Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buitenkweek

    Korting op 420shop
    hoi :p
    ik ben nieuw op dit forum maar dit wil niet zeggen dat ik nieuw ben in de kweek van planten

    heb een plant gehad (geluk dat het vrouwtje was, want het waren geen feminized zaden )

    nu wil ik dus beginnen met een kweek in een bos , is dit een geschikt terrein ?
    ik woon op een afgelegen plaats..niemand komt in de bossen hier
    maar de ondergrond etc is niet goed denkik ?
    Maar ik zou dus een put graven ,de put afdekken met plastiek tegen ondergrondse insecten , en dan kleine gaatjes voor de waterafvoer
    Met gewone potgrond lukt het ook wel ..Dat heb ik al bewezen.
    Maar belgie , tja da's een kutland als je naar het weer kijkt ..Wat met de zon?plant moet constant licht krijgne toch?
    Of in een serre plaatsen ..dan zal de plant ook warmer hebben..
    & wat zou de beste plant zijn om te kweken?een zaadje dat STERK is , dus overleefd in weer en wind ( natuurlijk word het afgeschermd maar toch .. ) & het liefst dat hij snel bloeit & groeit..

    sorry voor de vele vragen

    #2
    Re: buitenkweek

    Een put graven en er potgrond indoen kan je idd doen, als je een snelle soort wilt moet je kijken naar Indica's. Deze blijven lager en zijn sneller oogstklaar, bv: Afghan (100 % Indica)

    Als je in het bos wilt kweken zoek dan een open plek zodat de plant(en) toch direct zonlicht kan opvangen.

    Succes met je kweek

    Peace

    Comment


      #3
      Re: buitenkweek

      bedankt voor het antwoord!
      en wat moet ik doen met de insecten ? want in een bos zijn er zoveeel van ..
      + het is hier nu niet echt zo warm ..ik loop zelf nog met een trui aan , dus gaat zon plantje niet sterven:$ ?


      zou dit een goede plant zijn voor de buitenkweek .. Als je naar het filmpje onder de info kijkt zie je een REUSACHTIGE PLANT !? De grootste die ik zelf zag .. er staat 1000gram per plant ik weet dat dit echt wel HET MAXIMUM is maar als je de plant bekijkt kan ik het begrijpen...

      Liefst zou ik gefemeniseerde zaadjes kopen vanop de site van azarius ( hier heb ik er al gekocht dus ik weet dat ze te betrouwen zijn)


      ik heb al een idee over hoe ik het ga aanpakken
      ik heb een tekening gemaakt van 4paaltjes waar ik plastiek rond ga spannen , dan ga ik er een afhaalbaar dakje op monteren zodat ik om de week de plantjes kan bekijken van dichtbij
      dus eigenlijk een serre zodat de planten meer warmte krijgen en effectiever zullen groeien etc .. + het houd insecten buiten!(klopt het dat dit hetzonlicht tegen houd :$ ?)
      maar dit gaat wrs ook meer opvallen , want hoe groter de plant hoe hoger de serre :$
      daarom zou ik dus opteren voor een plant die minder groot word ... Tenzij ik de plant steeds kan 'toppen' , of hoe dat ook noemt?

      maar dan ivm de potgrond :
      ik zou een put graven en daarin een plastieklaagje leggen , daar gaten in stekken (voor vochtigheid ) & dan potgrond erin doen --> dan plant erin
      Dit leek me de veiligste manier --> geen last van ondergrondse insecten & ziektes ??!!
      of hoef ik me daar geen zorgen over te maken?

      kan ik eventueel netel-aarde gebruiken?ik las dit hier ergens op het forum maar wist het niet zeker


      deze week ga ik eens proberen met een whitewidow of het al lukt in de serre ..het is nietfeminised dus gwn een probeersel

      maar ik moet wel dringend weten welke plant het beste zou zijn! Dus REACTIES AUB !!
      + wanneer zou ik mogen beginnen met het zaaien van de definitieve zaadjes?Ik vrees dat het snachts nog te koud zal zijn en dat de plantjes gaan sterven , overdag is het perfect!

      Comment


        #4
        Re: buitenkweek

        update :s

        vandaag hebben we 2white widow test zaadjes onder de grond gestopt
        we moesten eten en gingen dus even weg
        toen we het tentje gingen plaatsen..
        we gingen naar onze plek ..wat toch zeker 20m lopen is via de zijkant tussen de netels & bomen ( mijn benen bloeden nog steeds van de netels & stekkers)
        en 5m voor de plek hoorden we stemmen ..nouja mijn vriend toch , ik hoorde ook wel wat maar wist het niet zeker ..na 30sec stijfstil stana luisteren hebben we nx meer gehoord en gingen wse terug uit het bos ..
        toen liepen we wat rond maar zagen niets!
        we besloten een stormloop te houden (recht naar onze plek ) ,maar toen we er bijna waren zagen we een nieuwe weg in de brandnetels(duidelijk platgetrapt!!)
        toen die vriend dat zag liep die weg & liep ik er dus achteraan ..
        wat verder zagen we een paal met een koord aan ..en een das aan ?( dat soort dier , kleine wasbeer ofzo , iets zwart harig ) , ik dacht eerst aan een menselijk hoofd :p... toen weer bleven we stil staan , we zagen hoe het bewoog ( welliswaar door de wind maar toch angstaanjagend ..)
        dat was de druppel & toen liepen we naar huis
        wat verder keken we nog eens naar het bos ..en plots vlogen er allemaal vogels weg van dat bos :p

        tot nu toe is dit mijn guerilla-mislukt avontuur

        & toch was dit de perfecte plaats :s

        even een nachtje slapen & we zien wel wat we gaan doen

        Comment


          #5
          Re: buitenkweek

          Wel spannend verhaal zeg zo voor het slapen zijn je plantjes verdwenen?
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: buitenkweek

            we gaan vandaag kijken ..alleen vertrouw ik het niet echt, mss loopt er een gek rond in het bos met ons gereedschap..(bijl,snoeischaar,schop etc , ookal waren die goed verstopt ..u never know)

            Comment


              #7
              Re: buitenkweek

              ja man wa had je gerookt??? hihi. ik hoop voor u dat het in orde komt.
              grtz opstaan met een lach en een joint wat wil je nog meer

              Comment


                #8
                Re: buitenkweek

                vandaag dus officieel gepakt
                de eigenaren riepen ons uit het bos entja we konden niet meer vluchten ( wat eigenlijk ook niet hoefde) want we zeiden dat we een kamp maakten en dat geloofden ze
                het was zelf zon goede plaats dat de eigenaren er zelf nooit ingingen en enkel zeiden, er zijn toch teveel netels daarvoor ?:p
                enkele fotos :
                http://i43.tinypic.com/2f0b08w.jpg



                Last edited by drunkenmonkey; 21 May 2009, 19:48.

                Comment


                  #9
                  Re: buitenkweek

                  je bent nu misschien wel "gepakt" maar ze weten toch niet waarom je daar echt kwam??
                  je zaadjes steken er wel in de grond dus als je misschien binnen een paar weken nog is gaat zien staan er mooie plantjes

                  en eind september nog een teruggaan voor de oogst!!!

                  met een beetje geluk is er nog hoop!

                  succes

                  Comment


                    #10

                    Comment

                    Bezig...
                    X