Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven buitenwiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Water geven buitenwiet

Korting op 420shop
    Dag allemaal, graag zou ik jullie mening eens weten over het water geven aan buiten wiet in potten tijdens de koudere periode. Heb ergens eens gelezen dat de planten meer moeite hebben om water en voeding op te nemen met koud weer. Ik las dus ook dat ze zeiden dat het beter is handwarm water te geven, ik weet niet wat jullie mening hierover is. Indien het beter is handwarm water te geven is het dan beter om mijn water op te warmen of mag ik een beetje kraanwater toevoegen, want zoals ze zeggen zit er toch chloor in kraanwater. Wat denken jullie.
    Ps mijn plantje staat er redelijk bij voor een eerste kweek maar zou gewoon eens meer duidelijkheid hierover hebben. Thanks

Re: Water geven buitenwiet

Hallo Rastabwoy,

Laat ik als eerst zeggen ik kweek me planten altijd met kraanwater en nooit problemen mee gehad, en over de warmte planten geef je geen warm water, als het goed is altijd normale temperatuur, tis natuurlijk wel zo dat met warmte heel snel gaat, maar je wietplanten blijven wel genoeg water opnemen. Wat ik altijd doe is me water koken en dan dagje wachten.

PS; ondertussen niet een van de slimste kwekers maar kan zeggen dat dit klopt.

Comment

Ze hebben er geen moeite mee, ze drinken gewoon veel minder omdat de groei/bloei flink vertraagt als het wat kouder wordt.
      Ze hebben veel minder water nodig omdat ze met de temperaturen zoals we deze week hebben zo goed als stil staan.
      Dan kun je ze proberen te dwingen, maar dat lukt natuurlijk niet.

In Nederland zit (denkik) al meer dan 10 jaar geen chloor meer in het water.
      We gebruiken hier actieve koolfilters, membraanfilters, ozon en UV-licht om water te zuiveren.
      Nja, wellicht als je langs de grens woont ? Dunno, ik woon daar niet.
      Maar dan tap je water met de douche, in een emmer, zodat het flink bruist.
      Dan laat je dat nog een paar uur staan en dan is het chloor er ook uit.
      Op de site van je waterleverancier kun je tabellen vinden waarin precies staat wat en hoeveel daarvan in het drinkwater zit.
      De EC en pH kun je daar bijvoorbeeld ook vinden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, op het begin heb ik altijd regenwater kunnen geven, het is nu een week of twee dat ik kraanwater geef. Ik vul een bidon van 20liter en laat hem dan een tweetal dagen open staan buiten. Nu zijn ze alleszins aan het genieten van de zon die schijnt en je ziet het eraan lol ze zijn gelukkig... Ik hoop gewoon dat ze het volhouden zonder teveel toprot want heb nog een 6tal weken tegaan denk ik ongeveer. Enkele foto's van mijn eerste kweek en hopelijk volgen er meer. DSC_0001.jpgDSC_0002.jpg

Comment

komt wel goed! probeer ze wel goed licht te geven!
          Wanna join? Pass da spliff!

Comment

Bezig...
          X