Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwschierig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwschierig

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik heb nu 1 plantje staan die aardig groot en mooi is, wel een pot plant.
    Maar ook een Haze die aardig klein is, maar wel vermoed dat die me nog wat gaat opleveren, zichtbaar op foto. Maar me vraag is hoelang gaat deze plant nog moeten (de grote), enof zij het wel gaat maken met deze aankomende temperaturen, kan wel zeggen okal is het koud buiten die plant stinkt enorm.

    IMG_0741.jpgIMG_0744.jpgIMG_0735.jpg

    Onder andere nog bedankt!

    #2
    Re: Nieuwschierig

    Als je zo ongeduldig blijft, dan gaat het nog wel een paar jaar duren qua gevoel. Laat die planten lekker met rust, stop met je druk maken, en ga over een maandje nog eens kijken of er al wat af te halen valt.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Nieuwschierig

      Ik probeer hier juist tijden uit te halen van de wietplant, ongeduldigheid heeft t niks mee te maken okal wacht ik jaren.
      ik zou willen weten of er een schatting in zit zodat ik er rekening mee kan houden kwa wat ik zelf doe in me tijd.
      Niet dat ik uiteinderlijk op niks stuit, want ben zelf niet vaak thuis.

      Comment


        #4
        Re: Nieuwschierig

        Zeker 4tot6 weken nog 😉

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Nieuwschierig

          Oke bedankt

          Comment


            #6
            Re: Nieuwschierig

            Zo te zien moet ze nog een week of tien bloeien. Dat wordt dus na het nieuwe jaar vooral er een schaar in kan, mist ze dan nog leeft.

            Comment


              #7
              Re: Nieuwschierig

              Maar dat zouden ook nog 8-12 weken kunnen zijn. Misschien wel 16. De plant ziet eruit als 'eerste week bloei'. Sativa's bloeien lang. Maar de vraag blijft; is het wel echt een haze? En zo ja, wat voor een? Kortom: er is geen touw op vast te knopen.
              Planningen maken met wietplanten - daar ga ik weer, echt voor de 40e keer dit jaar - heeft geen enkel nut. Hoeveel tijd ben je kwijt aan je plant? 5 minuten per week om water te geven? Het langste ben je bezig met de gieter vullen..
              Nou, dan is plannen wel erg belangrijk! Stel dat je eens 10 minuten nodig hebt, daar moet je echt werk en recreatie voor gaan opschuiven, anders kom je uren tekort in een week.

              Ik ben zelf ook niet veel thuis, maar ik weet dat m'n plant klaar is wanneer ze klaar is. Niet eerder of later. Voor mij betekent dat: ik ga elke week eens goed kijken (15 minuten), en ik geef op vaste dagen water als dat nodig is.
              Tegen het einde van de bloei denk ik vaak: Kut, ik moet 2-3 uur gaan zitten knippen. Dan neem ik daar op een zondagochtend ofzo een keer tijd voor. Dan kom ik wat eerder uit m'n nest of dan douche ik wat korter. Of ik ga wat later slapen.

              Hoe lang de bloei duurt, dat hangt van de volgende dingen af:
              - Temperatuur
              - Lichtspectrum
              - Lichtintensiteit
              - Luchtvochtigheid (op elke centimeter hoogte)
              - Effectief belicht oppervlak
              - Wateropname
              - Zuurstofopname
              - CO2 concentratie
              - Voedingsbehoefte
              - Voedingsaanwezigheid
              - pH
              - Bewolking
              - Vraatschade
              - Micro-organismen in de bodem
              - Macro-organismen in de bodem
              - Mycorrhizae
              - Aanwezigheid van pathogenen
              - Genetica
              - Of er daadwerkelijk de genen in zitten die de breeder beloofd heeft
              - Obstructies in de bodem
              - Luchtigheid van het medium

              Daar kun je een wiskundig model op loslaten, of niet. Feit blijft, als het vannacht -10C vriest, dan heb je niks. Als we nu zeggen: het gaat niets meer worden. Wat dan? Als we nu zeggen: volgende week issie klaar. Wat dan? Ik weet zeker dat je het beste uit je plant wilt halen, en dat je hem laat staan tot dat je zelf vind dat hij klaar is. Onze mening verandert daar (hopelijk) niets aan. Met de kennis die we collectief bezitten kunnen we nog steeds niet in jouw tuin kijken hoe de boel per dag of per week vordert. Je bent zelf dus de enige, maar ook echt de enige, die enigszins dichtbij een correctie schatting kan komen. Maar dan nog, het blijft een plant. Die doet wat hij wilt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Nieuwschierig

                Oke top die informatie leer ik ook is wat, maar heb op rollingstones gelezen over dat je ze naar binnen kan zetten en daar goed verder kweekt, nu heb ik dat ook gedaan dus maak ik me er niet meer druk over. En die grote is Critical en geen Haze, tenzij je het over die Haze had, heb ze nu allebij in een binnenkweek staan, een kast met lamp en ventilatie ga zelf aankijken hoe t verdergaat, blijkt goed te zijn om je buitenplanten binnen te zetten kwa informatie wat ik lees.

                Laat verder wel horen enof t een goed idee was, voorderest staat het er goed bij en ben niet begonnen met een gloeilamp maar led, omdat t vooral hier erg koud was vond ik t een schakel voor die planten heb ze daarom een nacht voordat ze naar binnen gezet werden bij de venster laten staan. Verders gaan ze goed.

                IMG_0769.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuwschierig

                  Tzal wat afhangen van u led... Is die iets van ikea of een growled?
                  50w of 1000w...
                  U plant is de zon gewoon buiten, als k me goed herinner las ik ergens dat de zon per vierkant meterke ongeveer gelijk is aan 1000W hps. (Klopt dat, kenners?)

                  Natuurlijk als ze buiten wegrot, heb je noppes... Snap ik ook best

                  Tevens, je brengt mogelijk beestjes mee binnen he zo! Buiten worden die ev. Wat binnen de perken gehouden door natuurlijke vijanden en de enoooooorme ruimte.

                  Binnen zo op een hoopje samengepakt met niks meer dan u wietplantjes om mee te spelen, geven die u met wat pech een plaag en wat problemen cadeau.
                  Ik vulde 1x mn potten voor binnen onlangs es ff buiten met aarde. Kdacht dan heb ik binnen zo geen rommel... Dit duurt 5 a 10min. Had k al een rups mee in de tent die lekker zat te knabbelen. Doe ik nooit meer!!
                  Wat als dat varenrouwmug was/is? Of erger, de familie spint ofzo.
                  Dan mag je giffen of leuke diy middeltjes spuiten, sproeien, gieten, eventueel wat bidden...
                  Das toch net wat je niet wil in de bloei he?
                  Waarom eventueel een plaag?
                  Omdat ze lekker vermenigvuldigen zo dicht bij elkaar binnen, zonder vijanden zo. En je geeft ze lekker het vocht en temperatuurtje waar ze van houden dan zijn ze erger dan konijnen...
                  Maar dan kan je samen wat zingen misschien

                  Inspiratie voor u eventueel aankomende zangstonde...
                  Last edited by ergonaut; 3 October 2016, 18:10.
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwschierig

                    Ja daar heb ik ook rekening mee gehouden maar om eerlijk te zeggen heb ik geen last ervan, ik heb zowat nooit last gehad van beestjes meestal een paar x, maar als ik merk dat er iets mis mee is stap ik wel in.

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuwschierig

                      Hopelijk blijft dat zo, Good luck!
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuwschierig

                        Idd laten we t hopen.

                        Comment

                        Bezig...
                        X