Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

juni, juli

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

juni, juli

Korting op 420shop
    hey,

Dit jaar ga ik een tijdje weg en ben pas terug rond eind juni en mss pas in juli dus mijn vraag s of het dan nog de moeite waard is om er nog iets neer te zetten.

zijn er ook soorten die ik dan het beste kan planten.

en weet iemand mss welke dag/datum de dagen maar +-12 uur licht geven.?

Groeten en alvast bedankt struik.

Re: juni, juli

Overzicht van de tijden van zonsopkomst en zonsondergang in Amsterdam in Nederland en België. Alle tijden per dag in een overzichtelijke tabel.

Comment

ja, eind juni is het zeker nog mogelijk van een degelijke opbrengst te halen. maar je kan mesch best aan vrienden vragen voor ze al te ontkiemen en voor te laten groeien. In potjes in een serre of gewoon op de vensterbank buiten en als je terug bent de volle grond in.

gtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post

thanks man, hier heb ik wat aan nooit over na gedacht dat er zo'n schema zou zijn.

groete

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
          ja, eind juni is het zeker nog mogelijk van een degelijke opbrengst te halen. maar je kan mesch best aan vrienden vragen voor ze al te ontkiemen en voor te laten groeien. In potjes in een serre of gewoon op de vensterbank buiten en als je terug bent de volle grond in.

gtz

ja het hoef ook geen uiterste oogst te zijn vind het eigenlijk leuker om te kweken dan te roken maar wou zoiezo dit jaar de planten klein houden zo'n 50/60cm door veel te snoeien en het resultaat daarvan te zien.

heeft iemand nog een idee welke soort ik het beste kan gebruiken liefst een soort die snel de bloei in gaat als die er zijn tenminste.

thanks, ciao

Comment

Ik heb afgelopen jaar een mooi kweekje met Ierdbei gedaan en is best een aanrader
            Eveneens geplant begin juli, groeit snel en goed, oogst was midden tot eind sep.
            (met een hoogte van 1.5m)
            Ga je in open lucht of serre e/a kweken?
            Want mits voldoende beschutting kan je eventueel nog voor een paar laatbloeiers kiezen
            Er is voor elke situatie en/of wens wel een geschikte plant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door copro View Post
              Ik heb afgelopen jaar een mooi kweekje met Ierdbei gedaan en is best een aanrader
              Eveneens geplant begin juli, groeit snel en goed, oogst was midden tot eind sep.
              (met een hoogte van 1.5m)
              Ga je in open lucht of serre e/a kweken?
              Want mits voldoende beschutting kan je eventueel nog voor een paar laatbloeiers kiezen
              Er is voor elke situatie en/of wens wel een geschikte plant
              gewoon in de open lucht en ze staan niet egt beschut.
              ik zou liever een plant willen hebben die snel in de bloei gaat zodat ik de wiet nog wel ff goed kan laten rijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door struik View Post
                ja het hoef ook geen uiterste oogst te zijn vind het eigenlijk leuker om te kweken dan te roken maar wou zoiezo dit jaar de planten klein houden zo'n 50/60cm door veel te snoeien en het resultaat daarvan te zien.
                Hier nog zo een Struik, kweken rocks. Maar om dan daarna dat plantje in de fik te steken ...kweenie. Plantaardig kan je dat niet echt meer noemen
                Dus doen mn maatjes dat voor me

Met snoeitechniek kan je een hoop lol hebben : stam in de knoop, zo afplatten dat je bij de oogst eigenlijk alleen een fiks mes nodig hebt of -als het echt uit de hand loopt- per 2 weken 50++ stekken van 'n plant halen. Da's fijn hoor > netjes 4 plantjes op je balkonnetje en stiekem minstens 5 guerillaplekken met nog eens 100-150 planten. Oke je houd dat er nooit aan over natuurlijk, maar tis een interessant idee
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Met snoeitechniek kan je een hoop lol hebben : stam in de knoop, zo afplatten dat je bij de oogst eigenlijk alleen een fiks mes nodig hebt of -als het echt uit de hand loopt- per 2 weken 50++ stekken van 'n plant halen. Da's fijn hoor > netjes 4 plantjes op je balkonnetje en stiekem minstens 5 guerillaplekken met nog eens 100-150 planten.

stam in de knoop, zo afplatten dat je bij de oogst eigenlijk alleen een fiks mes nodig hebt, Ik zou graag willen weten wat je hier mee bedoeld.
                  en als mensen nog snoei tips hebben hoor ik het graag en zou er dan ook graag een plaatje van willen zien.

ciaoo

Comment

Als opbrengst voor u niet zoveel uitmaakt en ze klein moeten blijven zou ik voor een autoflower soort gaan.

Want voor zo een gewone zou hij snel boven de 50 cm zitten.

Als ge in juli begint kun ge nog wel een deftige oogst halen.

Voor snoeitips zie link: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ant-t3540.html

gtzz
                    Last edited by janleuri; 19 January 2010, 18:48.

Comment

De stam in de knoop leggen is natuurlijk niet echt snoeiwerk, maar het helpt wel om een wat al te enthousiast plantje in toom te houden. Ik maak helaas nooit foto's van mn kweekje, Maar als je einde van de zomer eens wilt langskomen ben je van harte welkom.

Bijbuigen, opbinden, geleiden : dat zijn zeer handige technieken om je plantjes binnen boord te houden. Neem fiks stevig ijzerdraad, wikkel dat gedeeltelijk (en niet te strak) om de te buigen stengel en gaan met die banaan. Elke keer een stukje verder, niet te veel want dan zegt die knap. Een krul kost hooguit anderhalve week, de volledige knoop gaat richting 4 weken. Rechtopstaande takken die je horizontaal laat groeien zijn heerlijk om van te oogsten : de tak blijft horizontaal, de topjes daarentegen willen naar het licht. Dus oogsten is simpelweg de topjes eraf snijden, dan hou je -als je het goed hebt gedaan- alleen een dikke tak met bladeren over.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                      X