Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wordt het nog wat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wordt het nog wat?

Korting op 420shop

Verder heb ik geen extra bloeivoeding gegeven, ik probeer ze zo natural mogelijk te houden, maar ben bang dat ik zodirect niets te roken heb en daar gaat het toch om.

De planten staan al vanaf het begin (Maart) op balkon en zijn dus goed gehard, maar kunnen ze wel tegen de kou en zullen ze nog wat opleveren?

Heeft iemand nog advies, wat ik het beste kan doen, want de planten zijn gezond en sterk en ze zullen ook weinig last hebben van toprot of andere ziektes aangezien ze op 2 hoog staan en ze bij regen niet nat worden, alleen bij heel harde wind haal ik ze naar binnen omdat ik bang ben dat ze anders knappen.

Mocht het toch nog wat worden, dan kan ik een verslag maken voor de luie telers want Moeder Natuur heeft bijna alles gedaan.
    Attached Files

Re: Wordt het nog wat?

Je zegt dat ze goed gehard zijn, maar ik zie echt een mini steeltje, vergeleken met andere planten...

Ik raad je aan om volgend jaar vroeger je kweekverslag hierop te plaatsen, kunnen we je meer tips geven...

Het beste dat je dan kon doen was ze nadat ze 1m30 groot zijn, ze dan 's nachts in een donkere plaats te zetten waardoor ze dan in bloei kunnen schieten, wanneer ze max 12u licht krijgen per nacht... Hierdoor kan je zelf ook beetje regelen wanneer je ze zou kunnen oogsten.

Voeding is wel essentieel als je je planten in potten zet, deze potten moeten tevens voor zo een planten minimum 25l aarde bevatten zodat ze genoeg plaats hebben voor wortels aan te maken.

Je planten zijn zo laat in bloei geschoten door het overtollige licht waaraan ze zijn blootgesteld, ik had het zelfde probleem en kon men planten niet binnen zetten dus maakte ik er een zeil over, en zijn ze toch iets later beginnen bloeien.
    De kans is ook heel groot dat je herma's hebt door dat licht. (half vrouwlijk, half mannelijk kijk of er balletjes aan de oksels hangen..)

Ik zou echt niet weten of je oogst nog zou lukken want je plant zou moeten staan tot eind november - begin december.. half november is al laat en gevaarlijk, bij jou zal je veel geluk moeten hebben ze nog helemaal uit te laten bloeien...

lees vooral zaken over toprot en wanneer te oogsten.. vroeger oogsten verlaagt de opbrengst, en veel te vroeg oogsten, dan heb je helemaal niets.
    Toprot ga je wss wel krijgen hoor, de luchtvochtigheid is nu zo hoog dat zelf zonder nat te worden je veel kans hebt op toprot, zeker zo laat in het jaar!!!

Veel succes nog, hopelijk gaat het nog lukken dit jaar maar dan moet je veel geluk hebben hoor!

greets!!

Comment

Vanaf volgende week gaat het beginnen vriezen en dit kan niet goed zijn dan :s
      En lijkt me ook niet normaal dat een plant zolang bloeit, nee?
      (meschien komt dit door de stress -> straatverlichting op de 2 laatste fotos)
      Alsie net in bloei is kan je nog zo'n 5-10 weken wachten

Comment

Dank voor de antwoorden, ik zet ze nu s' avonds in de slaapkamer en als ik naar bed ga in de woonkamer zodat ze een betere nachtrust hebben en echt in het donker staan.

Een paar weken geleden heb ik een klein kweekverslag gemaakt alleen toen ik die wilde posten moest ik opnieuw inloggen op de site en was ik al mn tekst kwijt en had ik er even geen zin meer in.

Ik zal zeker letten op toprot, maar je zegt dat alleen al door de luchtvochtigheid er toprot kan ontstaan, hoe doen de planten in de tropen het dan, waar de luchtvochtigheid nog veel hoger is dan hier?

Ik zie gelukkig nog geen ballen, dus het zijn nog geen herma's als ik tijd heb zal ik een kort verslag maken van wat de planten hebben doorstaan, want stress hebben ze zeker gehad en daarom zeg ik ook dat ze goed gehard zijn.

