Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"snoeien" in de voorbloei?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    "snoeien" in de voorbloei?

    Korting op 420shop
    Hello,

    ik zit in m'n tuin met 2 grote skunk#1 van royal queen seeds. Ze zijn ongeveer 1m30, en staan in 70 liter potten. Ze gaan goed, zijn goed bemest met een goeie gier, kortom: gezond. De voorbloei is al 'bezig', kleine witte haartjes beginnen langzamerhand te groeien. (Een kweekverslag volgt nog zeker)

    Ze zijn beiden al voordien getopt na internode 4, maar nu is mn vraag de volgende: op aanraden van een vriend hebben we 1 van de 2 "uitgedund":
    wel een stuk of 20 grote bladeren hebben we afgepitst, de plant is luchtiger nu. En enkel de grote takken hebben nog slechts naar de top toe nog grote bladeren.

    De andere van de 2 is niet uitgedund, gewoon om het verschil eens te zien. Wat denken jullie: gaat de uitgedunde grotere toppen maken, of was het beter dit te laten zoals plant 2 ? Zijn er nog die hun plant serieus uitdunnen ?

    Thanks!
    I've seen things who people would never believe...

    #2
    Re: "snoeien" in de voorbloei?

    Tja goede vraag. Persoonlijk denk ik dat dat geheel afhankelijk is van de structuur van je planten en de externe omstandigheden die de plant ondervind. Moeilijk om er zo wat over te zeggen zeker zonder beeld, euhm bedoel foto's

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: "snoeien" in de voorbloei?

      Ik heb al opgesnoeid voor de bloei...
      Kan er meer licht en ventilatie door...

      Zowiezo is snoeien een eigen keuze he... Ik heb het bij mijn stek in pot ook gedaan, de slechte scheuten eraf gehaald, en kleintjes die niet doorschoten er ook afgehaald en ik vind dat ze erna haar energie beter transporteerde en fierder bijstond.

      Zowiezo moet ge dat zelf maar weten... Maar als ge in de bloei begint op te merken dat natte bladeren je buds kunnen insluiten zou ik toch overwegen wat te snoeien om rot te voorkomen.

      Zowiezo niet meer snoeien dan nodig e.... De bladeren zorgen voor lichtopname.

      Comment


        #4
        Re: "snoeien" in de voorbloei?

        Zeker beter wat blad wegsnoeien om zeker van te zijn budrot of schimmel te voorkomen.

        Mijn planten zijn ook al naar de kapper geweest van de week.
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment


          #5
          Re: "snoeien" in de voorbloei?

          Na het uitdunnen zou ik ook nog de hoofdtakken knakken op zo'n 30 cm vanaf de top. Gewoon knakken tot de takken horizontaal liggen en wel zodanig dat ze elkaar niet in de weg zitten. Je zult zien dat de uiteinden (dus de hoofdbuds) na enkele dagen weer verticaal staan en dat in de oksels van de lager gelegen noden, die nu horizontaal liggen, zich nieuwe buds ontwikkelen. Je krijgt dan namelijk een scherm met buds op gelijke hoogte die allen een maximale lichtdruk krijgen. In plaats van kleine buds op de lagere delen van de plant heb je op deze wijze min of meer een volledig scherm met hoofdbuds op gelijke hoogte. Als je deze rigoreuze ingreep niet vertrouwd kun je het altijd uitproberen met een paar hoofdtakken. Je zult zien dat het werkt. Alles wat dan onder het scherm zit kun je gerust verwijderen: eventuele gevormde buds komen toch niet tot volle wasdom. Door zo te leiden en te snoeien krijgt de plant min of meer de vorm van een dakplataan, met uitsluitend hoofdbuds.

          Xtreme
          Last edited by Xtreme; 10 August 2009, 08:23.

          Comment


            #6
            Re: "snoeien" in de voorbloei?

            Prima toevoeging xtreme.

            Comment


              #7
              Re: "snoeien" in de voorbloei?

              Zeer goeie tips allemaal, bedankt !
              I've seen things who people would never believe...

              Comment

              Bezig...
              X