Dat er hier zelfs mensen zijn die vinden dat alcohol en wiet in het verkeer gelijkstaan aan elkaar is een teken dat men te veel gedronken heeft vrees ik.
Cannabis neemt immers veel minder remmingen weg dan alcohol, en knetterstoned gaan rijden is daarom een meer bewuste keuze dan rijden met alcohol op.
Daarnaast zijn de effecten van alcohol veel universeler dan wiet; glazen hebben een standaard formaat zodat elk glas even veel alcohol bevat. Als ik een grammetje polm wegrook dan zou ik prima kunnen rijden, rook ik een grammetje super silver haze, dan kun je me opvegen.
Alcohol triggert geen psychoses, tenminste, niet op zo'n hoog niveau als cannabis kan doen. Alcohol kan ook niet gauw hallucinaties opwekken, bij wiet bestaat de kans daarop wel.
Ik heb zowel m'n theorie als praktijk gehaald als dagelijkse blower.
Sowieso vind ik dat de cannabis community eens moet leren om te kappen met vergelijkingen maken met andere middelen. Zelfs appels en peren hebben meer overeenkomsten.
We proberen 't al sinds de jaren 1960.. Met nul resultaat. Het lijkt me goed om cannabis als een middel op zichzelf te bekijken en te behandelen.
Comment