Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vroeg oogsten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vroeg oogsten

Korting op 420shop
    Kan iemand mij vertellen wat de nadelen zijn van te vroeg oogsten. Ik weet wel wanneer je ze moet oogsten maar als ruim 30% nog witte haren heeft wat is dat het effect als je het rookt? Ken de verschillen wel tussen vroeger en later oogsten naar wat als je het dus nog eerder doet?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Vroeg oogsten

Witte haren?

Comment

Die haren hebben niks te maken met hoe oogstklaar je wietje is
      hoge lv of er met je handen tegen komen geeft ook bruine haartjes

beste manier blijft met microscoopje of loep of vergrootglas app naar de trich kijken
      zie je veel milky zou je kunnen oogsten

wegens rot heb ik hier ook wst vroeger geoogst en zou nu toch langer wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
        Die haren hebben niks te maken met hoe oogstklaar je wietje is
        hoge lv of er met je handen tegen komen geeft ook bruine haartjes

beste manier blijft met microscoopje of loep of vergrootglas app naar de trich kijken
        zie je veel milky zou je kunnen oogsten

wegens rot heb ik hier ook wst vroeger geoogst en zou nu toch langer wachten
        Klopt maar ik vroeg me meer af wat het effect ervan is als je hef rookt. Is het minder heftig?

Comment

yep, het is minder heftig. Hoe meer milky trichomen t.o.v. heldere trichomen, hoe meer psychoactieve werking.

Comment

Heb hier een klein beetje te vroeg geoogste wiet; licht effect...beetje high, maar ook zo weer weg....
            Heb er van geleerd; GEDULD HEBBEN.

Zelfde soort iets langer laten staan en het was meteen al een stuk beter, terwijl ik het idee heb dat ook deze nog aan de vroege kant was.
            Ach ja.....voor een eerste keer niet klagen en weer wat geleerd.

GRTZ KAYA

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk
            HOME WEED HOME

Comment

Comment

Even in de zoekfunctie... Wanneer oogsten als search...
                Tadaaaaa
                Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Zowat u gehele antwoord in de beginpost...

Vreemde vraag trouwens... Dus je wilt tevroeg oogsten, en toch goei resultaat? Zo werkt het niet hoor...

Enkel bij problemen kan je ev. Vroeg oogsten, als de keus gaat tussen te vroeg of geen oogst... Zoals bij rot, wat haze smoker aangaf. En dan is de keus ook vlug gemaakt toch?

Voor de rest, als ik u vraag goed begrijp...
                te vroeg oogsten kan:

- Nagenoeg geen effect geven bij veel te vroeg oogsten. ( Heb jeThca ipv thc denk ik?) Aka alles clear.

Decarboxylatie ofzo, twas een moeilijk woord in elk geval. Zou hier kunnen helpen, iemand ervaring mee soms?

- Een licht en kort (half uurke tot uurke) ietske in u hoofd geven bij wat tevroeg... Zo die wietjes waarvan ge twijfelt. Doet die nu iets of niet?? aka ietsje milky, rest clear. Hier kan dat moeilijk woord weer helpen als ik tmag geloven.

- Alles milky zie ik niet meer als TE vroeg, maar als een voorkeur, hou k zelf niet van merkte ik, liever relatief wat amber erdoor, slaap ik meestal wat vlotter.

Verder eventueel:

-Weinig/minder smaak...
                - kans op viezer smaken en meer knipwerk want bloem vs blad is wss lager. (Denk ik zo)
                -Eventueel inclusief leuk bladsmaakje ipv bloemsmaakje. Tis maar wat u klokje doet tikken...
                -Minder gewicht/opbrengst...
                Last edited by ergonaut; 3 October 2016, 20:25.
                verslag 1, verslag 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ergonaut View Post
                  Even in de zoekfunctie... Wanneer oogsten als search...
                  Tadaaaaa
                  Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Zowat u gehele antwoord in de beginpost...

Vreemde vraag trouwens... Dus je wilt tevroeg oogsten, en toch goei resultaat? Zo werkt het niet hoor...

Enkel bij problemen kan je ev. Vroeg oogsten, als de keus gaat tussen te vroeg of geen oogst... Zoals bij rot, wat haze smoker aangaf. En dan is de keus ook vlug gemaakt toch?

Voor de rest, als ik u vraag goed begrijp...
                  te vroeg oogsten kan:

- Nagenoeg geen effect geven bij veel te vroeg oogsten. ( Heb jeThca ipv thc denk ik?) Aka alles clear.

Decarboxylatie ofzo, twas een moeilijk woord in elk geval. Zou hier kunnen helpen, iemand ervaring mee soms?

- Een licht en kort (half uurke tot uurke) ietske in u hoofd geven bij wat tevroeg... Zo die wietjes waarvan ge twijfelt. Doet die nu iets of niet?? aka ietsje milky, rest clear. Hier kan dat moeilijk woord weer helpen als ik tmag geloven.

- Alles milky zie ik niet meer als TE vroeg, maar als een voorkeur, hou k zelf niet van merkte ik, liever relatief wat amber erdoor, slaap ik meestal wat vlotter.

Verder eventueel:

-Weinig/minder smaak...
                  - kans op viezer smaken en meer knipwerk want bloem vs blad is wss lager. (Denk ik zo)
                  -Eventueel inclusief leuk bladsmaakje ipv bloemsmaakje. Tis maar wat u klokje doet tikken...
                  -Minder gewicht/opbrengst...
                  Ik moest hem oogsten want de buurt klaagde teveel over de lucht en was bang dat de politie de planten kwam halen. Dus de sterkste is nu geoogst.

Comment

heb zelf de voorkeur om met eender welke plant te wachten op zen minst tot de laatste week van oktober, indien deze al in half augustus zou beginnen met bloeien. Heb je zo al minimaal 9 weken bloei gehad. Probeer wat te kijken naar men trichoms, maar in de lage landen is het echt niet evident om te amber te oogsten volgens mij. anders is het nog maar zo, werken doet die toch maar hou nu ook wel meer van een bankhangwietje
                    Wanna join? Pass da spliff!

Comment

Haren, suiker ?
                      * checkt of hij wel op JD zit

Een ander nadeel is dat een wietplant juist de laatste 2-3 weken nog radicaal in omvang toeneemt.
                      Je krijgt dus niet alleen slappe wiet, maar ook nog eens veel minder als je erg vroeg oogst.
                      Zoiets zou je dus eigenlijk nooit moeten doen als er geen noodzaak is.
                      Geen geduld vind ik geen noodzaak.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

En toch is het geen ramp als je vroeg oogst. Ik heb na 5 weken bloei een topje getest en ben stoned na een halve joint.. niet normaal.
                        Baas in eigen brein.

Comment

Bezig...
                        X