Ff een vraagske, zou ik ook buitenwiet binnen kunnen kweken? heeft iemand hier ervaring mee? bijvoorbeeld onder een groot dakraam waar veel zonlicht doorheen komt?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
buitenwiet binnen??
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: buitenwiet binnen??
De buitenwiet binnen zetten zal het probleem niet zijn maar dat dakraam misschien wel. buitenwiet zijn geselecteerde soorten die beter tegen de kou en vocht en schimmel kunnen. dus me lijkt dat zeze binnen het ook prima doen. Het zonnetje wandelt van oost naar west dus ik vrees dat je plant dan maar erg weinig in de zon staat. of je moet al een mega openschuifbaar dakraam hebben.
grtz Monty
-
Het klopt wat Monty zegt. Soortjes die vooral geschikt zijn voor de buitenkweek, zijn meestal beter tegen temperatuursverschillen, en beter bestemd tegen schimmels enz.
Onder een dakraam gaat wss niet veel uithalen, de hoeveelheid zon die de plant krijgt, wordt sterk verminderd door het glas.[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
Comment
-
ik dacht dat glas als vergrootglas werkt? en anders een lamp erboven een wietlamp zeg maar? En dat dakraam laat van 's ochtens 10uur tot half 7 zoiets zonlicht door zodat ze volop in het licht staan, ze groeien megasnel de hoogte in, niet veel blad maar zou het invloed hebben op de topvorming???
Comment
-
Met een 'wietlamp' bedoel je een lamp waarmee gekweekt wordt
Gaande van TL/Spaarlampen tot de iets 'professionelere' HPS-lampen (70w, 150w,250w,400w, 600w en 1000w). Welke voor jou geschikt kan zijn moet je maar eens uitzoeken, hoe meer watt hoe meer opbrengst, das de regel. Hou er wel rekening mee dat naarmate je een lamp hebt de afzuig en dergelijke moet afgesteld zijn dus het hangt allemaal een beetje aan mekaar.
Een goede topic over verlichtingwaar je je even kan inlezen mocht dat nog nodig zijn:
Greetzzz
Jona
Comment
-
Ja, dat zal goed zijn
Wel kijken dat het niet te warm wordt op je zolder/kamer daar. Zal toch wel wat afzuiging nodig hebben. Of op z'n minst dat raam dat open moet, kwestie van wat verluchting te hebben. Maar misschien dat je dan weer problemen krijgt met lichtinval van buiten om je cyclus mooi rond te hebben... Je zal het eens moeten bekijken denk ik .
Greetzzz
Jona
Comment
-
ja dat klopt wat je zegt ze schieten hel erg omhoog zal van de week eens een foto plaatsen, in anderhalve maand 60 cm... dus gewoon als de bloeifase komt de lamp erboven knallen en het daglicht weglaten en dan gewoon 12/12
Succes toegewenst alleszinds!
Greetzzz
Jona
Comment
Comment