Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goede Buitensoorten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goede Buitensoorten

Korting op 420shop
    Hallo allen,

Aangezien mijn 2009 buitenkweek al is afgerond ben ik al weer druk aan het brainstormen over mijn volgende kweek in 2010.

Ik wil deze 2de keer toch voor een wat meer buitensoortje gaan als wat ik voorheen heb gebruikt (NLX)

Ik ben al een tijdje zaadbanken aan het langslopen maar ik kan toch niet echt een keuze maken en ik vind ook dat bij erg veel zaadbanken erg weinig informatie staat over schimmelbestendigheid etc.

Dat is toch wel iets waar ik nu wat meer naar wil kijken want de NLX van 2009 was en al schimmel en rot en ik vind dat ik daar dit jaar niet zon zin meer in heb

Dus nou wou ik eigenlijk vragen aan de mensen die goede ervaringen hebben met bepaalde soorten buiten of ze daar eens wat over konden vertellen hier?
    Ook over de bloeitijd vroeg of laat etc.

En wat voorn buitensoorten er geadviseerd worden.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Re: Goede Buitensoorten

Ik heb dit jaar 2 ierdbei's en 1 double fun gehad, gekocht bij Sannies Shop en van beide soortjes best tevreden.

Ierdbei was eind september netjes afgebloeid en is een lekker rokertje.
    Schiet vroeg in bloei en heeft lange, slanke toppen.
    Hierdoor krijgt rot minder kans, zeker een aanrader dus!

De Double Fun is pas begin september beginnen bloeien en had de voorbije dagen wat last van rot. Ik heb nu enkele toppen te drogen gehangen en de plukjes rot eruit geknipt. Ik hoop het nog te rekken tot eind van de week om ze definitief om te gooien, dan staat ze 8 weken in bloei.

Is het trouwens geen idee om te gaan verduisteren? Als je er tijdig aan begint kan je, mits het een mooie zomer is,
    perfect een lekkere haze-soort afbloeien, die niet moet onderdoen voor de kwaliteit van binnenwiet!
    Last edited by Jalapeno; 26 October 2009, 20:06.

Comment

Verduisteren is mogelijk alleen ik ga in de volle grond kweken dus ik kan ze niet verplaatsen dus het wordt een stuk moeilijker
      NLX outdoor kweek 2011
      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Comment

Welke outdoor plant mee beginnen voor beginnende kweker
          Last edited by Jointjedraaien; 13 June 2011, 03:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jalapeno View Post
            In elk geval zou ik geen "early"-soort nemen. Die zijn meestal helemaal niet
            zo early als ze worden voorgesteld en echt sterk is de wiet die eraf komt
            niet!
            Ben benieuwd of dit waar is..
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...verslag-*2010*

Comment

ik heb zojuist hollands hope geplant. was dit een goede keuze? had vorig jaar ook last van toprot. was wel een strawberryhaze dusja nie echt de ideale keuze achteraf gezien. hopelijk dit jaar beter.

Comment

Een Early is idd niet zo vroeg klaar als je wel zou willen.
                Een lekker rokertje hoeft niet mega-zwaar te zijn....vooral voor medi-gebruik overdag uitermate goed geschikt.

Comment

niemand????

Comment

Swiss Cheese is een hybride van de voormalige "Swiss Miss" van Nirvana en Curious Skunk #1 fenotype, dat werd ontdekt in Engeland en vervolgens gesmokkeld naar Amsterdam. De Swiss Cheese is uitermate geschikt voor de buitenkweek en word geprezen door haar resistentie tegen schimmels zoals Toprot / Budrot.

Swiss Cheese Nirvana
                    Last edited by Jointjedraaien; 15 February 2013, 14:01.

Comment

Bezig...
                    X