Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@meglow. Ik snap het probleem niet afgezien van het feit dat ik nog geen afzuig systeem heb gebouw, in mijn buurt doen ze niet zo moeilijk over plantjes.
Maar je zegt dat iets gevaarlijk is om foto 23. Ik zie het zelf niet misschien als je het me uitlegt kan ik er iets aan doen!?
Waar het mij om gaat is dat je niet veilig werkt. De reputatie van de thuiskweker is niet al te goed en projectjes zoals die van jou maken die reputatie er niet beter op. De meeste mensen op dit forum zorgen er voor dat ze dat ze veilig werken, is het niet voor hun eigen veiligheid dan is het wel voor die van hun buren. 100% veiligheid kan niet, maar je kunt er wel naar streven met een beetje inzet. Je kunt alles terugvinden in diverse draadjes of op andere sites, maar ik noem lukraak wat zaken die anders moeten of waar je aandacht aan moet schenken:
- zo te zien is je kap niet geaard. Dat geelgroene draadje moet ook aangesloten worden op je kap, zodat als deze onverhoopt onder stroom komt te staan de aardlekschakelaar in je meterkast de stroom afschakelt.
- heb je je draden zelf aangesloten op je vsa en op je kap? Vertrouw niet op de vorige eigenaar! Slechte contacten zijn een belangrijke oorzaak van brand. Zeker de kabel tussen je kap en vsa moet voldoende dik zijn (zoek op het forum). Kabeluiteinden moet je voorzien van kabelschoentjes om een goede schroefverbinding mee te kunnen maken.
- je hebt zo te zien een redelijke budgetkap, ik heb voorbeelden gelezen dat deze spontaan begon te roken door slechte verbindingen. Ik zie dat hij aan twee mooie koordjes hangt die als lont kunnen werken om alles boven je kap vervolgens in lichterlaaie te zetten.
- water en stroom gaan niet samen. Je kunt het gewoonweg niet maken om je spullen naast een wasbak op te stellen waar jij elke dag in loopt te spetteren.
- je legt per definitie geen verdeeldozen en vsa's op de grond i.v.m. water morsen uit je gieter of in dit geval uit je wasbak. Dit soort spullen hang je stevig aan de muur. Ook kabels werk je netjes weg zodat je er niet over kan struikelen. Heb je trouwens die VSA wel eens gevoeld? Wat denk je als daar iets opvalt waardoor hij zijn warmte niet meer kwijt kan? Kortom, netjes op een bordje schroeven die je aan de muur vastmaakt, ver weg van brandbaar materiaal. Of beter nog, flikker die VSA weg en koop een veel veiligere EVSA.
- ik zie helemaal niets wat met brandbeveiliging te maken heeft. Heb je een (automatische) brandblusser? Heb je een rookmelder? (en nee, water uit de wasbak is geen optie)
- je kamer ligt vol met losse zooi dat in brand kan vliegen. In een hok of tent zorg je dat alles opgeruimd is en dat er geen onnodige brandstof is die een brand kunnen beginnen of aanwakkeren. Vooral papier en karton vatten snel vlam en die blaas je zo de rondte in met je ventilator.
- ik zie verder niet hoe je je lamp aan en uitzet. Ik mag hopen dat je niet een huis, tuin en keuken tijdschakelaar gebruikt. Die zijn niet bestand tegen de hoge opstartspanningen van je HPS lamp. Hiervoor zijn speciale relaiskastjes te koop, met een goede reden.
als laatste, kijk nu eens goed op die foto en let op de reflectie in je kap... daarom weet ik zeker dat jij (gelukkig) mijn buurman niet bent....
Ik heb een man van de growshop die lamp in elkaar laten zetten, hij zei dat die gewoon veilig is en geaard is. Maar misschien is het handig om een tentje aangeschaffen zoals je al zei.
Ik doe nu de lamp aan met een normale stekkerdoos met schakelaar erop.
Of je houd ons allemaal voor de gek of je snapt niet waar je mee bezig bent. Die man van de growshop die dit heeft gemonteerd snapt het ook niet zo te zien.
@Meglow heeft heel erg gelijk....dit is vragen om problemen. Ga iemand erbij halen die verstand heeft van dit soort dingen of stop ermee.
En hang in godsnaam deze aan het plafond.....tipje van een brandweerman[emoji6]
Ik doe nu de lamp aan met een normale stekkerdoos met schakelaar erop.
Een magneet vsa schakel je altijd met een relais! Lijkt wel of je net een hele dure brandverzekering hebt afgesloten want je vraagt om brand namelijk. Ik zou de adviezen hier toch wat serieuzer gaan nemen.
Ik heb mijn planten onder de lamp vandaan gehaald i.v.m brandgevaar.
Daarom heb ik ervoor gekozen om ze gewoon voor het raam te zetten. Aangezien het autoflowers zijn hoop ik dat ze gewoon mooi groeien en bloeien. Volgend jaar ga ik gewoon op balkon kweken in de zomer. Aangezien ik het voor de lol doe.
Comment