Iemand die iets weet over de Duitse wetgeving?
In Mei heb ik enkele weken op vakantie geweest in Duitsland.
Tijdens een trip naar de stad Trier heb ik op een snelwegparking gestopt daar iets gegeten en een halve joint gerookt in de auto...
Ik weet dit hoort eigenlijk niet maar ik was in vakantiemode en ja zo doet een mens al eens iets dommers.
Dan verder gereden en een kwartier later kwamen we aan een politiecontrole...
Ik moest aan de kant en de agent heeft dit uiteraard geroken...
Ik ben enkele uren vast gehouden geweest voor eerst een urinecontrole en dan bloedafname in het ziekenhuis.
In het bureau enkele documenten gekregen dat ik moest tekenen en ik moest papier tekenen dat ik in mijn verdere verblijf niet meer reed met de auto.
Nu we zijn al enkele maanden verder en ik kreeg vandaag een aangetekende zending binnen met mijn BOETE !!!
Deze bedraagt in het totaal 1 139,96 EURO !!!!
20161016_203253.jpg
Ik weet dat ik in fout ben en heb dit ook toegegeven,ik ben ook bereid om een schikking te betalen.
Maar dit is toch wel extreem???
Bij de bedragen staat er:
ein fahrverbot angeordnet fur die dauer von 1 monat(en)
eine geldbube festgesetz von 1000 EUR
Wat kan ik nu het beste doen??
Ik ben in ieder geval niet van plan om dit bedrag te betalen...
In Mei heb ik enkele weken op vakantie geweest in Duitsland.
Tijdens een trip naar de stad Trier heb ik op een snelwegparking gestopt daar iets gegeten en een halve joint gerookt in de auto...
Ik weet dit hoort eigenlijk niet maar ik was in vakantiemode en ja zo doet een mens al eens iets dommers.
Dan verder gereden en een kwartier later kwamen we aan een politiecontrole...
Ik moest aan de kant en de agent heeft dit uiteraard geroken...
Ik ben enkele uren vast gehouden geweest voor eerst een urinecontrole en dan bloedafname in het ziekenhuis.
In het bureau enkele documenten gekregen dat ik moest tekenen en ik moest papier tekenen dat ik in mijn verdere verblijf niet meer reed met de auto.
Nu we zijn al enkele maanden verder en ik kreeg vandaag een aangetekende zending binnen met mijn BOETE !!!
Deze bedraagt in het totaal 1 139,96 EURO !!!!
20161016_203253.jpg
Ik weet dat ik in fout ben en heb dit ook toegegeven,ik ben ook bereid om een schikking te betalen.
Maar dit is toch wel extreem???
Bij de bedragen staat er:
ein fahrverbot angeordnet fur die dauer von 1 monat(en)
eine geldbube festgesetz von 1000 EUR
Wat kan ik nu het beste doen??
Ik ben in ieder geval niet van plan om dit bedrag te betalen...
Comment