Comment

kweet niet hoe het daar zit, maar als het weer hier bewolkt is zoals op de laatste dage is de lv 80-90%
          als je je planten s' nachts binnen zet, en elke week een update maakt over hoe je planten het doen, maken ze mss nog een kans...

Zou best een mooie test zijn, om te zien of planten het ook bij heel koud weer kunnen overleven
          (er moeten ook 2 planten van mij ng tot midden november en die staan buiten, dus het wordt ook een test voor mij )

Comment

Zou zeker elke dag op checken heb er ook last van had.
            Zodat je er vroeg bij bent en geen problemen krijgt.
            Gwn verwijdere met schaar ofz en altijd je handen wassen als je aan toprot bent geweest want het is vrij besmettelijk voor de andere toppen.

Comment

Even een kleine update, zoals je kan zien staan ze vandaag lekker binnen i.v.m. de wind, helaas heb ik geen goede camera dus zijn de foto's niet zo duidelijk maar je kan toch zien dat ze aan het bloeien zijn. Het zullen geen echt grote toppen worden, als ze maar lekker zijn.
              Het enige probleem wat ik zo zal hebben is het drogen, want ik heb geen goed geventileerde donkere ruimte, maar we verzinnnen wel wat denk ik.
              Attached Files

Comment

Nog een update, ik zet ze nu elke avond in de slaapkamer en de volgende dag weer op balkon.
                Ik heb wel nog een vraag de dagen worden steeds korter en er is soms ook de hele dag geen zon, hebben ze in de bloeiperiode niet juist veel zon nodig? volgens evel_smoker zouden ze nog tot december moeten en de komende tijd wordt het steeds sneller donker.
                Ik heb een inloopkast waar ze in passen alleen moet ik dan eerst gaan opruimen en zit ik ook nog met een ventilatie probleem, wie heeft er advies voor mij gewoon op balkon laten staan of toch de inloopkast gebruiken.
                Het zou zonde zijn als ik geen oogst zou hebben van een lekkere natuurlijke thuisplant.
                Ik vind wel dat de jonge blaadjes erg naar beneden hangen, is dit erg of komt het door de kou?
                Attached Files

Comment

Zon is gewicht maar die hebben we niet veel meer deze dagen, dus heel veel bloem vorming zal er niet bij komen. Plus ze staan soms achter glas, houd ook nog veel licht tegen.

Grtz

Comment

De Dames leven nog steeds en hebben ondanks alle stress geen mannelijke eigenschappen gekregen.
                    Aan het eind van de middag heb ik ze maar weer een keertje binnen gezet anders waaien ze nog van het balkon af.
                    Toprot hebben ze ook niet, maar ze staan best droog op het balkon en s'avonds gaan ze lekker naar de slaapkamer.
                    Helaas zijn mijn foto's niet zo mooi als van anderen hier op het forum, maar het ziet er naar uit dat ik toch nog zal kunnen oogsten ook al is het zo laat in het jaar.
                    Heeft iemand enig idee waar je een simpel vergrootglas of loep kan kopen, want ik wil de trichomen toch wel even bekijken voor ik ga oogsten?
                    Attached Files

Comment

Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Heb op de site gekeken maar kan geen vergrootglas of loep vinden zoek ook iets meer reguliers zodat ik niet helemaal naar Zeeland moet.

Comment

je kan ook gewoon naar de haartjes kijken, als deze bijna allemaal donker bruin zijn (80%) dan kan je denken aan oogsten dan zal je plant ongeveer klaar zijn, zo doe ik het ook

Comment

Ga nbaar de speelgoed winkel genoeg vergroot glazen daar 4 euro ongeveer
                            God was never on your side..

Comment

Vergrootglas gehaald maar de kwaliteit is zo slecht dat ik er niets mee kan, zal het toch aan de hand van de haartjes moeten doen denk ik.
                              Ik denk dat alle buitenplanters ondertussen al geoogst hebben want het is erg rustig de laatste tijd hier.

Ik heb nog steeds niet geoogst en helaas heb ik geen goed toestel om mooie foto's te maken maar hierbij toch een paar foto's ben van plan 1 van de planten van het weekend te oogsten want daarvan is zeker 80% van de haartjes al bruin de andere plant kan iets langer want daar zie ik nog veel witte haartjes.

De toppen zijn niet echt groot maar ze ruiken wel lekker en zullen ook wel smaken.
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X