Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe is dit legaal, webshop met wiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe is dit legaal, webshop met wiet

    Korting op 420shop
    Ik kwam op Facebook een advertentie tegen van een webshop die cbd wiet verkoopt. Na wat zoeken zijn er meerdere die dit doen.
    Op 1 van de sites kwam ik echter ook wiet tegen met een relatief hoog thc gehalte.
    Op zowel Facebook als de website allemaal positieve reviews. Sommige shops versturen ook aan België.

    In de tijd dat wiet kweken en verkopen nog steeds illegaal is zonder vergunning, misschien met uitzondering van cbd producten, vraag ik me af hoe legaal dit is, en waarom. Hoe werkt dit zonder dat de politie daar wekelijks op de stoep staat.

    Heeft iemand een idee? Ben erg benieuwd wat anderen hiervan denken.

    #2
    Vrij eenvoudig.. is niet legaal. Probeer maar eens gegevens van de betreffende webshop te achterhalen (betaling uitsluitend bitcoin), geen kvk, geen contactgegevens. Domeinnaam achter een geanonimiseerde account. Schijnbaar heeft het niet echt prioriteit bij politie want ook bitcoins zijn te tracen, de sidn is verplicht de gegevens te verstrekken etc. Ofwel.. ze pakken liever een hobbykweker die een paar plantjes heeft voor eigen gebruik.
    Lopend Verslag

    Comment


      #3
      Ik ken iemand die zo aan zijn weedje komt en volgens mij al redelijk lang ook.

      Deze man heeft zelfs de klantenservice gebeld, na problemen met bitcoin betaling...werd gewoon keurig geholpen en 2 dagen later was alles duidelijk en opgelost en lag zijn zakje gewoon op de deurmat.

      Hoe ze het doen, doen ze het. Joost mag het weten🤷‍♂️.

      edit.
      ik zie nu pas door het bericht van voorheteerst dat het telefoonnummer blanco is geworden op de site.

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Niks speciaals dit,gebeurd al best lang ga maar eens telegram op bv dan weet je niet wat je ziet.

        Versturen kan gewoon met de post probleemloos.

        Gebeurd al meer dan 10 jaar zelfs als pakket in pur

      #4
      Typ eens wietforum in
      en kijk op hoeveel forums je wiet kan verkopen of inkopen in nl , d , b
      Daar sta ik met volle verbazing naar te kijken...
      Soms vraag ik mij af of dit niet gewoon loksites zijn van justitie

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        kopen zou ik nog wel durven online daar kopen op zich niet strafbaar is, maar verkopen? Nog niet misschien.... je hoeft maar 1 gram te verkopen vanaf een website en je valt meteen met alles in de zwaarste categorie van overtreding.. Dan geef ik toch liever de buren een keer een zakje mee in ruil voor een kratje bier ofzo.. Mag ook niet maar de kans dat ik daarvoor bij de rechtbank terecht kom is in ieder geval een stuk kleiner.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Wietforum bestaat niet meer,dat is een mantel voor het darkweb toegang tegenwoordig,daar kom je als noob niet in

      #5
      Hmmm loksites? Mag dat wel?
      In amerika zie je soms in series dat politie agenten hun voordoen als prostitue bvb om klanten te lokken wat niet mag daar (om maar eeb voorbeeld te noemen). Zooon zaken kunnen in belgie zeker niet.

      In belgie mogen agenten alsinds geen illigale activiteit uitlokken of ze kunnen hun zaak in de vuilbak gooien al bega je die misdaad.

      Mag dat in nederland wel?

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nee volgens mij niet maar wil niet zeggen dat het niet gebeurd

      #6
      Deze site heeft idd weinig contactgegevens op de site staan, een andere die voorbij kwam via Facebook advertenties had whatsapp, mail, telefoon allemaal op de site staan. Zelfs een trustpilot pagina als geverifieerd bedrijf, tal van reviews erop. Het is duidelijk dat hun er ook niet echt om geven of je illegale dingen doet.

      Ik weet dat er genoeg wordt gehandeld maar via deze manier vind ik vrij uniek. Het is voor politie niet moeilijk om domein en hosting registratie te achterhalen of na een bestelling een bank te traceren, mits per bank betaald.

      Ik zat zelf alzte denken aan loksites, waar of niet. Bestellen zal ik er iig niet doen, ik vertrouw het niet.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Waarom wil je een website beginnen🙃?

      #7
      Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
      Hmmm loksites? Mag dat wel?
      In amerika zie je soms in series dat politie agenten hun voordoen als prostitue bvb om klanten te lokken wat niet mag daar (om maar eeb voorbeeld te noemen). Zooon zaken kunnen in belgie zeker niet.

      In belgie mogen agenten alsinds geen illigale activiteit uitlokken of ze kunnen hun zaak in de vuilbak gooien al bega je die misdaad.

