Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektentje in huis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektentje in huis

    Korting op 420shop
    Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen/verhalen zijn m.b.t. kweektentjes in huis. In hoeverre kom je in de problemen als je wordt gepakt in je koophuis? Ik lees dat sommige banken de hypotheek stopzetten.

    In mijn situatie heb ik een kweektentje van 40 x 40 x 120. Oftewel de meest kleinschalige kweektent die er zo'n beetje is. Hierin heb een afzuigsysteem en lamp op 65W. Daarin staan 3 planten.

    mijn vraag is: hoe erg ben ik de lul mocht ik gepakt worden? Komen mensen er in de praktijk vanaf met een boete? Of enkel in beslagname? Of misschien wel erger?

    ik hoor graag jullie ervaringen!

    #2
    Luilak!!!​​​​​

    Ga topics lezen, we vertellen daar genoeg in!!!!!!

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      dat mag wel wat vriendelijker!

    #3
    Regel 1!

    Bek houden en draaien!

    Comment


      #4
      Regel 2!!
      Bek houden en draaien..
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #5
        En niet meer dan 5!!

        Gewoon voor de zekerheid hè.

        Comment


          #6
          Welkom! Met jouw situatie (koophuis, kleine tent) is de kans erg laag dat je gepakt wordt.
          Wat er precies gebeurt wanneer je gepakt wordt, is per gemeente verschillend.
          Maar over het algemeen gebeurt er niets behalve inbeslagname bij 5 of minder planten bij een eerste ontdekking.
          Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

          Comment


          • Japie420
            Japie420 commented
            Editing a comment
            Thanks, is mn eerste ronde dus vandaar de vragen. Ik dacht in de eerste instantie dat een kweektentje ook gewoon onder het gedoogbeleid valt maar dat blijkt dus na wat research niet het geval te zijn... Toch lees ik hier en daar verhalen dat er hypotheken worden ingetrokken vanwege een kweektentje. Hoop dat dit niet het geval is bij minder dan 5 planten maar het schijnt toch mogelijk te zijn lees ik hier en daar. Echt van de zotte dat ze dit besluiten bij dit soort kleine hoeveelheden

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            No worries, als je niet praat is er niemand die je verraden gaat.

          #7
          Is onzin,met 5planten gaan ze echt niet je hypotheek stoppen en 1 led lamp erboven, maar waarom 65watt? Kun je nog beter voor het raam 3 zetten,is geen beginnen aan zo.

          Moet minimaal 300watt led boven,wil je het lonend hebben en een voorraadje.

          En daarbij gewoon je mond houden,is niks aan de hand ja je bent je 3 planten en spullen kwijdt en omdat het onder de 5 is word er ook geen melding gemaakt.

          Comment


          • Japie420
            Japie420 commented
            Editing a comment
            stafford jup, puur voor eigen gebruik. En ik rook tegenwoordig enkel nog 1 grammetje in het weekend. Het lijkt me gewoon leuk om een eigen voorraadje aan te leggen that's all.

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Dan is het wel te doen ja en beter 5in een tent veilig, dan 5 op te de tuin met alle risico van dien

          • stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Nou stafford, kijk eens in de micro sectie. Met 65W is prima lonend. M'n eerste rond met 65W was 69 gram, de 2e ronde was 100 gram en de 3 rond 55 gram. Allen met 1 plantje.

          #8
          Hork ik snap dat als ik niet praat er waarschijnlijk ook niemand komt kijken maar het gaat mij er meer om wat er gebeurt als de politie toevallig wel op bezoek komt. In beslagname en een boete kan ik nog veroorloven maar de kans op hypotheek kwijtraken vind ik het niet waard...

          Comment


          • Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Luister naar parakweker en niet zo para doen. 😉
            Ahh yes, the irony. 😁

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Altijd grappig, hoe de grootste paniekzaaiers zelf het meest gevaarlijkste doen namelijk buitenkweken,tussen de rijtjes huizen.

