Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toprot en hoelang nog ??!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

toprot en hoelang nog ??!!

Korting op 420shop
    ey ik heb nu nog steeds een plant buiten staan ik weet nu dat ik top rot heb

maar wat kan ik er nu aan doen en hoelang moet mijn plantje nog?

smoke ze!
    Attached Files
    Last edited by Status; 9 November 2009, 18:58.

Re: toprot en hoelang nog ??!!

Wanneer je best oogst:

Maar nu moet je weten dat het echt heel vochtig begint te worden, met veel neerslag en maar weinig zon. Dat zal je toppen zeker niet ten goede komen. Toprot roken wil niemand. Dus een optie is om wat eerder te oogsten dan je zou moeten... Het is een persoonlijke mening maar misschien kan je reeds een deel van je plant oogsten mocht ze nog niet oogstrijp zijn, bekijk hoe hij is en dan zie je of je de rest van de plant ook omlegt .

Greetzzz

Jona

Comment

Jona heeft gelijk, de rot gaat nu met grote snelheid!
      Als je de mogelijkheid hebt, bekijk de tricho's.
      Weet je direct in welke fase je plant zit.

Oh ja,deze overdenking geef ik je ff mee:
      Ik weet niet hoe afhankelijk je bent van je oogst (of het smoren), maar een slechte of matig-rookbare oogst (qua effect), weegt niet op tegen een verminderde opbrengst die zeer goed rookbaar is. Tenminste mijn visie, maar kan hier mis in zijn.....

vale.

Comment

Nee, ik denk dat Vale hier zeker niet mis is. Nu moet je echt niet gaan denken aan opbrengst (wat hoeveelheid betreft dan). Gewoon goede wiet binnenhalen zal al meer dan uitdagend zijn. Als het van mij afhing haalde ik hem direct neer, normaal zijn quasi alle planten nu klaar (of toch bijna)...

Comment

bedankt voor de reacties ik overweeg nu om een gedeelte van mijn plant te oogsten en het andere gedeelte nog een weekje te laten staan

ik heb niet zon speciaal vergrootglas dus ik ben niet in staat om de tricho's te checken.

maar ik vroeg me af of dat mn plant niet teveel strest als ik er een gedeelte afhaal?

ik had nog een vraagje zou ik wiet kunnen drogen in een oude koelkast die buiten staat (binnen drogen is niet echt een optie )

alvast bedankt ik denk dat ik morgen ga oogsten.

grtz.

Comment

ik had nog een vraagje zou ik wiet kunnen drogen in een oude koelkast die buiten staat (binnen drogen is niet echt een optie )
            maar ik vroeg me af of dat mn plant niet teveel strest als ik er een gedeelte afhaal?
            Dat zal wel het geval zijn maar als de tijdens de laatste dagen van haar leven is dan zal het niet veel uitmaken. Veel kwekers laten hun planten zelfs express stressen zodat ze nog meer THC gaan aanmaken. LET OP: Enkel op het EINDE van hun dagen! Dus niet ergens midden in de bloei stress over je planten smijten, kwestie van duidelijk te zijn .

Greetzzz

Jona

Comment

Vochtig zal het inderdaad in die koelkast zijn als die buiten staat , ochtendauw zorgt daar wel voor

Comment

Koelkast buiten is een garantie voor het ideale rottingsproces. Kortom heel slecht plan!!! Kan je net zo goed alles meteen weggooien. Dan bespaar je jezelf tenminste nog het knipwerk.
                "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

Medigebruiker

Comment

ok bedankt en mag ik mn wiet ook liggend drogen in plaats van hangend, zou dat veel uit maken, ik wil het wel binnen drogen maar denk dat de geur te erg word (woon nog bij mn ouders jammer genoeg)

dus wat raad je aan?

grtz.

Comment

Liggend op karton is een mogelijkheid. Wel af en toe is draaien. Maar het ruikt liggend net zo hard als hangend denk ik hoor.
                    "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

Medigebruiker

Comment

Karton vind ik persoonlijk geen aanrader aangezien ik al voorgehad heb dat de geur van dat karton in je wiet gaat kruipen. Ik verkies een plastic zak (vuilniszak openscheuren kan dienst doen) en dan gewoon zorgen voor een matig/goede verluchting.

Comment

Ik ook weer wat geleerd.
                        Dank u Jona!

Medigebruiker

Comment

bedankt voor de goede tips ,
                          aangezien ik toprot heb en kwaliteid voor kwantiteit gaat, lijkt me water curen wel wat, maar t klinkt eng zijn er risico's?
                          en ik vroeg me af of dat ook buiten kan?
                          en wat zijn manieren om geforseerd tedrogen?
                          en in een van mn geniaalle gedachtegang dacht ik aan watercuren en na 7 dagen in de droger gooien met een (katoenen?)zak er om heen
                          could that be that easy?

grtz.

Comment

Bezig...
                          X