Ons beleid inzake cannabis wordt gemaakt met de worst-case gevallen in het achterhoofd.
Ik denk dat het legaal maken van cannabis het hele probleem gewoon oplost. Zonder controles, databanken, etcetera. Je bent nu ook al verplicht een fatsoenlijke installatie in huis te hebben met betrekking tot brandgevaar en dergelijke. Dat wordt ook niet bij iedereen eens in de zoveel tijd gecontroleerd. Bij een kweker hoeft dat niet anders te zijn.
Wat betreft het roken in het bijzijn van kinderen, ik vind het heel normaal als er kinderen bij zijn, om buiten te roken. Maar of het dan een sigaret of joint betreft maakt wat mij betreft niets uit.
Ik heb ook nog nooit kinderen vragen zien stellen over een joint, zolang je er niet zelf expliciet de aandacht op vestigt is het gewoon normaal.
Dat kinderen ervan weggehouden moeten worden vind ik onzin. Mensen met kinderen hebben veel gevaarlijkere dingen in huis, zoals bepaalde schoonmaakmiddelen, brandbare stoffen, elektrische apparaten, alcoholische dranken, etc... Daarbij kan er ook gewoon een slot op de kamer waar het hokje in staat, dat kun je van veel gootsteen keukenkastjes niet zeggen.
Wanneer het legaal zou zijn, hoef je het ook niet verborgen te houden voor je kinderen om ze niet te belasten met iets dat ze niet mogen doorvertellen, dat vind ik momenteel eigenlijk het meest kwalijke punt dat je een kind aan doet wanneer je kweekt in hun bijzijn. Een totaal andere reden dan bang zijn dat ze er aan zullen zitten dus.
Comment