Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant in bloei buiten zetten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant in bloei buiten zetten?

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Voor het seizoen zou ik wat planten willen buiten zetten. Ik dacht aan 2 beurten waardoor ik in de eerste een auoflower buiten zet en zo al snel wat wiet heb
    Maar ik kwam ook op het idee om een plant die al in de bloei is buiten te zetten. Wat gebeurt er dan?
    haze'o'lator
    dan zou ik het niet doen als ik van jou was!

    dan kan de plant regenereren en dan wordt hij hermafrodiet...

    niet alle planten krijgen dat hoor!

    grtzzz
    Origineel topic

    Wat houdt dit regeneren in?
    Heb al wat ervaring met een herma, zat zaad in de wiet, dus dit betekend dat ik dan zaad heb EN wat wiet?
    Blijft zij haar bloei proces dan aanhouden zodat ze idd sneller afgebloeid is maar met de kans op een herma of herbegingt ze met haar bloei en blijft het dus evenlang maar met meer stress voor haar?
    Enige soortjes die hiervoor aan te raden zijn? (die weinig/geen kans hebben op regeneren)

    Zijn wat lastige vragen maar dit lijkt me wel een goed expirement

    Grzz Spliffmeister.

    #2
    Re: Plant in bloei buiten zetten?

    Of de plant blijft bloeien heeft te maken met (oa) het aantal uren licht wat zij gaat krijgen buiten. Vroeg in het seizoen afbloeien buiten kan wel maar dan zou ik zorgen voor de mogelijkheid het aantal uren licht rond de 12 te houden, dus een verduisterbaar kastje ofzo.
    Ik forceer mn bushkweekje altijd in de bloei om niet tot eind oktober te hoeven wachten met de oogst. Er is wel wat meer stress maar dat vangen mn plantjes altijd goed op. Nou moet gezegd worden dat ik voor buiten weinig risico neem met feminised-grappen of instabiele soorten (buiten mn egyptenaarexperiment dan ;o)
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Plant in bloei buiten zetten?

      Voor men guerillakweek zal het niet mogelijk zijn om het aantal lichturen zelf te regelen, of heeft iemand hier een oplossing voor?

      Comment


        #4
        Re: Plant in bloei buiten zetten?

        Nee,als je zelf de mogelijk daar niet voor hebt niet.
        Vroeg met autoflowers beginnen.

        En het heeft ook weinig zin als je een bloeiende vrouw buiten zet,die daarna weer terug in de groei schiet omdat het buiten nog niet rond 12/12 zit en je niet in de mogelijkheid bent om te verduisteren.

        Wordt het van groei naar bloei, van bloei naar groei en van groei naar bloei.
        Dat zijn aardig wat stress weekjes voor je planten en je haalt er niks extra's uit.
        recht is recht. krom is krom.

        Comment


          #5
          Re: Plant in bloei buiten zetten?

          Kben zoiezo al van plan om autoflowers buiten te zetten :p
          De bedoeling is om haar sneller te laten afbloeien zonder met het licht te prutsen maar met een ommeweg dus, niets rond extra's te doen, enkel wat weed om tijdens de late zomer al te smoren en niet te hoeven wachten tot eind oktober.
          Ik zal eens rondkijken of er hiervoor soortjes zijn die bv. mindere gevoelig voor de lichtsyclus
          Of misschien dat ik direct een grote autoflower variant neem, dat zal het zelfde resultaat geven... Kheb nog enkele maanden tijd om erover te denken

          Comment


            #6
            Re: Plant in bloei buiten zetten?

            Zet dan vroeg wat autoflowers neer en ga voor een korte bloeier voor de grotere mamma's die eind aug begin sept klaar zijn.
            recht is recht. krom is krom.

            Comment


              #7
              Re: Plant in bloei buiten zetten?

              de meiden die mn stiekeme stekjes bevolken gaan daar rond juli naartoe en staan dan al in de bloei. Ik heb geen problemen gehad met terugval naar groei. Nu zijn die plekken wel zo uitgezocht dat ze pas vanaf 'n uur of 10 vol licht pakken..
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Plant in bloei buiten zetten?

                Ja hehe, is dat niet de maand dat ze allemaal naar de bloei gaan
                recht is recht. krom is krom.

                Comment


                  #9
                  Re: Plant in bloei buiten zetten?

                  vergun mij een stil ogenblik van bewondering voor je opmerkingsgave SnsieNL
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Plant in bloei buiten zetten?

                    ik wil 2 planten ergens buiten in een afgelegen plek met veel brandnetels 2 planten in de volle grond stoppen. Het is best wel ver van mij vandaan en heb geen zin om elke dag bijna 20 kilomter te fietsen.
                    Ik dacht van ik poot 2 planten daar, die zijn nu bijn 20 cm hoog en hebben een lekkere dikke stam, deze staan nog in vrij kleine potten en ik wil een grote plant proberen te krijgen want op mijn eigen plek is het niet slim om ze zo hoog te laten worden. Als ik ze poot zal ik ze daar water geven met nog wat groeivoeding en ik neem wat aarde mee. Moet ik later er nog naar toe om ze te laten overgaan van groei naar bloeivoeding, uiteraard wanneer het al wat sneller donker begint te worden. Wat moet ik doen om de plant heen, vrij maken van onkrijd en andere zaken?
                    Mocht er nog handige tips zijn dan hoor ik dat graag, ik geniet ervan om er mee bezig te zijn, maar ik merk dat ik veel vaardigheid mis, het is voor mij namelijk de eerste keer, ik ben nog maagd, ha ha.
                    Mocht een van jullie mij zou willen helpen met mijn vragen dan zou ik dat zeer waarderen.
                    alvast bedankt,
                    Groetjes, nico

                    Comment

                    Bezig...
                    X