Uit het regeerakkoord:
De wietpas vervalt, maar de toegang tot coffeeshops blijft voorbehouden aan
ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel
uit het bevolkingsregister kunnen tonen. De handhaving van dit ingezetenencriterium
geschiedt in overleg met betrokken gemeenten en zonodig gefaseerd, waarbij wordt
aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid zodat er sprake is van
lokaal maatwerk.
De bestrijding van drugstoerisme en georganiseerde drugsmisdaad zetten we met
kracht door. Drugsrunners en illegale straathandel pakken we hard aan. Het gehalte
werkzame stoffen in softdrugs wordt aan een maximum gebonden.
Nogal halfzacht in mijn ogen. Ik had gehoopt dat de PvdA harder zou opkomen voor mijn vrijheid.
De wietpas vervalt, maar de toegang tot coffeeshops blijft voorbehouden aan
ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel
uit het bevolkingsregister kunnen tonen. De handhaving van dit ingezetenencriterium
geschiedt in overleg met betrokken gemeenten en zonodig gefaseerd, waarbij wordt
aangesloten bij het lokale coffeeshop- en veiligheidsbeleid zodat er sprake is van
lokaal maatwerk.
De bestrijding van drugstoerisme en georganiseerde drugsmisdaad zetten we met
kracht door. Drugsrunners en illegale straathandel pakken we hard aan. Het gehalte
werkzame stoffen in softdrugs wordt aan een maximum gebonden.
Nogal halfzacht in mijn ogen. Ik had gehoopt dat de PvdA harder zou opkomen voor mijn vrijheid.
Comment