Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet het nu verder?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hoe moet het nu verder?

Ze zouden ook profijt maken moesten ze het legaliseren, hoeveel miljoenen of zelf miljarden( ik weet het niet zo precies) heeft de regering nu al uitgegeven aan drugs preventie? En hoeveel miljarden euros zijn er al niet verdwenen in het crimineel milieu? En dan praat ik enkel en alleen over cannabis met de rest wil ik niks te maken hebben, de grootschalige kwekers en dealers worden er stinkend rijk van. Dus laten we even op tellen... miljoenen tegen preventie en miljoenen die in de criminaliteit belanden dat zijn miljarden die de regering kwijtspeelt. Maar onze regering kan dus geen rekensom maken die op iets trekt, ze melken liever de arme mensen gewoon een beetje meer uit. Zodat de armen armer worden en de rijke nog rijker.
    Kijk maar hoe het vroeger met alcohol was dat was ook eens ilegaal en dit hebben ze wel gelegaliseerd. De staat ontvangd daar ook accijnsen op bv. op 100 l wijn krijgen ze 240 euro. En dan maar te zwijgen van tabak.
    Dus voor hun zou het een win win situatie zijn om te legaliseren, maar niemand zal dit ooit durven.
    Want welke politicus wil hier nu zijn kop uitseken voor drugs?
    Greetz lucky

Comment

Jup je hebt gelijk, de grotere massa is nog altyd tegen en dus zal de politiek niet snel van gedacht veranderen, maar ik durf te wedden dat eens er wat jongere generaties aan de macht komen alles veranderd, want komaan bijna iedereen heeft wel al eens van een jointje getrokken. Ik zie het positief in, ze zien dat ze verkeerd bezig zijn en dat hun systeem niet werkt ze willen het enkel nog niet toegeven, vroeg of laat, zal ons geliefde plantje weer in al haar glorie buiten kunnen groeien

Comment

OI! dafour,

Vorige week nog naar R'dam geweest,naar de coffeeshops geweest: Nemo,Sky High,Out of Time gewoon ID-kaart laten zien en binnen,NO problem.Gewoon jointje roken en genieten van Rotterdam.
        En wat het belgisch beleid betreft; KEEP ON DREAMING!nooit zal er een legalisatie komen zolang de WAR ON DRUGS van de u.s.a. zal bestaan,lullen al 20jaar daarover,ik ben een druggebruiker GEEN crimineel!!!!!!!!!!
        groeten!!!!!! freethe weed1.jpeg

Comment

Ja profijt zal er idd op te maken zijn. Maar zou het meer winst zijn dan de farmaceutische industrie hedendaags draait? Op zich moeten we ons er niet druk in maken. Gewoon je eigen draai in het leven zoeken en het leven lopen zoals je wilt. Al moet toch bijna iedere mens op de wereld weten dat cannabis niet zozeer een probleem voor de maatschappij zal zijn.
          Op zich is er al veel in de mens veranderd, ze kijken daar ruimer op in.

Als ge politici zoekt met een pro kijk op drugs, moet ge voor Groen! gaan denk ik.
          Al ben ik eerder benieuwd hoe het nu zal lopen. Verder zoals het is, beter of slechter. En ja er zijn idd andere prioriteiten, toch liggen die niet in handen van de honderden ministers die ons land telt. Wie zijn nek zal uitsteken, mij een vraag. Rechts zal het in ieder geval niet zijn. Hoewel mijn Vlaamse gezindheid meer en meer naar het rechtse neigt. Ik vind persoonlijk dat ge niet moet stemmen in het voordeel van uw gebruik, maar portemonnee

Comment

bij de vorige verkiezing stond dat nochtans mee op hun flyers.. maarja beloftes bij politici...
            ik denk dat we gwn eerst met een financieel plan moeten komen
            kosten opsporing nu, extra inkomsten voor lijdende boeren, extra inkomsten ivm accijnzen op de weed, extra inkomsten door tax op toebehoren (pijpjes, vloei,....), exploitatievergunning voor de shops,...
            Daar trekke we dan van af: kosten toezicht boeren, kosten toezicht shops....
            Ik denk dat de eindsom voor iedere politieker genoeg is om direct LEGALISEREN te roepen maarja iemand moet natuurlijk wel zo'n berekening ff maken en niet snel snel met de door mij aangehaalde punten maar eventjes brainstormen over iets dergelijks zodat alle kosten en opbrengsten meegetelt worden
            Boer teelt gecontroleerd (gemiddelde opbrengst/oppervlakte) bij probs belt hij controlemannetje die komt vaststellen dat er idd minder oogst is/zal zijn.
            De boer wordt belast op de gemiddelde opbrengst die hij met zijn oppervlakte kan maken en moet leveren aan een vaste shop, bij die shop KAN nooit meer binnenliggen dan de hoeveelheid die de boer levert (en aangeeft bij de overheid) - het aantal geregistreerde verkochte grammen... ligt er meer, direct sluiting (zo kan enkel getaxeerde weed verkocht worden in de shops)
            Dit is natuurlijk ook niet het droomscenario voor de gemiddelde gangster dus als we zoiets moeten doen zulle we het zelf moeten uitwerken en voorleggen...
            PS om jan modaal ni te choqueren onderbouw je die mededeling met het feit dat recent onderzoek aangetoond heeft dat het niet schadelijk is blablajaddiejaddie , verder bouw je gelijk op naar het feit dat door deze nieuwe regel ook het medisch onderzoek (zowel homeopathisch als chemisch) hierdoor in een stroomversnelling komt (aandacht afleiden van het feit dat het om 'drugs' gaat)
            Volgens mij helemaal te doen, indien iemand de berekening maakt ga ik de politiek in! (en je weet .. lullen kan kevin )

Comment

Ik stem op eefenkevin.

