Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Als je het niet rookt en enkel zeeft. Ik heb wel meer te vertellen maar,... mischien is nieuwschierigheid en wat doe je nu eigenlijk ook een trigger, al dah voorgekauwde.
Bedoeling van dit topic was,.. pm alle manieren te verzamelen wat mensen doen met veel te vroeg geoogstew wiet ,.. of geripte wiet.
Ben zelf wat aant zoeken geweest
1 uur op 100 graden zou idiaal moeten zijn als ik goed gelezen heb
nu mijn vraag kan dit ook nog met gecurde wiet ?
Wegens toprot te vroeg geoogst en nu na 1.5 maand curen proef je nog altijd erg de bladsmaak
nu mijn vraag kan dit ook nog met gecurde wiet ?
Wegens toprot te vroeg geoogst en nu na 1.5 maand curen proef je nog altijd erg de bladsmaak
Dat kan zeker alsnog. Normaal decarboxyleer je het als je het verbrand in je Joint he.
Als je te snel droogt dan sluit zich bladgroen op wat nog niet was afgebroken en dat geeft dan een mint achtige , scherpe smaak die de ware smaak van de strain overheerst.
Bladgroen heeft 10 x 24 uur donker nodig om geheel af te breken. Dit gebeurt enkel als er nog voldoende vocht in de afstervende plant zit. Daarom langzaam, koel en donker drogen.
De plant 2 a 3 dagen voor de oogst geheel donker zetten bevorderd natuurlijk de afbraak van het chlorofyl en worden de afbraakproducten hiervan nog door de plant afgevoerd. Zeker in de zomer bij lage LV is langzamer dan in 10 dagen vaak moeilijk. Dan helpt het 3 dagen donker zetten weleens.
Nadeel van donker zetten voor de oogst is dat je snel met een te hoge LV kunt komen te zitten en dat wil je zo vlak voor je oogst natuurlijk niet.
Dat ze meer hars gaan aanmaken als je ze voor oogst donker zet kan ik niet echt beamen maar het blancherend effect is er wel degelijk. Veel bittere groenten zoals witlof, smaken ook veel beter na blancheren.
Comment