      Mag dat in nederland wel?
      Tot op zekere hoogte mag dit in NL. De politie mag ook informanten inzetten die een tijd vrij mogen opereren als drugshandelaar, zodat ze grotere zaken kunnen oprollen. Maar dat werkt alleen als de acteur niet vermoord wordt, iets wat de laatste jaren regelmatig gebeurt.
      Het moet binnen de redelijkheid blijven om mensen te pakken die anders niet te pakken zouden zijn. En dat stukje wetgeving is open voor interpretatie: het is bedoeld voor de grote gevaarlijke boeven, maar in zekere zin zou je kunnen zeggen dat de normale Nederlander niet snel drugs koopt.. Dus die is niet te pakken. TENZIJ je natuurlijk een website in zijn schoot gooit waar je cocaine voor een tientje kan kopen. Dan zal zelfs een niet-gebruiker denken "Hey, da's 40 euro winst voor mij!". Die mensen zou je normaal niet pakken, omdat ze geen drugs gebruiken of verhandelen en juist hele goede burgers zijn, maar zo'n mooie kans om voor 50 euro 200 euro winst te pakken, dat is wel aanlokkelijk! Dus met een zekere interpretatie van de wet, is dat ook mogelijk.

      Dan is er nog de buitenlandse acteur: betaal de Amerikanen, Turken, Israelis, Australiers, o.i.d. om een website op te zetten en alle gegevens door te sturen naar de Nederlandse politie. Het mag daar namelijk wel, en het web is wereldwijd. Nederlandse politie mag handelen na een anonieme tip, dus er is niet veel voor nodig; laat chatgpt een website bouwen in een half uurtje, betaal een donutvreter met een telefoontje naar zijn leidinggevende, en je hebt een mooie fuik opgezet.

      Ik kweek mijn eigen wietjes. Dat betekent dat mijn jaarvoorraad in huis ligt.
      Dat betekent dat ik een jaar niet kan blowen als de politie binnenvalt.
      Dat betekent dat ik weg blijf van alles wat mij verdacht maakt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Niet echt ethisch als je het mij vraagt mensen aanzetten tot misdaad om die dan op te pakken🤔.

        Waarom van eerste keer geen vuurwapens rond psychiatrische instellingen verstoppen in de bosjes om potentiele moordenaars op te pikken🤷🏻‍♂️

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Die mensen hebben vrij spel LR2
        De enige die risico lopen zijn de runners.

        En die grote jongens lachen zich kapot,wellicht moeten ze eens nu gaan inzien dat hun tactieken niet werken en falen,en deze grote jongens letterlijk met ze spelen en keihard uitlachen.

        Word het nu niet eens tijd,dat ze het zelf in gaan zien? Dat legalisatie nog de enige oplossing is die wel echt werkt.

        En dat het kat en muis spelletje niet meer werkt

      #8
      Persoonlijk heb ik met een verleden als webdesigner echt wel eens met de gedachte gespeeld. Het nadeel van webdesigner zijn is dat je ook goed weet hoe bepaalde technieken werken. Dan kom je er al vrij snel achter dat het technisch niet zo heel moeilijk is om een website te maken die aanvankelijk "anoniem" lijkt maar je loopt tegen een aantal problemen aan. De betaling is gewoon lastig tenzij je mensen wie bijvoorbeeld western union laat betalen. Iedere vorm van digitaal geld is te traceren, sommige wat lastiger (bitcoin) maar dat maakt het voor de klant ook lastiger om te betalen. Verzending... de eerste paar keer kun je nog wel langs een aantal postkantoren hoppen maar er komt een moment dat er iemand in de gaten krijgt vanaf waar het spul verstuurd wordt. Aanbod... als je een variërend aanbod wil hebben zul je wellicht met meerdere mensen moeten samenwerken (dus criminele organisatie). Strafvervolging... Je bied producten aan op een website, dan ben je dus per definitie ondernemer voor de belastingdienst.... Ofwel... Criminele organisatie... straffen zijn erg hoog als je veroordeeld wordt als (eigenaar/deelnemer) van een criminele organisatie, nog even los van het feit dat je mogelijk ook nog met je toeleveranciers te maken krijgt die nerveus worden als jij even bij de politie zit te praten... TIP... DOE HET NIET!

      Aan de andere kant... als je besluit om online wat te kopen... in het ergste geval wordt je opgelicht.. in het gunstigste geval krijg je gewoon wat je besteld. Politie zal je niet vervolgen tenzij er op de betreffende website staat dat je een illegale transactie uitvoert. Als consument mag je "dom" zijn en dus denken... ik kan het toch ook gewoon in de shop kopen dus waarom zou online kopen illegaal zijn.. Je zou dan wel weer vervolgd kunnen worden als je meer dan 5 gram ineens koopt... Want je dient wel te weten dat je niet meer dan 5 gram mag bezitten in NL.

