Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe buiten wiet te kweken ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe buiten wiet te kweken ?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

    Hi tim,
    Als je een beetje rondzoekt op het forum zul je al veel info vinden,
    Deze link zal je om te starten al aardig op weg helpen.

    Buitenkweek opstarten en draaien.

    Tevens verplaatst naar vragen buitenwiet kweken

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

      benodigdheden:

      zaadjes
      grond
      water
      zon

      XD

      je zal ongetwijfeld meer info vinden als je wat rondkijkt bij de andere kweekverslagjes.

      grtz
      >>> LR2 mini-kweekje<<<

      Comment


        #4
        Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

        temperatuur ook niet vergeten , niet zetten voor mei zou ik normaal zeggen.Eind april is ook al mogelijk maar hangt af van jaar tot jaar natuurlijk

        Comment


          #5
          Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

          ja zeker in belgie en nederland buiten half mei en dan goe in de volle zon. goe aarde voormesten en maken dat ze nooit droog staan en met beetje geluk van het weer eigen buitensoortje eind september zo bere goed

          Comment


            #6
            Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

            dank jullie wel voor jullie antwoorden.
            Is het dus ook zo dat je met een buiten kweek 1x per jaar kan kweken, en als je een binnenkweek wilt kan beginnen waneer je maar wilt?


            gegroet
            tim

            Comment


              #7
              Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

              Hey Tm,

              misschien lukt 2x buiten per seizoen met een waanzinnig snel soortje en geforceerde bloei, maar als starter zou ik het lekker rustig aan doen. Ik kweek al jaren buiten (en als het kan binnen) en heb nog nooit geprobeerd 2 oogsten buiten te draaien. Wil ik meer wiet zet ik meer planten!
              Wellicht voor een nieuwe thread maar hier ook nuttig : binnenkweek kan je natuurlijk starten wanneer je wilt, al heb ikzelf vreemde ervaringen met binnen kweken uit zaad buiten het seizoen. Misschien ben ik teveel bomenknuffelaar maar toch...
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

                Als je zo snel mogelijk wiet wilt zou ik een autoflower soort nemen als je die 1 mei zaait kan je midden juli al oogsten. Het naadeel aan een autoflower soort is dat deze per plantje soms maar 5 gram, hooguit 50 gram opbrengen. terwijl een niet autoflower soort pas klaar is ten vroegste september, october maar die 50 tot zelfs 1000 gram kunnen opbrengen. Zaden kun je kopen vanaf 10 euro voor 5 zaden, let wel dat deze plantjes niet allemaal wiet zullen opleveren, enkel de vrouwtjes leveren iets op en meer dan de helft van wat je zaait kan mannelijk zijn. Dan heb je ook nog feminesed zaad en daar komen er enkel vrouwtjes uit. Voor goedkoop en goed feminesed zaad zou ik voor de Big bang van greenhouse gaan, 16 euro voor 5 zaden van zeer goede kwaliteit. (De big bang is geen autoflower en zal pas kunnen geoogst worden in october).

                Je koopt best wat zaai en stekgrond voor je zaatjes te zaaien, een klein potje meer heb je niet nodig.
                Best als ze klein zijn in een serre zetten of zelf iets maken met plastik, 4 snelbouwstenen in een vierkant plaatsen en er een stuk glas of een oude ruit erbovenop en je hebt een mini serre. Als ze klein zijn kunnen vogels, muizen, de wind en regen je zaailing kapot maken dus vandaar is zo een serretje handig.
                Als ie wat groter is in de volle grond plaatsen en meer hoef je niet te doen. Je op voorhand wat bemesten indien hij arm aan voeding is.

                gtzz en succes

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

                  Of schaf je een kas aan, dan kan je al in maart starten, in februari zelfs al met het voorkiemen onder TL!
                  Met wat verduisterwerk kan je in juni al oogsten!
                  In een kas doen de binnensoorten het ook goed trouwens...

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe buiten wiet te kweken ?

                    Ik koop zelf het liefst een paar stekjes omdat ik dan zeker weet dat ik dames heb.
                    Ik begin in april als de temp wat hoger is.
                    In juli begin ik met verduisteren, ik heb de schuur met vijverfolie dicht gemaakt en zet ze smorgens 8 uur buiten en s'avonds 8 uur weer binnen, dat gaat perfect en kan ik eind september oogsten.
                    Ik heb ook wel eens zelf ontkiemd maar bleek toch door rondvliegend zaad dat ik een herma had of ander drama.

                    Comment

                    Bezig...
                    X