            Maar als iemand over een tent met 5planten begint breekt de paniek uit.
            En dat in zijn Eigen Eigendom! Ook nog

            Je bent gewoon alles kwijdt en klaar met waarschuwing, de 2e keer kunnen ze wel dichtgooien voor 3maanden,met de nadruk op kunnen is niet dat het ook word toegepast

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Wanneer je hebt geoogst heb je al meer wiet in huis dan is toegestaan en het maakt ome agent helemaal niet uit van hoeveel planten dat is afgetrokken. Daarom zeg ik wel eens vaker, vijf wordt gedoogd mits er niks van afkomt.

          #9
          Kijk, wiet kweken is niet super moeilijk. Maar een domme kweker zijn is best makkelijk.
          De meeste wiet bloeit prima bij een 13/11 lichtschema, 13 uur licht, 11 uur donker. Andersom ook! En zelfs een 14 uur donker, 10 uur licht schema zorgt niet voor problemen.
          Elektrabedrijven zoeken naar patronen in dagen, die bijvoorbeeld omschakelen van 18/6 naar 12/12. En als je niet in zo'n schema valt, dan gaan daar de alarmbellen niet af.
          Halvewege de kweek de boel een uur verschuiven, een uur later of een uur eerder, dat is ook geen probleem voor je planten.

          Als je jezelf op die manier kunt indekken tegen ontdekking op het stroomnet, dan is dat geen overbodige luxe.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Het is heel simpel, in een wijk staan transformator huisjes die ook een meter hebben. Elk huis geeft zijn verbruik op en dat moet overeen komen wat er aan stroom uit het huisje is gegaan de wijk in. Is er een groot gat omdat er ergens voor de meter word getrokken dán pas komt er enig onderzoek.

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            @hork,dat vraag niet jij je enkel af maar wel meerdere,zo zie je hoe krom de wet is en dat er ruimte is om de waanzin niet eens te hoeven uitvoeren.

            Maja,schijt land is het!

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Totdat je wel gepakt wordt en bedenkt dat zo'n kleine handeling dat had kunnen voorkomen.
            Met alle respect heren, risico minimaliseren vind ik nooit een probleem. Met 30 seconden inzet de kans op ontdekking verkleinen tot minimaal, dat is acceptabel vind ik.

          #10
          Ik ken voorbeelden dat er bij. 2 ons aangetroffen werd er tot huis uitzetting over ging.

          Comment


          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Elke zaak is anders met andere motieven. Dit verhaal speelde wel bij mensen die al aardig bekend waren bij de instanties

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Hork die persoon kwam eraf met 80uur taakstraf.

            Dat begrijp ik zelf ook nog steeds niet,tot op de dag van vandaag ook.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            stafford waar kan ik solliciteren? 80 uur taakstraf voor een kleine ton kan er wel af.....

          #11
          Je verliest je hypotheek als je gepakt wordt met meer dan 5 planten in een koophuis.. zover ik weet. Ze kunnen het wel voor drie maanden sluiten om het je af te leren.

          Bij een huurhuis kunnen ze je eruit zetten al heb je maar een plant. En dat zeker als je weegschaaltje in huis hebt en van die gripzakjes. Dus een opstapeling van dingen.

          En ik ben van mening dat het meer dan belachelijk is en NL een kut mierenneukerij land geworden.
          Ad usum proprium!

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            @stafford
            Het zit er wel aan te komen, ben er toch nog beetje sceptisch mee.. En ja denk zelfs dat ze zoveel mogelijk hobby kwekers voor die tijd willen straffen en aanpakken.

          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            ganjagast het gaat ze niet om hobby kwekers,maar de olfschool hps lampen zijn het gevaarte tegenwoordig,ze zetten op een kast schokgolven en hps geeft een piek van hier tot Tokyo terug als reactie.
            Dus ze weten uit welk blok het komt,met led heb je dit niet en moderne lampen ook niet
            Maar die die piek geeft niet het antwoord of er nu een hobbyist aan de hobby is of de get rich persoon.

            Daar zit het hem

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            @stafford
            Dan hebben we het over actief opsporen van.
            Aan de ene kant ben ik van mening dat HPS lampen niet eens gebruikt zou moeten worden voor verschillende redenen. Vooral dat het minst veilige manier van kweken is en natuurlijk zoals je zegt de pieken die makkelijk te herkennen zijn. Maar hoe zit het bij verraad bv.. dan maakt het ook niet veel uit of je dan met LED kweekt.
        Bezig...
        X