Hallo allemaal, ik ben lexrelax en heb een vraag over de zgn. slimme meter. Tegenwoordig wordt in heel Nederland in veel huizen een digitale electriciteitsmeter geplaatst. In de nieuw te bouwen woningen worden ze standaard al geplaatst. Deze meter schijnt elk kwartier digitaal het verbruik van mijn woning aan de netwerkbeheerder door te geven. Ook is het nu nog niet duidelijk wat er met deze gegevens gebeurt i.v.m. de privacie gevoeligheid. Bij sommige stroomaanbieders bestaat de mogelijkheid deze gegevens terug te vinden op internet met inlogcode van de verbruiker. Ook nadat ik met mijn netwerkbeheerder telefonisch kontakt heb gehad, waarin ik gerust werd gesteld over deze slimme meter vetrouw ik het toch niet helemaal. Ze kunnen dus zo zien wanneer er een 600 watt lamp aan en uitgaat, deze is duidelijk te herkennen op de grafiek van binnen komende gegevens bij de netwerkbeheerder. Er zijn eventueel ook wel alternatieven zoals windenergie e.d maar deze bieden niet echt een oplossing. Beter zou natuurlijk zijn een uitleesmoment van de digitale meter van bijv. eens in de maand zodat ze niet kunnen zien wanneer jij een lekker kiprecept in de oven aan het klaarmaken bent. Maar daar kreeg ik bij de netwerkbeheerder geen antwoord op. Ik wil het er nu toch op wagen een kleine kweek op te zetten, zijn er al meer kwekers die kweken via een slimme meter? Of zijn er toch andere alternatieven?
Eenieder die mee wil communiceren over dit onderwerp nodig ik graag uit,
groetjes lexrelax
Eenieder die mee wil communiceren over dit onderwerp nodig ik graag uit,
groetjes lexrelax
Comment