Zoals vermeld in mijn introductie heb ik 3 planten staan in de volle grond, die nu een week of vijf in bloei staan. We hebben hier in de regio Haaglanden enorme mazzel met het weer gehad, maar de komende tijd voorspelt men toch wel flink wat regen.
Ik heb veel gelezen over oogsten en toprot en maak me enigszins zorgen....
Ik heb niet de mogelijkheid om de planten af te dekken (te hoog en geen ruimte om een frame te plaatsen)
Hoeveel regen kan de plant in bloei hebben?
De planten heb ik erg open gehouden, zodat de wind de boel lekker droog houdt.
Ik heb veel gelezen over snoeien e.d. en ook gelezen dat een hoop mensen tegen snoei zijn en vinden dat de natuur haar gang moet kunnen gaan.
Maar als tuinier weet ik ook dat een "open" plant beter bestand is tegen schimmels, vandaar de keuze om regelmatig groot blad weg te snoeien.
Bijgesloten foto's van de topjes
Ik heb veel gelezen over oogsten en toprot en maak me enigszins zorgen....
Ik heb niet de mogelijkheid om de planten af te dekken (te hoog en geen ruimte om een frame te plaatsen)
Hoeveel regen kan de plant in bloei hebben?
De planten heb ik erg open gehouden, zodat de wind de boel lekker droog houdt.
Ik heb veel gelezen over snoeien e.d. en ook gelezen dat een hoop mensen tegen snoei zijn en vinden dat de natuur haar gang moet kunnen gaan.
Maar als tuinier weet ik ook dat een "open" plant beter bestand is tegen schimmels, vandaar de keuze om regelmatig groot blad weg te snoeien.
Bijgesloten foto's van de topjes
Comment