Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met zaden..wanneer?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnen met zaden..wanneer?

Korting op 420shop
    Hallo growers en BLOWERS

Ik ga dit jaar uiteraard weer een buitenkweek doen na mijn uitmate geslaagde NLX kweek van afgelopen jaar

Deze kweek had ik met stekken gedaan en ik wil dit jaar met zaden gaan beginnen. De stekken had ik (iets te vroeg) in april al naar buiten gedaan en omdat ze van binnen kwamen onder lampen vandaan wouden ze gelijk in de bloeifase gaan. Dit is allemaal nog goed gekomen uiteindelijk.

Nu wil ik dus vanuit zaden beginnen. Maar ik wil niet in april pas de zaden laten ontkiemen.

Ik vroeg me dus af waneer kan ik de zaden binnen laten ontkiemen en (liefst zonder een lamp) laten voorgroeien op de vensterbank ofzo zodat ze halverwege april/begin mei afhankelijk van het weer naar buiten kunnen

Alvast bedankt !
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Re: Beginnen met zaden..wanneer?

Vanaf 16 maart heb je minder dan 12 uur donker. Echter als de bodemtemperatuur onder de 12 graden blijft zal er weinig groei zijn. Gewoon half april kiemen en tot half mei voorgroeien.

Grtz
    Last edited by monty; 12 January 2010, 15:53.

Comment

Kan ik ze dan binnen op de vensterbank laten groeien ?
      NLX outdoor kweek 2011

Comment

Zelf heb ik dit jaar half maart NLX-stekken op de vensterbank geplaatst. Door de korte lichtperiode gingen ze gelijk in de bloei en groeiden bij het langer worden van de dagen niet verder.De terugval van bloei naar groei liep dus niet soepel. Vandaar dat ik nieuwe stekken medio april in mijn buitenkas heb gezet. Monty's raad is de juiste: bij een raam op het westen, zuiden of oosten kun je best op de vensterbank voorgroeien. Een raam op het noorden zou ik afraden (geen direct zonlicht). Een raam op het zuiden is het gunstigst vanwege de grootste lichtdruk.

Comment

AH oke dan ga ik gewoon halverwege Maart starten met ontkiemen.

Mijn stekken waren vorig jaar al snel groot namelijk en dat wil ik nu ook graag weer.

Ik heb een raam aan de oostkant en aan de westkant. Helaas geen zuidkant. Ik denk dat ik voor de westkant ga dat raam is het grootst.
          NLX outdoor kweek 2011

Comment

Bezig...
          X