Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
strafmaat
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
aanwijzing van het M.v.J. sprake van bedrijfsmatige teelt. Echter, deze aanwijzing geldt alleen voor het Wetboek van Strafrecht en het Wetboek van Strafvordering. Bij wijze van fictie wordt bedrijfsmatige teelt in strafrechtelijke zin aanwezig geacht.
4 Echter in Nederland zijn de wetten autonoom: wat in het ene wetboek staat is niet zonder meer van kracht in andere wetten. Een vordering tot huisuitzetting valt onder vigeur van het Burgerlijk Wetboek en het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering.
Indien je in het verweer aandraagt dat het telen van 10 planten in bedrijfseconomische zin geen bedrijfsmatige teelt is (een teelt van 10 planten is geen onderneming, zie voor mijn definitie van een onderneming het reeds aangehaalde topic) dan dient deze stelling getoetst te worden aan de regels van het Burgerlijk Wetboek en het Wetboek van Rechtsvordering en niet aan de fictie/aanwijzing voor het Wetboek van Strafrecht en het Wetboek van Strafvordering.
Een rechter is hoe dan ook gehouden- zelfs als hij fervent tegenstander van cannabisgebruik- de standpunten van partijen, in dit geval van de eiser (de woningbouwvereniging) en van de verweerderkundig verweer voeren kan in voorkomende gevallen succesvol zijn.
XtremeLast edited by Xtreme; 9 September 2009, 17:52.
Comment
-
Re: strafmaat
Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post@ extreme
excuses, ik wilde je post een plusje geven, maar ik drukte per ongeluk op het minnetje.Veel gestelde vragen over het forum
JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl
Comment
Comment