Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hangende stekken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hangende stekken

    Korting op 420shop
    hallo

    ik ben net nieuw op dit forum en heb net stekjes gepland en in potjes gezet met gewone potgrond (met perliet) en een beetje tomatenmestsof maar echt heeeel weinig.
    ik heb ze nu twee dagen en ze hebben deze nacht binnen gestaan voor de raam. nu gaan de blaadjes hangen en de plant ook. aan de hand van de fotos en de info wordt het misschien duidelijk. ze staan sinds vandaag buiten maar de blaadjes hingen al voor ik ze heb buiten gezet.
    er bevinden zich ook kleine witte vlekjes en iemand zei me dat dit spint zou zijn.weet niet of dit te zien is op deze fotos...
    heeft iemand een uitleg voor wat dit juist kan zijn en wat ik allemaal verkeerd doe ?
    de soort is me ook niet bekend, dus als iemand dit kan zien?

    grtz
    Last edited by sativa303; 8 June 2009, 17:43.

    #2
    Re: hangende stekken

    Soort zul je nooit te weten komen, het enigste wat je kan zeggen of het indica / sativa is. (Zelf oordeel ik daar niet over, weet het niet.)

    Wat je probleem is, is de luchtvochtigheid. Stekjes moeten in hun beginfase een LV hebben van tot wel 80%! Die 80% zul jij never nooit halen binnen voor een raam, deze is alleen te halen in zo'n klein kasje, propagator ook wel genoemd.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: hangende stekken

      tnx weedy
      het zijn buitenplanten en ik heb geen klein kasje nu
      is het verstandig om de planten gewoon buiten in hun pot te zetten en vannacht te laten staan?hebben ze dan genoeg LV?

      Comment


        #4
        Re: hangende stekken

        Die benodigde LV zul je zo niet halen hoor.. Wat je kunt doen is er wat folie ofzo omheen zetten.. Mss even een kleine stellage met folie maken, en sproeien met de plantenspuit.

        Of ze er nog bovenop komen, ik hoop het. Ik zie nog wel een kansje..
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Re: hangende stekken

          ok ik probeer het direct
          tnx

          Comment


            #6
            Re: hangende stekken

            Wat een doorn voor het oog, dat is RIP...
            Met de beste wil in de wereld, ik hoop dat je ze kan redden.

            Maar dat lijken me stekjes die te vroeg aan openlucht zijn blootgesteld.
            Als ze dan nog niet deftig doorworteld zijn, vrees ik voor het ergste.

            Nou proberen staat vrij, gaan tot het uiterste om de dames te redden.
            Zoals aangehaald, LV deftig omhoog krikken en liefst met veel licht (lees spaarlampen en/of tl lampen) erboven/.

            Comment


              #7
              Re: hangende stekken

              is dit ongeveer de bedoeling?
              Last edited by sativa303; 8 June 2009, 17:43.

              Comment


                #8
                Re: hangende stekken

                Dat lijkt inderdaad al ergens op. Zit dat folie zo dat er geen lucht kan ontsnappen?

                Je zou er ook een paar kleine gaatjes in kunnen prikken, dit om ze toch van zuurstof te voorzien. En een schaaltje water + een natte doek erin leggen. Dit alles om die LV omhoog te krijgen.
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  Re: hangende stekken

                  ja die liggen erin
                  er kan inderdaad ook een klein beetje lucht in maar ik ga er nog enkele gaatjes in prikken
                  ik hoop dat het goed komt
                  snachts gewoon laten staan?
                  alleszins bedankt voor de snelle replies

                  Comment


                    #10
                    Re: hangende stekken

                    Wel, het beste zet je ze onder wat spaarlampen ofzo. (Wat Organic ook al zei). Zo wordt het wat warmer, waardoor de LV ook weer omhoog gaat.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Re: hangende stekken

                      [attentie]verplaatst naar buitenkweekvragen, Grtzz haze'o'lator[/attentie]

                      Comment

                      Bezig...
                      X