Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe snel van zaad naar plant?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe snel van zaad naar plant?

Korting op 420shop
    Dit is m'n eerste kweek: lemon skunk en ik maak me een beetje zorgen om m'n plantjes. Alle zaadjes zijn ontkiemt en 2 van de 5 zaadjes zijn al iets omhoog geschoten. Nu lijkt het alsof de groei erg langzaam gaat. Het lijkt wel alsof er met de zaadjes en omhoog geschoten plantjes de laatste 2 dagen weinig tot niets gebeurt is. Er is wel een klein beetje verschil, maar niet veel.
    De plantjes heb ik vorige vrijdagavond in de kokos gestopt.

Is het de bedoeling dat je de ontkiemde zaden al in een pot in het zonnetje zet?

Ik zet de plantjes eerst achter het raamkozijn en dan later naar buiten als ze iets meer plant zijn?

Is het wijs om de plantjes buiten neer zetten?

Re: Hoe snel van zaad naar plant?

niet panikeren! het is niet omdat je ze niet ziet groeien dat ze niet aan het groeien zijn.
    het kan zijn dat hun energie momenteel in hun wortels wordt gestoken en binnenkort zul je wel zien dat ze terug beginnen groeien.
    als het mooi weer is kan je ze altijd buiten in het zonnetje zetten, zo geraken ze ook gewend aan wat wind en worden ze sterker voor als ze later definitief naar buiten gaan.

veel succes! okke

Comment

Tnx voor je reactie! Ik zet de ontpopte plantjes vanmiddag wel even buiten neer

Is het wijs om die andere ontkiemde zaadjes ook in het zonnetje te zetten?

Comment

Zet ze maar lekker in het zonnetje ! In de natuur komt nu ook alles boven, en dan staat het ook gelijk in het zonlicht
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ontkiemde zaadjes in de grond kan je makkelijk buiten zetten nu!
          Het mooie weer zullen ze zeker fijn vinden

Groete!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door okke View Post
            het kan zijn dat hun energie momenteel in hun wortels wordt gestoken
            daar heb je volledig gelijk in .

Grtz

Comment

Heb dat idee nu ook. Er is bij 1 plantje die al boven gekomen is, een stengeltje naast omhoog gekomen? Uit 1 zaadje? Het is niet zo'n stengeltje van een plantje want hij is dunner..
              Ik maakte me zorgen omdat ik sommige logs las dat het erg hard ging. De wortels van de ontkiemde zaadjes beginnen nu ook aardige vormen aan te nemen, net even gespiekt. Het gaat dus wel aardig de goeie kant op, ik denk dat het bij mij gewoon iets langer duurt. Het kan toch niet zijn dat ik de plantjes verneukt heb door ze alleen maar in het zonnetje te zetten

Comment

Update: Blijkt dus dat ik een paar dagen teveel water heb gegeven. Heb m'n pa er even naar laten kijken. De status is nog steeds dat 2 plantjes er bovenuit steken en 3 zaadjes net ontkiemt zijn. Is de kans nog groot dat het goede planten worden ook al hebben ze wat vertraging opgelopen?

Comment

Laat de natuur rustig zijn werk doen het komt allemaal goed zie het als baby's ze hebben tijd nodig om te groeien ze kunnen geen 2 dingen te gelijk en wortel maken en groot worden in de lengte.
                  Geef ze tijd zet ze lekker in het zonnetje zorg dat ze niet kunne verbranden en probeer is een foto te posten dan kunnen we allemaal mee kijken en je helpen
                  God was never on your side..

Comment

Bezig...
                  X