Comment

Nee. En wat mij betreft zijn alle belgen, duitsers en vooral de fransen voor altijd weg uit nederland. Dankzij jullie zitten wij nu met problemen. Ik ben zelf van plan om elke auto uit een van die landen te gaan pesten. Weg, Ga zelf je zooi maar oplossen. Omdat jullie te lui zijn geweest en wij te makkelijk hebben we nu vette rotzooi. Ik ben geen buitenlander hater geweest. Ben oud genoeg om beetje verstandig te zijn. Maar wat Opstelten nu heeft geflikt naar aanleiding van de vele buitenlanders en de daar mee gekomen overlast hebben wij nederlanders nu dit. Daarom blijf maar lekker in Belgie. Ga daar maar zorgen dat de boel in orde komt. Kunnen wij bij jullie komen kopen. Kijken of jullie blij zijn als het dan door ons verpest word. Ik ben gewoon bloed link en heel boos.

Comment

Hahaha..ja da's ook een mening.

Maar als je buitenlandse auto's gaat pesten, denken ze waarschijnlijk dat je drugsrunner bent.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hanspy View Post
                    Nee. En wat mij betreft zijn alle belgen, duitsers en vooral de fransen voor altijd weg uit nederland. Dankzij jullie zitten wij nu met problemen. Ik ben zelf van plan om elke auto uit een van die landen te gaan pesten. Weg, Ga zelf je zooi maar oplossen. Omdat jullie te lui zijn geweest en wij te makkelijk hebben we nu vette rotzooi. Ik ben geen buitenlander hater geweest. Ben oud genoeg om beetje verstandig te zijn. Maar wat Opstelten nu heeft geflikt naar aanleiding van de vele buitenlanders en de daar mee gekomen overlast hebben wij nederlanders nu dit. Daarom blijf maar lekker in Belgie. Ga daar maar zorgen dat de boel in orde komt. Kunnen wij bij jullie komen kopen. Kijken of jullie blij zijn als het dan door ons verpest word. Ik ben gewoon bloed link en heel boos.
                    cool, dan gaat er binnekort in brasschaat veel leegstand zijn als we die lijn doortrekken naar 'ollanders' in belgie...
                    en maak zelf lekker je vuurwerk! Ow en een hond mag je dan ook nimeer houden, want die is ook gedomesticeerd in belgie...
                    mag ik ook een mening hebben? tis rond, eekhoorntjes eten het graag en het valt uit de boom

Comment

Hebben de Belgen last van de hollanders in belgie? Krijgen jullie omdat er hollanders zijn andere wetten? NEE, maar omgedraait wel.Wij krijgen WEL andere wetten omdat jullie in Belgie en frankrijk geen goede voorzieningen hebben , Gaan jullie maar je eigen regering lastig vallen. Ik ben het zat.

---------- Post added at 04:07 ---------- Previous post was at 04:01 ----------

Nou en? Laat ze dat maar denken. Ik ben geen drugs runner maar een 59 jaar oud mannetje.lol.Maar pesten kan heel simpel door gewwon langzaam te gaan remmen, in de stad vervelend te gaan gedragen tegen over hun , nou ja je kunt zelf ok wel wat bedenken. Maar het gaat er om dat ze weg blijven. Op die manier gaan de gewone mensen klagen, de winkeliers gaan klagen, de economie gaat het merken en heel misschien is er dan iemand die denkt dat het allemaal wel genoeg is geweest.En is het alle problemen wel waart. Vergeet niet dat het ook de gewone winkeliers zijn geweest die als hoofd moot liepen te klagen over die vervelende koffie shops in hun straat.Laat die het dus ook maar eens voelen dat ze zonder die touristen het ietsjes moeilijker zullen krijgen.

Comment

Comment

4 jaar geleden op het nieuws werden cijfers genoemd van 70% van de grensshopweed da eerst in andere richting de grens over ging...

Comment

Veel zin heeft het mijns inziens niet om elkaar de "zwarte Piet" toe te spelen. Bij veel Vlaamse politici bestaat of bestond een aversie tegen de Nederlandse tolerantie. Zodra een Nederlandse burgemeester oppert om een coffeeshop in een buitengebied vlak bij de grens te plaatsen steigeren de Vlaamse notabelen. De enigen die uiteindelijk benadeeld worden zijn meestentijds onschuldige Nederlandse en buitenlandse cannabisgebruikers. De Vlamingen worden bij of voor de grens gepakt met een paar gram wiet op zak. Nederlanders worden bij de grensstreek gepakt met wat vuurwerk. Zelf koop ik het in Nederland strikt verboden koolteer of antifauling op koperbasis in Belgie.
                            Zolang er uniforme wetgeving ontbreekt zullen er over en weer irritaties blijven.

Comment

amen 56

Comment

We zien wel hoe het uitdraait. In the meanwhile... light up a next spliff! Ik ga het zeker niet aan m'n hart laten komen.

Comment

Bezig...
                                X