Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wijsheid regeert: doorbraak aan de achterdeur
Collapse
X
-
Nederland: Wijsheid regeert: doorbraak aan de achterdeur
Tags: Geen
-
Re: Wijsheid regeert: doorbraak aan de achterdeur
idd niet te vroeg juichen, maar het gaat de goede kant op.
Een paar goede advocaten en rechters kunnen imo prima korte metten maken met het huidige beleid en de wetten.
Maar zelfs gereguleerd scheelt al een hoop voor de hobbykweker en de gebruiker. De prioriteiten zullen gaan verschuiven, dus veel minder invallen en afnemen van de spullen en planten.
Uiteindelijk zal de regering ook wel een keer gaan inzien dat het ze veel meer oplevert als het vrijgegeven wordt dan wanneer het beleid gehandhaafd blijft.
Comment
-
Bij de verkoop zit dat er nu al in, een coffeeshop betaalt gewoon belasting.
Als er legaal wiet gekweekt kan worden, zal de prijs omlaag gaan, want het grootste risico verdwijnt.
De afschrijving is niet zo hoog, de kosten ook niet, je kunt prima wiet kweken voor een kostprijs van minder dan een euro per gram.
Comment
-
koffie shop betaald geen btw over illegale handelswaar
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Over de verkoop van cannabis betaalt de coffeeshop geen omzetbelasting (btw) omdat deze heffing over verboden handel op grond van EU-jurisprudentie niet is toegestaan.[23][24] Ook wordt er geen accijns geheven op de softdrugs.[25]KRO Reporter schatte de belastingopbrengst op 400 miljoen euro.[26] Het programma noemde in een "voorzichtige rekensom" een totale omzet van 2 miljard en de verkoop van 265 duizend kilo softdrugs per jaar (2007).[27] Er werken 4.600 personen in de branche. Blijkens het bezoekersprofiel 2008 van het Amsterdams Toerisme en Congres Bureau (ATCB) bezocht in dat jaar 23,4 procent van de toeristen in Amsterdam een coffeeshop.[28]verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam
Comment
-
mij boeit het toch niet ik laat me niet in me kraag vatten die polietsie is het zelfde als een gang
want ze stelen je wiet en verkopen het dan zelf
en daar bij het zijn maar mensen met water pistooltje
als ze het niet aan kunnen vragen ze om vesterking eigelijk zouden we een wiet gang moeten beginnen die dan zeg maar
waneer er polietsie voor je deur staat om 5 planten in beslag te nemen hun oproepen via een meld aperaatje zo als de brandweer
Comment
Comment