Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

potgond maken ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

potgond maken ?

Korting op 420shop
    Hey , ik ga dit jaar een paar kleine plantjes in m'n tuin zetten .

De zaailingen staan binnen in m'n micro kast en vanaf ze ontkiemden stonden ze op 12/12 .
    Het plan is om ze pas buiten te zetten wanneer ze binnen in de micro kas in bloei geschoten zijn en daarna buiten zetten in het lekker zonnetje
    waardoor ik toch een lekkere oogst heb voor mezelf maar geen monster planten .

Het enigste waar ik mee zit is in welke grootte van potten ik ze zou zetten (ze zitten nu in plastic bekertjes) .
    Maar nog belangerijker is wat voor grondpotgrond maakte die bestond uit :

- 1 eenheid perliet
    - 2 eenheden wormenmest
    - 5 eenheden cocos
    - een beetje hydro korrels
    en 2 stoffen waarhij een beetje bij deed om de biologische activiteiten aan de gang te brengen .

Zou ik nu het bovenstaande recept gebruiken (behalve die 2 extra dingen) of gewoon wat potgrond gebruiken van een tuincentrum .
    M'n zaailingen staan in een mix van cocos en grond vanuit m'n tuin en ik dacht dat je altijd moest proberen om hetzelfde soort medium te gebruiken .
    En door cocos te gebruiken kan je plant ook bijna niet overwatert worden wanneer het hard moest regenen .

Wat is jullie mening over welke soort potgrond ik moet gebruiken ?

greetz

Re: potgond maken ?

Een eigen mengsel maken is beter omdat je deze kunt afstellen op de behoeftes van cannabis planten. Hier op het forum staan wel een paar recepten,

11 liter pot is meer als voldoende voor te dwarfen lijkt mij zo,

Peace

Comment

Ja, er staat hier ergens een recept van bobo

Comment

goede-grond-samenstelling

Is voor mij al meer of geschikt gebleken maar er zijn tal van andere samenstellingen.

Grtz
        Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 12:53.

Comment

zou het recept dat ik gepost heb ik ook voldoen voor m'n planten ? want de dingen zijn makkelijk te vinden in de tuincentra's .

greetz
          Last edited by bobo; 6 May 2009, 20:38.

Comment

Mits een paar aanpassingen voor de bloei periode nu geef je enkel stikstof via de wormenmest mee is heel goed voor groei, maar voor bloei moet je fosfor, kalium, magnesium, sporenelementen en etcetera toevoegen.

Grtz
            Last edited by bobo; 6 May 2009, 20:39.

Comment

welk product bevat al die elementen ? of toch iets dat gemakkelijk te verkrijgen is , want over alle tuinproducten weet ik geen bal van .

greetz

Comment

Beendermeel bevat 16% stikstof, Bloedmeel bevat 13% fosfaat ( een verbinding van fosfor en natrium ), Vinasse bevat 40% kalium. Allemaal te verkrijgen in de tuinwinkel.

Grtz

Comment

owke merci bobo van u kan ik nog veel leren
                  maar met die 3 genoemde producten zal ik wel moeten oppassen met dosering dan tov die wormenmest neem ik aan .

greetz

Comment

Op de verpakking staat vermeld hoeveel je per liter potgrond mag toevoegen.

Grtz

Comment

owke , ik zal over een paar weken eens checken wanner ze in bloei gaan .

btw de filmpjes waarvan ik dit had gezien :

deel 1 : http://www.youtube.com/watch?v=oqke3Av3pj4 (uitleg begint rond 8 minuten)
                      deel 2 :http://www.youtube.com/watch?v=uwNEy...eature=related

greetz

Comment

Bezig...
                      X