      Ach... ooit (waarschijnlijk niet in mijn leven meer) zal wiet of volledig illegaal zijn of volledig legaal maar in ieder geval niet meer zoals de huidige, niet langer houdbare wetgeving. Een goede shop in mijn woonplaats is recent gesloten omdat hij teveel voorraad had.. hulde aan de nieuwe burgemeester Die is zo anti wiet dat hij waarschijnlijk zelf langs de schuurtjes loopt om te controleren.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Het lullige is.. .de meeste shops hier kopen niet eens onder de 500 gram.... blijft een apart iets... Lijkt soms wel of ze zichzelf het per se moeilijk willen maken.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Je mag 30 gram bezitten in huis, en 5gram op zak hebben maximaal.

        De rest ben ik volledig met je eens, maar er zijn banken al die echt volledig anoniem zijn en elke gek in 5min een rekening heeft gemaakt,volledig anoniem zonder registratie en privé gegevens.

        Tech staat niet stil, ook mensen worden slimmer en ontwikkelen chains door verder na anonomiteit.

        En wat betreft legaliseren ga jij nog meemaken gaat gebeuren tussen 2030 en 2032.

        En wat betreft shops die mogen veel meer dan 500gram bezitten,die mogen kilo's tot 10talle kgs bezitten inmiddels dit geld overigens enkel voor de shops die zijn aangesloten bij de wietproef.

        Dit is legale en illegale wiet.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        @stafford... welke bank kan je nog anoniem bankieren dan? Kan namelijk een heleboel goede redenen bedenken om een anonieme bankrekening te hebben

      #9
      Ik las onlangs over 2 Britse webshops (niet dark web) die al jaren bestaan.
      Ze leveren alleen in de UK, betalen kan niet alleen met Bitcoin maar ook met overschrijving (de site waarschuwt dat dat riskant is voor de koper).

      Tussen haakjes, DrewIsSharing rapporteerde uitvoerig over Londense coffeeshops. Volgens hem is er zelfs een straat waar die de facto gedoogd worden (in een buurt met veel hard drugs overlast).
      Volgens hem bestaat veel van het aanbod uit nagemaakte Cali merkproducten (de verpakking lijkt echt).
      Sinds Brexit is er nauwelijks nog enige controle op import/export in de UK.

      In de 1990s kocht ik cannabis in een niet-gedoogd verkooppunt in Terneuzen (die uiteindelijk coffeeshops toeliet terwijl het de illegale verkooppunten trachtte op te rollen, ik vraag me af of dat succes had - alleszins hebben de Terneuzenaars nog slechts 1 shop over, die barslecht was in de jaren 2000, en sinds 2008 geen concurrent meer heeft). Uitstekende hasj, en goedkope kaswiet (PP, orange bud...)

      Het belangrijkste nadeel van de zwarte markt is dat je niet weet wat je koopt (wiet besproeid met spice? Etc.) of van wie (ik las ooit dat de Koerden die ISIS versloegen hun strijd financierden met wietteelt).

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        In de uk,bezitten ze genetica's van de top.
        Nog heel lang terug voor de brexit zelfs.

        Het is ook niet zo gek dat de top genetica juist al 10talle jaren inmiddels uit de uk komt en veel blijft underground daar.

        En het is ook niet zo gek dat Nederlandse/Amerikaanse top soorten zijn ontstaan op de Engelse genetica,gebeurd de dag van vandaag nog steeds

        Coffeeshops zijn er overal te vinden,dit zijn complete clubs/discotheken dat volledig shops zijn.

        Ze worden inderdaad met rust gelaten,legaal is het niet maar je moet het mee maken zelf om het te geloven.

        Beter zul je het nooit meer vinden/meemaken ergens anders dan zoals in de uk,het is echt waanzinnig.

        Die Koerden zaten vooral in de opium.

      • Jooj
        Jooj commented
        Editing a comment
        Ook het white ash criterium komt van daar, hoorde ik onlangs.

        Vreemd dat ze zo'n goeie soorten hebben geintroduceerd, ondanks (of net dankzij?) hun slecht [politiek] klimaat.

        De publieke opinie loopt er helaas achter op NL:
        With the recreational use of cannabis already being legal in countries such as Canada and Uruguay, as well as in several US states, Malta recently became the …


        Wat opioïden betreft, de Taliban draait de kraan dicht (en schakelt over op de productie van meth).
        Ik vrees dat ons wat te wachten staat, de toevoer van heroïne was zo 'goed' geregeld dat synthetische opioïden tot voor kort de Europese markt niet konden overnemen (i.t.t. USA, waar die zoveel miserie aanrichten, en heroïne-gebruikers moeten overstappen als ze niet kunnen stoppen).

      #10
      Sommige shops verkopen branded wiet die geen land van origine vermeldt, alsof die geen import is.
      Geen idee waar deze jongens hun werk doen - maar ze hebben een NL webpagina: https://www.dreambros.nl/

      Er lijkt heel wat te bewegen in NL momenteel, ik hoop dat het goed afloopt voor alle betrokkenen (m.a.w. zonder veel bijkomende schade door het achterhoedegevecht van conservatieve politici).

      Comment

      Bezig...
      X