbrand je klauw pardoes aan de vsa (de v staat trouwens niet voor vloermodel). Je strompelt naar je wasbak die direct naast je spullen hangt (!!!!!!!) om de plek met water te koelen, maar het water spuit via je hand recht op je lamp. Slim als je bent denk je 'water en elektra, da's niet handig' en je pakt snel een handdoek om je kap droog te maken, waarna je jezelf elektrocuteert aan de ongeaarde kap. Nog naschokkend zie je nog net hoe je handdoek op de vsa is gevallen en vlam vat, je wilt er naar toe maar dondert wederom op je muil door je tijdelijk verminderde spiercontrole i.c.m. waterspetters die je kliklaminaat spiegelglad maken. Omdat je afvoer verstopt is door haar en andere ranzigheid stroomt inmiddels je wasbak ook over. Je voelt en ziet hoe langzaam de vloer onder water komt te staan. Je denkt weer 'water en elektra, dat is niet handig', maar gelukkig slaat je aardlekschakelaar uit omdat je je VSA wel geaard hebt. Alle lichten zijn inmiddels ook uit en het is aardedonker. Wat een geluk bij een ongeluk, de brandende handdoek is gedoofd door het optrekkende water, alhoewel je nu het licht ervan wel had kunnen gebruiken om wat te kunnen zien. Blind reik je naar houvast en vindt die in de vorm van je ventilator, maar pardoes trek je die om en valt hij bovenop je plantjes, die hij nog nadraaiend allemaal onthoofdt.... eindresultaat: RIP plantjes

nou zou je kunnen inbrengen dat ik wel heel makkelijk stel dat jij het putje van je wasbak nooit schoonmaakt, dan heb je een punt, maar dan slaat de aardlekschakelaar ook niet af en brandt de hele kamer af... brandbare zooi genoeg in de buurt zo te zien. eindresultaat: RIP plantjes

best case scenario
                                na een aantal weken ruiken je buren de stank van je bloeiende planten en kun je de hele handel opdoeken, of nog handiger, het wordt voor je opgedoekt. eindresultaat: RIP plantjes

Kortom, linksom of rechtsom, je plantjes gaan dood. Zij hebben het al door, daarom zijn ze gestopt met groeien

Comment

Bezig...
                                X